پرونده Devas-Antrix PMLA: دادگاه احضاریه جدیدی را به بنیانگذاران Devas مستقر در ایالات متحده صادر می کند

نوشته شده توسط جانسون TA | بنگالورو |

9 نوامبر 2020 ، 5:05:53 صبح





پرونده Devas-Antrix PMLA: دادگاه احضاریه جدیدی را به بنیانگذاران Devas مستقر در ایالات متحده صادر می کنددادگاه ویژه پرونده های PMLA دستور صدور احضاریه دسته دوم را در ژانویه صادر کرده است. (تصویر نمایندگی)

دادگاه ویژه ای در بنگالورو احضاریه جدید صادر کرده است – دادگاه سوم صادر شده توسط دادگاه – خواستار حضور دو بنیانگذار مستقر در ایالات متحده مستقر در بنگالورو Devas Multimedia Pvt Ltd برای شروع دادرسی پرونده پولشویی است که توسط ED

این اقدام – در پرونده ای که یک صفحه شارژ در سال 2018 توسط ED ثبت شده است – پس از آن است که دادستانی عمومی عمومی در جلسه دادرسی در تاریخ 28 اکتبر ارسال کرد که آژانس قادر به ارائه احضار به مدیرعامل شرکت راماچاندران ویسواناتان و مقام ارشد MG نیست. چاندراشخار ، که در میان شش فرد و چهار نهاد مرتبط با شرکت متهم به دخالت در پرونده پولشویی بیش از 500 کرور برای دادگاه است.

“SPP اظهار می دارد كه نامه ای از وزارت امور خارجه دریافت كرده است … كه وزارت دادگستری در آمریكا به سفارت هند اطلاع داده است كه احضاریه مطابق نامه درخواست نمی تواند ارائه شود و به دنبال احضار جدید / LR است (نامه دادگاه ویژه ضمن صدور احضاریه جدید برای شروع دادرسی ، مشاهده کرد.

این پرونده به دلیل یک قرارداد ناموفق پرتاب ماهواره در سال 2005 بین شرکت تازه تاسیس و بازوی تجاری ISRO Antrix Corporation تشکیل شد.

دادگاه ویژه پرونده های PMLA دستور صدور احضاریه دسته دوم را در ژانویه صادر کرد ، پس از آنکه ED به دادگاه گفت که احضاریه صادر شده در 11 سپتامبر 2019 برای حضور دو مقام مستقر در ایالات متحده مطابق با دستورالعمل های MHA برای کمک حقوقی از طرف ایالات متحده تحت یک قرارداد کمک حقوقی متقابل. ED و CBI که پرونده فساد اداری علیه Devas و مقامات سابق ISRO را تشکیل داده اند ، تلاش کرده اند تا مقامات مستقر در ایالات متحده را به محاکمه بکشند ، پس از تشکیل پرونده های جداگانه در دو پرونده جداگانه توسط دو سازمان مرکزی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

طبق قانون PMLA ، ED راماچاندران ویسواناتان و ام جی چاندراشكار و همچنین دو CTO Devas Desaraju Venugopal و Nataraj Dakshinamurthy ، مدیر امور مالی Ranganathan Mohan ، چهار شركت تابعه Devas در بنگالورو و آمریكا و KR Sridharamurthy مدیر اجرایی سابق Antrix را شارژ كرد. ، در قرارداد ماهواره 2005.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود