پلیس دهلی می گوید ، 19 سال در حال فرار ، عضو SIMI دستگیر شد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

7 دسامبر 2020 4:03:02 صبح





پلیس دهلی می گوید ، 19 سال در حال فرار ، عضو SIMI دستگیر شدمتهم ، عبدالله دانمارک (مرکز)

سلول ویژه پلیس دهلی مرد 58 ساله ای را دستگیر کرد که یکی از اعضای ادعای عضو گروه ممنوعه جنبش اسلامی دانشجویان هند (SIMI) است. پلیس گفت این فرد ، عبدالله دانمارک ، در 19 سال گذشته در حال فرار بود و در رابطه با پرونده فتنه و فعالیت غیرقانونی که در سال 2001 در کلنی جدید دوستان ثبت شد ، تحت تعقیب است.

پلیس ادعا کرد وی ادعا کرده است انگیزه ایجاد دو تروریست است که مجموعه ای از انفجارها را در سال 2008 در احمدآباد طراحی و اجرا کردند.

پرامود سینگ کوشوا DCP (سلول ویژه) گفت که متهم ، در میان ارشدترین کادر SIMI ، بسیاری از جوانان را در طول 25 سال گذشته تلقین کرده است. دانمارکی توسط تیمی به سرپرستی بازرس شیو کومار ، که بیش از یک سال اطلاعات مربوط به تحرکات خود را در شهرهای مختلف UP ، دهلی – NCR دریافت می کرد ، دستگیر شد. آنها اطلاعاتی دریافت کردند که دانمارکی جوانان را برای تحریک آنها علیه NRC و CAA رادیکالیزه می کند و برای ایجاد ناهماهنگی در میان گروههای مذهبی ، ایدئولوژی رادیکال سخت را تبلیغ می کند. وی به دروغ در حال تبلیغ قساوت هایی بود که دولت با استفاده از فیلم های جعلی بر مسلمانان اعمال می کرد. “

هنگامی که دولت SIMI را ممنوع کرد ، FIR در سال 2001 علیه دانمارکی ثبت شد. به دنبال این ، حاملان دفتر SIMI در حال سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در نزدیکی مقر خود در Jamia Nagar بودند و بسیاری از آنها پس از حمله پلیس دستگیر شدند. پلیس گفت ، دانمارکی و سایر اعضای فرار کردند.

“ما اطلاعات خاصی دریافت کردیم که وی در 5 دسامبر به دهلی خواهد آمد. در نزدیکی ذاکر ناگار دام گرفتار شد و او دستگیر شد. او در سال 1985 کارشناسی ارشد خود را به زبان عربی از دانشگاه الیگره مسلم انجام داد … او شروع به شرکت در برنامه های هفتگی کرد و همچنین جوانان را برای پیوستن به رادیکالیزه کرد.

DCP گفت که اشرف جعفری ، رئیس وقت SIMI ، تحت تأثیر کار او ، دانمارکی را به سردبیر نسخه هندی مجله لباس در سال 1988 تبدیل کرد ، و او به مدت چهار سال سردبیر بود.

وی نوشت: “او مقالات تحریک آمیز زیادی نوشت و به درستی جنایات علیه مسلمانان در هند را برجسته کرد. در اتاق SIMI نیز به او اتاق داده شد. وی پس از فرار از دهلی ، ابتدا به الیگاره و سپس به عزمگر رفت. از طریق دانمارکی ، عبدوس سبحان قریشی تروریست متخلص به توقیر به یک تروریست دیگر ابوبشار معرفی شد و وی آنها را برانگیخت تا اقدامی سخت علیه دولت انجام دهند. آنها بعداً یک سری انفجار را با کمک سایر همکاران در احمدآباد اجرا کردند. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار دهلی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود