پنج نفر از گروه جوانان راه اندازی می کنند: در محل اعتراض قاضی پور ، یک کتابخانه کوچک و موقت ارائه می شود

نوشته شده توسط آشنا بوتانی | دهلی نو |

دسامبر 7 ، 2020 5:09:20 صبح





اعتراضات مزرعه ، قوانین مزرعه ، اعتراض قوانین مزرعه ، کشاورزان پنجاب ، اعتراض مزرعه در مرز دهلی ، اخبار اکسپرس هندقیمت کتابها از 5 تا 30 روپیه است.

با داشتن کتابهایی از مسائل کشاورزان گرفته تا شرح حال بهگات سینگ ، یک کتابخانه موقت که توسط یک گروه پنج نفره در مرز قاضی پور راه اندازی شد ، بسیاری از معترضین را دید که بعد از ظهر روز یکشنبه خط تولید می گرفتند.

با خواندن چند صفحه اول “سلطانا کا ساپنا” – رمانی از سال 1905 توسط روکیا ساخوات حسین که یک جامعه فمینیستی اتوپیایی را پیش بینی می کند – سوخبیر سینگ (75) ، کشاورز از یک روستای در غرب غربی ، گفت: “من همیشه در زمان مشکل. اما وقتی رفتم هیچ کتابی با خودم نیاوردم. من از پسرم 50 تا 100 روپیه قرض می گیرم تا حالا بتوانم چند تا بخرم. “

این تیم با دقت تنظیم شده است – بیشتر در مورد کشاورزان یا مبارزان آزادی ، همراه با برخی از سخنرانی ها و آثار ادبی ترجمه شده.

آلوک ، میکروبیولوژیست که در دهلی کار می کند و یکی از برگزارکنندگان آن است ، گفت که مردم می توانند این کتابها را با نرخ مناسب از 5 تا 30 روپیه خریداری کنند یا آنها را قرض بگیرند: “ما از گروهی به نام ویکالپ مانچ هستیم. ما از زمینه های مختلفی هستیم – بعضی از ما دانشجو هستیم ، من به عنوان میکروب شناس کار می کنم. اما ما عشق به کتاب را داریم و امیدواریم که با معترضین درگیر شویم. بسیاری از آنها در روستاهای خود بسیار می خوانند اما از آنجا که چیزی برای خواندن حمل نمی کردند ، تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم. “

این جوان 31 ساله که اهل Jaunpur از UP است ، گفت: “من از جوانی در اطراف كشاورزان بوده ام و می توانم مسائل آنها را بفهمم.”

کتابچه ای با قیمت 5 روپیه ، پر فروش ترین کتاب بود. در اوایل غروب ، تقریباً همه افراد در مجاورت یک نسخه از آن را داشتند ، در حالی که دیگران کتابهای دیگر را جویا می شدند و از گروه پیشنهاداتی می گرفتند.

مانوج یداو (22) ، یک کشاورز از دانشگاه Prayagraj ، گفت: “کتابی در مورد اعتراض کشاورزان در سال 2018 وجود دارد. پدر من در آن زمان بود اما من نمی توانستم شرکت کنم. من مشتاقانه منتظر خواندن آن هستم. “

وی سه كتاب دیگر خریداری كرد و سه كتاب دیگر به امانت گرفت: “من می خواهم بخوانم تا بتوانم به روستای خود برگردم و دیگران را در مورد این مباحث آموزش دهم.”

راني (20) ، عضو ديگري كه اصالتاً اهل باغپات است ، سابقه كشاورزي دارد اما تصميم گرفت كه دانشگاهيان را دنبال كند. با این حال ، مشکلات کشاورزان برجسته در زندگی و کار این فارغ التحصیل جامیا است. وی گفت ، “ما هر هفته جلساتی داریم که در آن درباره موضوعات زیادی بحث می کنیم. برخی از دوستان ما نیز به ژورنالی در مورد کشاورزان کمک می کنند ، در حالی که ما در تدوین ، ترجمه و تصحیح مقاله کمک می کنیم. “

کوچکترین گروه Utsa Parveen 17 ساله است ، که با دیدن اعضای خانواده با توجه به اینکه پدرش عضوی فعال است بزرگ شد. وی گفت: “ما اخیراً مشابه آن را در مرز سینگو تنظیم کردیم ، بیشتر کتابهای پنجابی.”

داوطلبان دیگر شالو پنوار (22) از الیگاره و محیط كومار (25) از شاملی بودند. بسته به موقعیت و علاقه خواننده ، این پنج نفر توصیه های خواندن شخصی را به کشاورزان ارائه می دهند. این کتاب ها هر روز در دسترس خواهد بود و گروه گفت که پس از تمام شدن فروش ، سهام خود را دوباره پر کرده و کتاب های بیشتری دریافت می کنند. آنها همچنین هنگام خواندن کشاورزان “mera rang de basanti chola” را خواندند و گفتند که آنها قصد دارند فعالیتهای فرهنگی بیشتری را در این مکان ترتیب دهند.

داوطلبان گفتند آنها یک گروه جوانان هستند که به دنبال ارائه اشکال مختلفی از نوشتن و هنر هستند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار دهلی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود