یوزوندرا چاهال: برای یک آزمون بزرگتر آماده است

نوشته شده توسط Sriram Veera |

به روز شده: 25 نوامبر 2020 ، 8:03:11 صبح





یوزوندرا چهالیوزوندرا چاهال توانایی تولید م effectiveثرترین توپ را از رپرتوار خود در برابر یک خفاش که می خواهد روباه باشد ، دارد. (Suvajit Dey)

یوزوندرا چاهال تصورات ما را به خاطر آنچه تصورات او را تسخیر کرده است ، به تصویر می کشد. در لحظه آزاد شدن توپ ، یک چرخنده گزینه های مختلف هندسی را که با غریزه و تخیل در دسترس او قرار دارد ، محدود می کند. انتخاب ها شخصیت و مهارت را نشان می دهد. با چاهال ، این س questionال همیشه مطرح بود: آیا هنر وی فقط به پاسخی هوشمندانه در برابر حمله یك بتمن محدود می شود؟ آیا او می تواند اشتباهاتی را در یک بتسمن ایجاد کند که به دنبال ضربه زدن نیست؟ یا به عبارت دیگر ، آیا او می تواند از یک فضیلت محدود به آزمایشات عبور کند؟ آیا او دارای ویژگی های مختلف ، صبر ، مهارت ، کاردستی ، خلق و خوی و تناسب اندام برای آن است؟

چاهال سال گذشته میل خود را به این روزنامه ابراز داشت: “فقط یك آرزوی بزرگ برای من باقی مانده است: بازی با هند در سرخپوشان ، من برای تست ها آماده هستم.” مشارکت نامطبوع درجه یک در کلاس شخصی او کمکی نمی کند اما به طور فزاینده ای شواهد نشان می دهد که او رشد کافی کرده است تا حداقل محاکمه شود

تماشای کاسه او در چند وقت اخیر یک طعنه فکری بوده است. برخلاف بسیاری از معاصرانش ، چاهال از مهارت های سنتی چرخنده پا برای مقابله با خواسته های کریکت امروزی استفاده می کند.

نارندرا هیروانی ، اسب سابق چرخشی هند و مربی چرخش در آکادمی ملی کریکت ، می گوید: “او برای آزمایشات آماده است.” “او در آخرین مرحله تکامل به عنوان یک چرخنده است. آب بهبود kya bacha hai؟ او دارد همه کار می کند. او در حال خواندن چماق داران و شرایط است. دیگر خبری از پا ، سر ، شانه ، آرنج او نیست. او باهوش است و از آنچه می تواند انجام دهد آگاه است. شانا های (او زیرک است) “.

در طی IPL برای Royal Challengers Bangalore و در طول یک سال گذشته ، شواهد کافی وجود داشت که توانایی Chahal در تولید م effectiveثرترین توپ را از کارنامه خود در برابر ضربدری که می خواهد روباه باشد ، نشان می دهد.

منفی شکن

هنگامی که کریس گیل مجبور شد از سه اجرا در برابر Kings XI پنجاب دفاع کند ، آخرین بار را دنبال کنید. گیل معمولاً قوس را از نقطه پوشاننده به فاصله طولانی نسبت به مکانهای طولانی برای غارت کردن در برابر یک لژی نمی داند. او در درایو های محافظ داخلی رو به بالا نیز تردد نمی کند. بنابراین ، چاهال خط خود را به سمت خارج از خارج ، از اطراف کنده ها تغییر مکان داد. نه رانش وجود داشت و نه فرو رفتن ، اما گیل از منطقه راحتی خود بیرون کشیده شد. او تماشا کرد که توپ اول از چه زمانی به او تبدیل می شود و بدون نیاز به فشار دادن به هر توپ ، آن را به midwicket کوتاه می زند. توپ های دوم و سوم چیزهای زیبایی بودند: پر از تخیل ، جرات ، بی ادبی. آنها به سمت بالا ، به آرامی و به طرز خطرناکی پهن می شدند. و فقط در مورد چرخش دوباره به مرزهای قانونی است. گیل فقط در اولین مورد شکاف دارد که درون دستکش دروازه بان قرار می گیرد و دیگری را برای تک آهنگ به سمت پاها می کشد. این خط قبلاً توسط لژی ها در نظر گرفته شده بود ، اما سرعت و مسیر حرکت اینگونه نبود. آنها معمولاً در آن طرف ، صاف ، سریع و دور از چوب انداز شلیک می شوند. اینطوری نه.
این یک تمسخر برای نفس نفس گیل بود که در چارچوبی خارج از منطقه راحتی ارائه شد. این ترکیب تخصص چاهال است. غریزه یک بولر محدود شده ، واژگان یک تست کننده پا.

یوزوندرا چهال چاهال برای مقابله با خواسته های کریکت امروزی از مهارت های سنتی چرخان پا استفاده می کند. تصویرگری: سووجیت دی

در همان نقطه ، در KL Rahul نیز دو توپ وجود داشت که دوباره متناسب با کمال ساخته شده بودند. دو شکستگی آهسته در کنار چرخش پا ، از کنده وسط شروع می شود. چاهال باید فهمیده باشد که راهول نه به فکر آمدن نزد او است و نه تمایل دارد. تنها گزینه قابل قبول شعار گسترده بود ، اما چاهال با خط تولید خارج از خط خود خطرات را افزایش داد. بنابراین ، راهول برش را امتحان کرد و هر دو بار آنرا خرد کرد تا روی آن کوتاه شود. نیکولاس پوران وظیفه خود را بر عهده داشت تا آنچه را که اکثر افراد بتمن نسبت به چاهال انزجار دارند انجام دهد: برای حل و فصل مشکل در پیست عجله کنید. حتی در آن زمان ، تحویل نهایی یک اتفاق نادر بود: یک حلقه پرتاب شده ، فقط به این دلیل که چپ دست آنقدر شجاع بود که شارژ شود.

یکی “گسترده تر”

خفاش ها پس از دیدن دیگران که آن را به طرز فاجعه باری امتحان می کنند ، در عجله به چاهال تردید می کنند. مانند آنچه برای Wrididdanhahaha این IPL اتفاق افتاد. او غالباً از پاهایش استفاده می کند اما در برابر چاهال کار آسانی نیست زیرا می تواند آن را از قله خارج کند. سونیل گاواسکار ، وقتی پخش می کرد شکستگی حسی پا که به سرعت فرورفته بود و پس از دور شدن دور شده بود ، با شکست دادن جاه طلبی های گسترده سها ، فریاد تقدیرگرایانه ای از “زیبایی” را بیرون داد.
این خط خارج از خط همچنان شناخته شده ترین ویژگی چاهال است. او حتی آن را “گسترده تر” نامگذاری کرده است. او فقط آن را فشار نمی دهد به همان اندازه که برخی از چرخنده ها در گذشته انجام داده اند. او آن را دور می کند. یک تفاوت قابل توجه و دلیل اینکه بتمن ها نتوانند آن را میخ بزنند.

معمولاً رانشی که یک دست راست به آن عادت دارد ، همان حرکتی است که در هوا به سمت او می آید ، گاهی اوقات با نگرانی بیشتر به سمت پایین رانده می شود ، او را باز می کند و سپس ناگهان به شدت به طرف او می چرخد. این یکی متفاوت است. درست از لحظه انتشار ، آن راه دیگری را طی می کند اما به دلیل رانش (در مقابل پرتاب شدن به بیرون) به نظر می رسد خفاش ها فکر می کنند قبل از اینکه از آنها دور شود ، می توانند به آن برسند. یک اشتباه مهلک.

بخوانید | با تیم استرالیایی که در سری ODI به مصاف تیم هند می رود ، ملاقات کنید

خفاشگران خوب در نهایت فریب می خورند. مانند Sanju Samson این IPL. فقط اندکی انحراف بیشتر در زمان انتشار ، شاید اندکی باز شود ، اما در غیر این صورت هیچ نتیجه واقعی وجود نداشت. در هنگام آزاد شدن مچ دست مچ پا از سمت چپ ، از سمت خارج ، و نه از راست یا مستقیم پایین ، پیچ خورد و توپ با دورانی خشمگین دور شد. سامسون شروع به تنظیم نوسان خفاش رو به پایین خود کرد ، توپ مدام دور می شد ، زمان و نقطه برخورد خفاش را خراب می کرد و به عنوان ضربه ای اشتباه ، برش می خورد.

MS Dhoni نیز به همین ترتیب خارج شد. رانش باعث می شود که ضربه زن کمی بیشتر منتظر بماند ، یک تقاضای سخت مخصوصاً در قسمت جلوی پا هنگامی که آنها شروع به لکنت زبان در حرکات کوچک می کنند تا با کشیدن انتظار برای توپ تعادل خود را حفظ کنند. بنابراین ، دهونی رویکرد دیگری را در پیش گرفت ، در مقایسه با سامسون ، برای زدن یک توپ مشابه. او ترجیح داد حتی وقتی دستش را می کشید روی زانوی عقب خود پایین برود تا تعادل را حفظ کند. اما رانش یک حیوان آسان برای اهلی کردن نیست. در پایان ، دهونی مجبور شد خیلی بیشتر از آنچه برای چانه زنی بیرون زده بود بیرون بیاید و نتوانست به اندازه کافی عقب بیفتد و ضربه ای طولانی را بزند.
این توپی است که چاهال معمولاً در برابر ضربات بزرگ استفاده می کند ، آنها را از موقعیت های اصابت و دور از مناطق راحتی دور می کند.

خط ارتدکس

او خط استامپ پا و وسط را به خفاشگران می زند تا در برابر چرخش پا چندان مناسب نباشد. هیروانی مشاهده می کند: “کسانی که در آنها شک دارند ، او از این خط استفاده می کند.” تردیدها منجر به گامهای لکنت زبان می شود زیرا با زنجبیلی باز می شوند و از میزان سم در توپ اطمینان ندارند. در شش بار حضور در MCG در ژانویه 2019 ، چند زن استرالیایی به این ترتیب بلعیده می شوند: مارکوس استوینیس خجالت می کشد و جیه ریچاردسون مالک آن است.

“Voh Handscomb ka wicket dekha؟” چاهال می پرسد. از این شش نفر ، او یکی را گرامی داشت. لحظه ای است که پیتر هندزکمب ، پنجاه سالگی خود را پشت سر می گذارد و در مقابل چرخش خوب قلمداد می شود ، در حالی که توپ به سرعت لغزید تا او را به دام بیندازد ، دچار لکنت و لغزش شد.

از چاه خارج از کنده رانده شد و به سمت وسط منحرف شد. چاهل می گوید: “من همیشه آن رانش را داشته ام ، این برای من کلیدی است.” هنگامی که دریفت او را متوقف کرد و پای چپ شروع به لکنت کرد در حالی که سعی داشت تعادل را حفظ کند ، هندبوک تقریباً خم شد. او این کار را به خوبی انجام داد اما سرعت بعدی توپ لغزنده که صاف شد برای او بسیار زیاد بود.

چاهال سال گذشته میل خود را به این روزنامه ابراز داشت: “فقط یك آرزوی بزرگ برای من باقی مانده است: بازی با هند در سرخپوشان ، من برای تست ها آماده هستم.” (فایل)

یا زمانی که چاهال در سال 2018 سام بیلینگز ، سارق دیگری را که دارای شهرت خوبی در برابر چرخش بود ، لنگ زد. این یک تحقیر کننده کلاسیک بود: رانش بزرگ ، فرو رفتن سریع و چرخش سریع. بیلینگ در مسیر پایین قرار داشت و در هوا تمام شد و ناامیدانه خفاش خود را از آن طرف خط تکان داد.

در خارج از زمین ، چاهال نوعی مرد است که باعث می شود عکاس همراه از او بخواهد پس از مصاحبه به چمدانی که روی آینه میز پانسمان گذاشته شده است بپرد و با پاهای ضربدر بنشیند. چاهل بدون داشتن خودآگاهی بازدارنده یا نمایشی آشکار ، بی کلام روی آن قدم زد و لبخند زد. Clive James منتقد نوشت ، بلوغی وجود دارد که فقط افراد قادر به کودک بودن می توانند به آن برسند ، و حالات اینستاگرام Chahal نشان دهنده شیطنت کافی است در حالی که هنر بولینگ او بلوغ را افزایش می دهد. زمان او در آزمونها فرا رسیده است. آیا انتخاب کنندگان تنظیم شده اند؟

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار ورزشی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود