گوشت خوک منجمد آلمانی مورد جدید ویروس کرونا را در چین ایجاد می کند

توسط: دویچه وله |

10 نوامبر 2020 12:38:37 بعد از ظهر





چین چندین بار غذاهای منجمد وارداتی یا بسته بندی آنها را عامل آلودگی به COVID-19 دانسته است. (منبع: Colourbox / Sergii از طریق DW)

مقامات چینی در آخر هفته گفتند که بسته بندی یک نمونه بند انگشت خوک منجمد که از شهر برمن در شمال غربی آلمان وارد شده ، مورد جدید ویروس کرونا را در چین آغاز کرده است.

گروه ضد اپیدمی تیانجین گفت که یک کارگر پس از قرار گرفتن در معرض مواد غذایی منجمد وارداتی هنگام دست زدن به بسته بندی در یک واحد سردخانه ، آزمایش COVID-19 را مثبت اعلام کرد.

بسته بندی ابتدا از برمن به تیانجین و از آنجا به شهر دوژو در استان شاندونگ وارد شد.

روزنامه دولتی چین ، گلوبال تایمز ، گزارش داد كه پزشكان این كارگر 38 ساله را به عنوان یك مورد خفیف تشخیص داده اند. گفته می شود وی در حالی در حال معالجه است که هشت نفر از همکاران نزدیک وی برای مشاهده پزشکی در قرنطینه بودند.

همچنین پنجاه و نه مخاطب دیگر نیز آزمایش شده و تحت احتیاط تحت قرنطینه قرار گرفته اند. نتایج آنها معلق بود.

مسیر چین تا بندر برمن برمی گردد

مقامات تیانجین روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفتند که نمونه بند انگشت خوک که آزمایش COVID-19 مثبت است از بندر برمن آلمان است. بسته در 19 اکتبر وارد تیانجین شد و سپس در 5 نوامبر به دژو ارسال شد.

گروه ضد اپیدمی گفت که علاوه بر یک لیفتراک آلوده ، یک دستگیره در سردخانه واقع در چین-سنگاپور Tianjin Eco-City نیز آزمایش COVID-19 مثبت است.

نتایج آزمایشات مربوط به محصولات سرد مرتبط ، تجهیزات سردخانه و وسایل نقلیه همگی منفی بودند.

در همین حال ، مقامات Taiyuan در استان شانشی اعلام کردند که ویروس را در بسته بندی محصولات غذایی وارد شده از طریق تیانجین شناسایی کردند.

چین مقصر واردات مواد غذایی منجمد است

به گفته رسانه های چینی ، مقامات تیانجین از آن زمان کنترل های سختگیرانه تری را برای جلوگیری از شیوع بیشتر اعمال کرده اند.

مناطق وسیعی از چین عاری از ویروس در نظر گرفته می شوند و با اقدامات سختگیرانه از جمله قفل شدن و آزمایش گسترده با شیوع آن مبارزه می شود.

چین چندین بار غذاهای منجمد وارداتی یا بسته بندی آنها را عامل آلودگی به COVID-19 دانسته است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.