کمالا هریس که عمدتا از چشم دور است ، در واشنگتن برای کاخ سفید آماده می شود

توسط: نیویورک تایمز | واشنگتن |

به روز شده: 16 نوامبر 2020 ، 7:40:23 صبح





کمالا هریس که عمدتا از چشم دور است ، در واشنگتن برای کاخ سفید آماده می شودمعاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس سخنان خود را در ویلمینگتون ، دلاور ، نوامبر ارائه می دهد. 10 ، 2020. (عمرو الفیکی / نیویورک تایمز)

در کافه ای شیک در محله وست اند واشنگتن ، یک پیشخدمت جوان می دانست که معاون رئیس جمهور جدید “در طبقه بالا” زندگی می کند ، همانطور که با اشاره به یک ساختمان مجلل بالای طبقه بالای سر ، اشاره کرد ، اما گفت که او اخیراً او را ندیده است.

وی افزود: “سرویس های مخفی گاهی من را از بیرون بردن سطل زباله باز می دارد” ، و گفت كه وقتی محافظ آنها از گاراژ آن رفت و آمد كوچه ساختمان را بستند.

در گوشه گوشه ، دو Suburbans سیاه پوست با پلاک های فدرال در ورودی ساختمان پارک شده بودند – تنها سرنخ قابل مشاهده از حضور نزدیک سناتور کالیفرنیا و معاون منتخب رئیس جمهور ، Kamala Harris.

در طی چند روز از پیروزی وی در انتخابات ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب در حالیکه خبرنگاران هر حرکت عمومی وی را ردیابی می کنند ، چندین اظهار نظر علنی کرده و خلاصه ای از تماس های خود با رهبران خارجی را منتشر کرده است. اما هریس از سخنرانی مقبولیت شنبه گذشته خود در ویلمینگتون ، دلاور ، جایی که اعلام کرد “یک روز جدید برای آمریکا” است ، به سختی در رادار عمومی ظاهر شد.

او بعد از جلسه توجیهی ویروس کرونا که آنها با هم شرکت کرده بودند ، دو روز بعد دوباره یک صحنه را با بایدن در ویلمینگتون به اشتراک گذاشت. هریس در حالی که بایدن صحبت می کرد ، بدون اظهار نظر خودش ، ساکت و چند فوت دورتر ایستاده بود.

برای معاون رئیس جمهور منتخب بی سابقه نیست که پس از انتخابات از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد. جورج استفانوپولوس ، مجری برنامه ABC News ، بیش از یک ماه پس از انتخاب خود به عنوان معاون باراک اوباما ، در مصاحبه ای با بایدن گفت: “می دانید ، شما از زمان انتخابات کاملاً نامرئی بوده اید.”

بایدن با اصرار تأکید کرد که او برای هر یک از جلسات مهم انتقال اوباما “در اتاق بوده است”. به دلیل محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی مربوط به ویروس کرونا ، هریس از چنین تجملاتی ، حداقل نه به معنای فیزیکی ، برخوردار نیست.

وی پس از گذراندن هفته انتخابات در دلاور ، به خانه مشترک دو خوابه واشنگتن که پس از انتخاب به سنا در سال 2016 خریداری کرد بازگشت. از آنجا ، به گفته دستیاران با او ، از طریق پیام کوتاه یا تلفن با بیدن در ارتباط است. تیم انتقالی بایدن-هریس و سایر مقامات گذار. شوهر هریس ، داگلاس امهوف ، همچنین رابطه نزدیک با بانوی اول آمدن ، جیل بایدن دارد. این دو در هفته های آخر مسابقه با هم کمپین زدند.

یکی از محورهای زمان او جهش کوانتومی است که هریس به زودی از قوه مقننه تا قوه مجریه انجام خواهد داد. از آنجا که بایدن پس از هشت سال معاون رئیس جمهور پس از بازگشت به کاخ سفید ، عملاً هیچ منحنی یادگیری نخواهد داشت ، اما هریس ، در صورت وجود ، زمان ماهانه کمی را در خیابان 1600 پنسیلوانیا سپری کرده است. (یک مقام رسمی انتقال نمی تواند بلافاصله بگوید آخرین باری که وی برای چه زمانی به آنجا رفته است.)

