کارناتاکا: با کمک JDS ، BJP سر شورا را به لایحه اصلاحات ارضی هدایت می کند

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بنگالورو |

9 دسامبر 2020 5:16:06 صبح





کارناتاکا: با کمک JDS ، BJP سر شورا را به لایحه اصلاحات ارضی هدایت می کنددولت BJP در کارناتاکا روز سه شنبه موفق شد لایحه اصلاحات مربوط به مالکیت زمین را به تصویب برساند ، حتی در زمان مخالفت کنگره با این لایحه ، در شورای قانونگذاری ایالت با حمایت از مخالف JD (S) تصویب شد. (فایل)

دولت BJP در کارناتاکا روز سه شنبه موفق شد لایحه اصلاحات مربوط به مالکیت زمین را به تصویب برساند ، حتی در زمان مخالفت کنگره با این لایحه ، در شورای قانونگذاری ایالت با حمایت از مخالف JD (S) تصویب شد.

لایحه اصلاحات ارضی کارناتاکا (اصلاحیه) ، 2020 ، علیرغم تصویب مجلس قانونگذاری – مجلس عوام – پیش از این در شورا متوقف شده بود. این لایحه به دنبال حذف بخش 79 الف ، ب و ج قانون اصلاحات ارضی کارناتاکا ، 1961 بود که خرید زمین های مزرعه را فقط به کشاورزان و افرادی که زیر 2 لک سالانه دارند محدود می کرد.

روز سه شنبه ، لایحه ای که در مجمع از حمایت JD (S) نیز برخوردار شد ، با 37 رأی موافق در شورای 75 عضوی تصویب شد.

BJP بزرگترین حزب در شورا با 31 عضو است ، در حالی که کنگره 28 و JD (S) 14 عضو دارند. چهار عضو مستقل وجود دارد.

این لایحه در ماه سپتامبر در مجمع تصویب شد حتی در حالی که کنگره مخالف دست به کار شد و آن را “حکم مرگ” برای کشاورزان خواند. این جلسه نمی تواند برای رای گیری در شورا در ماه سپتامبر مورد بررسی قرار گیرد زیرا جلسه توسط رئیس متوقف شد و بحث ها به نتیجه نرسید.

بخش 79 الف قانون اصلاحات ارضی کارناتاکا ، 1961 ، که اکنون لغو شده است ، خرید زمین مزرعه را برای افرادی که درآمد سالانه زیر دو لک داشتند ، محدود کرد در حالی که 79 ب محدودیت خرید زمین های کشاورزی را به کشاورزان محدود کرد و بند 79 C مجاز به بررسی تخلفات بود بند 79 الف و ب قانون. در 13 ژوئیه ، دولت ایالتی مصوبه ای را با موافقت استاندار برای اصلاح قوانین محدود کننده فروش زمین های کشاورزی ابلاغ کرد.

وزیر درآمد دولت آر آشوك ، كه لایحه را آزمایشی كرد ، در جریان بحث و گفتگو كرد كه بخشهایی كه به دنبال لغو هستند فقط باعث تسهیل فساد اداری در ثبت اسناد و مالكین می شود در حالی كه كشاورزی كه می خواهد زمین خود را بفروشد به درد نمی خورد.

در همین حال ، BJP نسبت به رئیس شورا ، که در دوره تصدی دولت ائتلاف کنگره-JD (S) بین سالهای 2018 و 2019 انتخاب شده بود ، اقدام به عدم اعتماد به نفس کرده است. تلاشی برای اطمینان از تصویب صحیح لوایحی که حزب پس از کسب قدرت برتر در شورا برای تصویب پیشنهاد می کند. قدرت این حزب پس از نظرسنجی های نوامبر از 27 به 31 رسید.

در جلسه موسمی ، دولت BJP دچار شکست در شورا شد. لایحه ای برای اصلاح قانون کار شکست خورد و اصلاحات ارضی و اصلاحات مزرعه علی رغم تصویب لوایح در مجمع ، مورد استفاده قرار نگرفت. منابع BJP گفتند که حزب حاکم امیدوار است با حمایت از JD (S) رئیس مورد نظر خود را در شورا بدست آورد. همچنین انتظار دارد حزب مخالف در تصویب لوایح کمک کند.

MLC BJP روز سه شنبه گفت: “JD (S) ممکن است به قانون اصلاح APMC رأی ندهد اما ممکن است از رای دادن خودداری کنند و این به ما کمک می کند.”

BJP همچنین پیشنهاد کرده است که لایحه پیشگیری از کشتار و حفاظت از گاو در کارناتاکا ، که در سال 2010 هنگامی که BJP در قدرت بود ، در مجلس قانونگذاری تصویب شد اما پس از عدم تأیید فرماندار ، در سال 2013 توسط کنگره توقیف شد. .

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود