کانادا مجسمه الهه هندو را که بیش از 100 سال پیش از هند به سرقت رفته بود ، بازگرداند

توسط: PTI | تورنتو |

21 نوامبر 2020 ، 2:45:47 بعد از ظهر





کانادا مجسمه الهه هندو را که بیش از 100 سال پیش از هند به سرقت رفته بود ، بازگرداندبه زودی یک دانشگاه کانادایی مجسمه ای بی نظیر از الهه هندو آناپورنا را که بیش از یک قرن پیش از یک مکان مقدس در واراناسی دزدیده شد و به گالری هنری دانشگاه منتقل شد ، به هند باز خواهد گشت. (تصویر نمایندگی)

به زودی یک دانشگاه کانادایی مجسمه ای منحصر به فرد از الهه هندو آناپورنا را که بیش از یک قرن پیش از یک حرم در وارناسی دزدیده شد و به گالری هنری دانشگاه منتقل شد ، به هند بازگرداند ، در تلاش برای “اصلاح اشتباهات تاریخی” و کمک به غلبه بر “میراث مخرب استعمار”.

این مجسمه بخشی از مجموعه دانشگاه رجینا در گالری هنری MacKenzie است. این مجسمه بخشی از وصیت نامه اصلی سال 1936 توسط نورمن مک کنزی ، نام آور گالری بود.

این هنرمند Divya Mehra به این واقعیت توجه كرد كه مجسمه بیش از یك قرن پیش هنگام عبور از مجموعه دائمی MacKenzie و آماده سازی برای نمایشگاه وی ، به اشتباه گرفته شده است.

این مجسمه پس از مراسم مجازی بازگشت به کشور که در 19 نوامبر برگزار شد ، به زودی سفر به خانه خود را آغاز می کند.

رئیس جمهور موقت دانشگاه و معاون دکتر توماس چیس واقعاً با کمیساریای عالی هند در کانادا آجی بیساریا ملاقات کرد تا مجسمه را به طور رسمی بازگرداند.

نمایندگان گالری هنری مک کنزی ، امور جهانی کانادا و آژانس خدمات مرزی کانادا نیز در این مراسم حضور داشتند.

“ما بسیار خوشحالیم که این مجسمه بی نظیر آناپورنا در راه بازگشت به خانه است. من از دانشگاه رجینا برای همکاری فعالانه آنها برای بازگشت این نماد فرهنگی به هند سپاسگزارم. “

وی گفت: “اقدام برای بازگرداندن داوطلبانه چنین گنجینه های فرهنگی بلوغ و عمق روابط هند و کانادا را نشان می دهد.”

هنگامی که مهرا در مورد داستان مجسمه تحقیق کرد ، متوجه شد که مک کنزی هنگام سفر به هند در سال 1913 متوجه این مجسمه شده است. یک غریبه تمایل مک کنزی به داشتن مجسمه را شنیده بود و آن را از محل اصلی خود – یک زیارتگاه در پله سنگی در ساحل رودخانه گنگ در Varanasi ، هند ، گفت:

دکتر Siddhartha V Shah ، متصدی هنر هند و جنوب آسیا در موزه Peabody Essex ، مجسمه را الهه هندو Annapoorna معرفی کرد.

او یک کاسه خیر (پودینگ برنج) را در یک دست و یک قاشق را در دست دیگر نگه داشته است. این موارد مربوط به آناپورنا است که الهه غذا و ملکه شهر واراناسی است. در این بیانیه آمده است که وی توسط فدائیانش به عنوان فردی که بدن را از طریق غذا و روح و از طریق روشنی را تغذیه و تقویت می کند ، جشن گرفته می شود.

“بازگشت به آناپورنا بخشی از یک گفتگوی جهانی و دیرهنگام است که در آن موزه ها به دنبال پرداختن به میراث های مضر و مستمر شاهنشاهی هستند که بعضاً در بنیان مجموعه های آنها ساخته شده است. به عنوان ناظران میراث فرهنگی ، مسئولیت ما برای رفتار محترمانه و اخلاقی اساسی است ، همچنین تمایل به نگاه انتقادی به تاریخ نهادی خودمان ، “گفت: الکس کینگ ، متصدی / تهیه کننده مجموعه هنری رئیس جمهور دانشگاه رجینا.

دانشگاه گفت: وقتی دولت فعلی در دانشگاه و گالری هنری MacKenzie از اسنادی که مجسمه را به عنوان یک موضوع سرقت فرهنگ نشان می داد ، مطلع شدند ، هر دو م committedسسه متعهد شدند اقدامات مناسب را انجام دهند.

چیس گفت: “ما به عنوان یک دانشگاه ، مسئولیت رفع اشتباهات تاریخی را داریم و در غلبه بر میراث آسیب رسان استعمار هر جا که ممکن باشد ، کمک خواهیم کرد.”

وی گفت: “بازپس گیری این مجسمه جبران اشتباهی نیست که یک قرن پیش انجام شده است ، اما امروز یک اقدام مناسب و مهم است. من از گالری هنری MacKenzie ، کمیسیون عالی هند و وزارت میراث کانادا بخاطر نقشهایشان در ایجاد این امر سپاسگزارم. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.