ژاپن کاوشگر فضایی حامل نمونه های سیارک را که ممکن است سرنخ هایی از منشا سیارات را در خود داشته باشد بازیابی می کند

توسط: رویترز | توکیو / ملبورن |

دسامبر 6 ، 2020 2:30:09 بعد از ظهر





hayabusa2 ، hayabusa2 ژاپن ، فضاپیمای hayabusa2 ، فضاپیمای hayabusa2 ، jaxa ، آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن ، اخبار علمی ، اخبار فناوری ، ایندیان اکسپرساین تصویر گرافیکی رایانه ای که توسط آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) منتشر شده است ، سفینه Hayabusa2 را در بالای سیارک ریوگو نشان می دهد. (AP)

آژانس فضایی ملت آسیا روز یکشنبه اعلام کرد ژاپن پس از یک ماموریت شش ساله کاوشگر فضایی را از دورافتاده استرالیا بازیابی کرده است که ممکن است به کشف بیشتر ریشه سیارات کمک کند.

یک کپسول از Hayabusa2 بدون سرنشین ، که اولین نمونه های گسترده گرد و غبار یک سیارک را حمل می کند ، با هلی کوپتر از قسمت انتهایی به یک مرکز تحقیقاتی داخلی آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) منتقل شد.

ماموریت این صنعت به دنبال پاسخ به برخی از س fundamentalالات اساسی در مورد ریشه منظومه شمسی و محل تولید مولکول هایی مانند آب است.

یویچی تسودا ، مدیر پروژه آژانس ، به پخش کننده ژاپنی NHK گفت: “این عالی است.” “این یک ورود مجدد زیبا بود. همه ما تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته ایم.

آژانس در اواخر روز یکشنبه یک جلسه توجیهی برگزار می کند.

این فضاپیما که از مرکز فضایی تانگاشیما ژاپن در سال 2014 پرتاب شد ، چهار سال طول کشید تا به سیارک ریوگو برسد تا قبل از جمع آوری نمونه و بازگشت به زمین در نوامبر 2019.

تماشاگران در یک تئاتر گرد هم آمدند تا برگردانده شده را با تصاویر یک زن در حالی که اشک می ریخت ، با کف زدن و آگهی های خود تکان دادند. آنها برای پیشگیری از ویروس کرونا از ماسک استفاده می کردند و از یکدیگر فاصله داشتند.

اعتقاد بر این است که سیارک ها در طلوع منظومه شمسی تشکیل شده اند و دانشمندان می گویند این نمونه ممکن است حاوی مواد آلی باشد که می تواند در زندگی روی زمین نقش داشته باشد.

لیزا هاروی اسمیت ، متخصص فیزیک نجومی به شرکت پخش استرالیا گفت: “آنچه ما در اینجا واقعاً انجام می دهیم تلاش برای نمونه برداری از این سنگ بکر است که توسط تابش خورشید تابش نشده است.”

وی افزود: گازهای محبوس شده در نمونه های سنگ می توانند اطلاعات بیشتری درباره شرایط حاکم در حدود 4.6 میلیارد سال پیش نشان دهند.

کاوشگر فضایی ژاپن که به نام شاهین پرگرین نامگذاری شده است ، چند ماه در بالای سیارک قرار گرفت و قبل از فرود سطح آن را نقشه برداری کرد. سپس با استفاده از مواد منفجره کوچک یک دهانه منفجر کرد و بقایای حاصل را جمع آوری کرد.

JAXA گفت: این کپسول با ورود دوباره به جو زمین اوایل روز یکشنبه روشن شد و در منطقه محدود Woomera در حدود 460 کیلومتری شمال آدلاید قرار گرفت تا توسط دانشمندان بازیابی و به یک ایستگاه تحقیقاتی منتقل شود.

آژانس فضایی در توییتر گفت: “هلی کوپتر حامل کپسول به مقر محلی رسید و کپسول به داخل ساختمان آورده شد.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار فناوری ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.