این روند با امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از تأیید نتایج انتخابات و تأیید مجوز یک روند انتقال رسمی که در آن هریس و دستیارانش به مقامات و اسناد کاخ سفید دسترسی خواهند داشت ، آسانتر نمی شود. همتای درحال عزیمت خود ، معاون رئیس جمهور مایک پنس ، با هریس تماس نگرفته است. چند روز پس از انتخابات 2016 ، بایدن نزدیک به دو ساعت در محل رسمی معاون ریاست جمهوری در رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده میزبان پنس بود. بایدن به خبرنگاران گفت: “من به مایك ، معاون رئیس جمهور منتخب گفتم كه من 24/7 در دسترس او هستم.”

مقامات انتقال بایدن-هریس از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

در حال حاضر ، هریس سناتور باقی مانده است. مشخص نیست که چه زمانی ممکن است صندلی خود را رها کند. اوباما چند روز پس از انتخاب خود در سال 2008 از کرسی سنا کناره گیری کرد ، اما بایدن ، همیشه احساسات گرایانه ، تا مدت کوتاهی قبل از سوگند یاد کرد که به عنوان معاون رئیس جمهور در ژانویه بعدی به او وابسته بود ، به دوستانش گفت که می خواهد آخرین سوگند ریاست جمهوری را برای صندلی که برای دهه ها در آن بود. (بایدن همچنین گفت که می خواهد در صورت نیاز در جلسه سنا اردک لنگ رای خود را حفظ کند.)

مانند بایدن ، هریس نیز کارکنان خود را دارد که باید بسازد – وظیفه دیگری که به دلیل عدم تجربه نسبی واشنگتن دشوارتر می شود. در حالی که بایدن ، پس از نزدیک به 50 سال در پایتخت ، دارای شبکه ای از صدها نفر از دستیاران سابق سنا و کاخ سفید است ، اما هریس دارای حلقه کوچکتر است ، هرچند انتظار می رود چندین چهره آشنا را از دفتر سنای خود و مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 استخدام کند.

در شبکه های اجتماعی ، هریس دقیقاً روی پیام باقی مانده است و چندین بار در مورد ویروس کرونا و عزم خود برای همکاری با بایدن برای جلوگیری از آن در توییتر پست گذاشته است. وی صبح شنبه در توئیتی نوشت: “فقط در طی چند ماه ، ما رئیس جمهور جدید را سوگند می خوریم كه متعهد به كنترل همه گیری باشد:JoeBiden.”

در اواخر روز ، هریس ، که به اولین ساکن کاخ سفید که از میراث هند است تبدیل خواهد شد ، همچنین در توییتر خود برای آغاز دیوالی ، جشنواره چراغ های هندو ، تبریک گفت.

هریس از زمان انتخابات حداقل یک بار در منطقه واشنگتن جسارت کرده است. در یک روز کهنه سربازان بارانی ، با پوشیدن لباسهای آبی و بارانی مشکی ، او و امهوف توسط شیرینی سگ تگ جورج تاون که برای کمک به حمایت از جانبازان تاسیس شده بود ، کنار رفتند.

در غیر این صورت او در ساختمان کاندو خود ، در فاصله 1 مایلی کاخ سفید ، دور از چشم بوده و به زودی دو برابر آن از مجموعه رصدخانه نیروی دریایی تماس خواهد گرفت. در كتیبه ای در كنار ساختمان آمده است كه جمله ای از فیلسوف رواقی یونانی Epictetus است:

سرور موجود در کافه Bluestone Lane در طبقه همکف ساختمان با تقلید از چهره ای غمگین ، اظهار امیدواری کرد که وی به زودی دوباره به آنجا برود.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.