کارشناسان هشدار می دهند که موج دوم Covid ممکن است در ژانویه به کارناتاکا برخورد کند

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بنگالورو |

3 دسامبر 2020 5:33:52 صبح





پیاده روی در فرودگاه IGI ، فرودگاه دهلی ، موارد متوسط ​​دهلی ، اخبار دهلی ، اخبار اکسپرس هندتصویری که به منظور بازنمایی استفاده می شود

یک کمیته مشاوره فنی که به دولت کارناتاکا در مورد چگونگی مقابله با بیماری همه گیر Covid-19 مشاوره می دهد ، هشدار داده است که ممکن است موج دوم ویروس کرونا در ماه ژانویه به این کشور حمله کند و اقداماتی مانند اعمال مقررات منع رفت و آمد شبانه از 26 دسامبر تا 1 ژانویه را پیشنهاد داده است. ممنوعیت برگزاری جشن سال نو برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر ایالت.

“شناخت اولیه موج دوم Covid-19 در ایالت می تواند با نظارت دقیق بر رشد متوسط ​​7 روزه و تعداد تولید مثل (R0) در سطح منطقه و ایالت انجام شود. موج دوم Covid-19 در طی ژانویه-فوریه سال 2021 پیش بینی می شود. “این کمیته متشکل از متخصصان بهداشت در گزارشی در 30 نوامبر اظهار داشت.

این گزارش گفت که از ورودی های یک تیم اطلاعاتی اپیدمی باید برای شناسایی زود هنگام موج دوم توسط دولت ایالتی استفاده شود و “حداقل 1.25 آزمایش لک در روز” باید تا پایان فوریه انجام شود ، حداقل یک لک آزمایشات RT-PCR.

شرایط زمستان ، گشودن جنبش و تعاملات عمومی ، اجرای ضعیف و جابجایی مردم در سراسر ایالت به عنوان دلایل موج دوم احتمالی ذکر شده است.

“موج دوم Covid-19 در ایالات متحده آمریکا ، اروپا ، استرالیا و سایر کشورها وجود داشته است. اخیراً ، مواردی در دهلی ، هاریانا ، گجرات ، مادیا پرادش ، بنگال غربی ، کرالا و سایر ایالت ها افزایش یافته است که باعث نگرانی در سایر ایالت ها شده است. “

توصیه شده است که آمادگی مراقبت از بیمارستان در ایالت در ژانویه باید در سطحی باشد که موج اول Covid-19 در ماه اکتبر شروع به عقب نشینی کرد “از نظر تخت ، ICU ، طرفداران ICU و غیره”.

این کمیته گفته است که اجتماعات گسترده فقط باید در مناطق آزاد برگزار شود و ممنوعیت برگزاری جشن های سال نو میلادی و همچنین منع رفت و آمد شبانه از ساعت 8 عصر تا 5 عصر از 26 دسامبر تا 1 ژانویه را پیشنهاد کرده است.

کارناتاکا اولین مورد خود را در 8 مارس ثبت کرد و تا پایان ماه نوامبر ، در مجموع 8.74 مورد لک با 11678 مورد مرگ در ایالت کشف شد. دوره جولای تا سپتامبر بدترین وضعیت بود ، زمانی که ایالت شاهد روزانه 10 هزار مورد Covid-19 در روز بود. تعداد موارد از آن زمان تحت کنترل قرار گرفته است ، به طور متوسط ​​1500 مورد در روز.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود