پس از “امتناع از نام بردن اهداف سیاسی به انتخاب ED” به عنوان متهم وارد دادگاه شد: سیواسانکار

توسط: PTI | کوچی |

16 نوامبر 2020 ، ساعت 9:13:48 بعد از ظهر





Sivasankar ، پرونده قاچاق طلای کرالا ، اخبار کرالا ، پرونده ed ، پرونده Ed Kerala ، مورد کف دست ، اکسپرس هنددبیر اصلی سابق وزیر ارشد کرالا ، M Sivasankar. (عکس پرونده)

افسر IAS معلق ، S Sivasankar ، که توسط اداره اجرای احكام در مورد قاچاق پول در پرونده قاچاق طلا دستگیر شد ، ادعا كرد كه به دلیل متهم كردن از نام بردن چند هدف سیاسی به انتخاب ED ، وی را به عنوان متهم معرفی كردند.
طبق یک استدلال ارائه شده به دادگاه ویژه ، رسیدگی به پرونده قانون جلوگیری از پولشویی (PMLA) در اینجا ، که دادخواست اعتراض سیواسانکار را می شنود ، متقاضی (Sivasankar) تحت فشار قرار گرفت تا چند هدف سیاسی را انتخاب کند که متقاضی از آن امتناع ورزید و در نتیجه به عنوان متهم به استیضاح رسید و دستگیر شد.

دادگاه احتمالاً روز سه شنبه حکم خود را در دادخواست وثیقه سیواسانکار ، دبیر اصلی سابق وزیر ارشد کرالا صادر خواهد کرد.

سیواسانکار “بدون هیچ پایه و اساس” ادعای ED را که او در اظهارات خود در 15 اکتبر پذیرفته است که با یک افسر ارشد گمرک صحبت کرده و درخواست پاکسازی محموله ای را که به کنسولگری امارات متحده عربی درخواست کرده است ، “پیروز” کرد. تیروانوانتاپورام مطابق خواسته های Swapna Suresh ، متهم اصلی پرونده قاچاق طلا.

“تا به امروز ، علی رغم تشکیل دو درخواست برای بازداشت و یک مورد برای بازپرسی دادگستری و یک اعتراض به درخواست وثیقه ، ED هیچ ادعا و اظهاراتی در مورد این ماهیت در ارتباط با ماهیت ارتباطی که توسط متقاضی یا وثیقه برای او صادر نشده است. متقاضی صحبت کرد

در هیچ یک از پرونده های تشکیل شده توسط ED قبل از این دادگاه ، حتی یک مورد محاسبه نشده است. “

وی ادعا كرد كه این ابهام به طور عمدی توسط ED ایجاد و حفظ شده است تا از درك حقایق واقعی توسط دادگاه جلوگیری كند.

در این یادداشت آمده است: “بنابراین این ادعا بسیار مبهم و به طور هدفمند برای ایجاد سردرگمی و گمراهی دادگاه در پیش داوری نسبت به متقاضی طراحی شده است”

سیواسانکار اظهار داشت که وی یکی از دوستان نزدیک خانواده سورش بود و معلوم شد که وی در جنایتی دست داشته است که وی هیچ سرنخی در مورد آن نداشته است.

او ادعا كرد كه ظاهراً به دليل سمتي كه وي در اختيار وي قرار داده بود به دليل اينكه وي نزديكي حرفه اي با رئيس اجرايي (وزير ارشد) دولت را داشت ، وي را به جدال كشاند.

بنابراین قضاوت متقاضی (سیواسانکار) و استیضاح وی به عنوان متهم در این پرونده ناشی از ارتباط وی با A-2 (Suresh) است که معلوم شد متهم اصلی پرونده است. انجمن و دیگر هیچ.

اهمیتی که برای متقاضی در نظر گرفته شده بود همچنین باعث شد وی به راحتی هدف سیاسی قرار بگیرد. “

سیواسانکار همچنین اظهار داشت که شواهد حاصل از گپ های واتس اپ ارائه شده توسط ED تنها نیمی از واقعیت ها و دروغ هایی است که با ارائه یک داستان جعلی برای گمراه کردن دادگاه طراحی شده است.

هفته گذشته ، در اظهارنامه ای که در دادگاه تقدیم شد ، ED اعلام کرده بود که Suresh به او بیانیه داده و ادعا کرده است که Sivasankar و تیمش در دفتر رئیس وزیر (CMO) از قاچاق طلا از طریق کانال دیپلماتیک مطلع بوده اند.

در همین حال ، کمیسیون گمرک (پیشگیری) ، با بررسی پرونده قاچاق طلا از طریق کانال دیپلماتیک ، Sivasankar را در زندان در اینجا بازجویی کرد.

دادگاه پیشتر اجازه بازجویی از افسر را در زندان به گمرک اعطا کرده بود.

سیواسانکار ، که توسط آژانس در 28 اکتبر بازداشت شد ، پس از پایان 14 روز حضانت با ED ، توسط دادگاه به بازپرس قضایی فرستاده شد.

آژانس تحقیقات ملی ، گمرک و ED در حال تحقیق جداگانه در مورد توقیف طلا به ارزش تقریبا 15 کرور روپیه از “توشه دیپلماتیک” کنسولگری امارات متحده عربی در فرودگاه تیروانانپورام در 5 ژوئیه هستند.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.