پرونده افترا: دادگاه منطقه چندیگر احکام قابل پرداخت علیه معاون سابق پنجاب CM Sukhbir Badal صادر کرد

نوشته شده توسط Jagpreet Singh Sandhu | چندیگر |

18 نوامبر 2020 ، ساعت 12:08:15 بعد از ظهر





Sukhbir Singh Badal ، رئیس SAD ، تخصیص بودجه به ایالت ها ، اخبار CHandigarh ، اخبار پنجاب ، اخبار اکسپرس هندرئیس شیرمنی آکالی دال (SAD) سوخبیر سینگ بدال

دادگاه منطقه ای چندیگرا روز سه شنبه در مورد یک پرونده افترا که توسط راجیندر پال سینگ از آخند کیرتانی جاتا تشکیل شد ، علیه معاون سابق وزیر پنجاب و رهبر SAD ، سوخبیر سینگ بدال ، احکام قابل پرداخت صادر کرد.

ضمانت نامه های قابل پرداخت توسط دادگاه رئیس دادگستری ارشد قضایی (ACJM) Tejpartap Singh Randhawa صادر شده است. نسخه تفصیلی دستور هنوز توسط دادگاه منتشر نمی شود ، در حالی که موضوع قرار است در تاریخ 27 نوامبر رسیدگی کند. دادگاه قبلاً بدال را در این مورد احضار کرده بود و همچنین اطلاعیه ای برای وی صادر شد.

وكیل PIP Singh ، مشاور شاكی ، در دادگاه ادعا كرد كه Sukhbir Singh Badal اظهاراتی به مأمور تحقیق داده و آدرس وی را به عنوان خانه شماره 256 ، بخش 9 ، Chandigarh ذکر كرده است. بیانیه توسط سوخیر سینگ بدل امضا شده است – بنابراین ، او به خوبی از روند رسیدگی آگاه است و به عمد از آنها طفره می رود.

شاکی راجیندر پال سینگ ، ساکن موهالی ، علیه Sukhbir Singh Badal تحت ماده 499 (افترا) IPC در سال 2017 پرونده ای تشکیل داده بود. شاکی در دادگاه ارائه داده بود که از طریق یک سازمان مذهبی به جامعه سیک ها خدمت می کند ، آخند کیرتانی جاتا ، و وی سخنگوی ارشد سازمان برای 10 سال گذشته بوده است. وی گفت كه او و سازمان مذكور علاوه بر شناسایی مجرمان واقعی این عمل ، به انتقاد از دولت پنجاب در مورد عدم موفقیت آن در جلوگیری از هتك حرمت دردناک گورو گرانت صاحب پرداخته اند.

سینگ ادعا کرد که به همین دلایل ، سوخیر سینگ بدل از او کینه داشته است. وی گفت ، بنابراین ، در تاریخ 4 ژانویه 2017 ، پس از بازدید آرویند کجریوال از CM دهلی در ساعات صبح ، متهم بدل به رسانه ها اظهار داشت که Akhand Kirtani Jatha جبهه سیاسی بزرگترین لباس تروریستی ، بابر خالصا بین المللی است. ، و موضوع به طور گسترده منتشر شد.

سینگ در دادخواست خود به بیانیه ای که بدل به رسانه ها داده بود اشاره کرده بود که چنین می گفت: “… کجریوال به پنجاب می آید و با رادیکال ها ارتباط برقرار می کند. روز گذشته او در حال صرف صبحانه با آخند کیرتانی جاتا بود که جبهه سیاسی بین المللی بابر خالصا ، بزرگترین سازمان تروریستی است … “

سینگ اظهار داشت كه اظهارات بدل بی اساس ، تهمت آور ، افتراآمیز ، و با هدف افترا كردن عمدی وی بوده است و به همین دلیل ، یك آرزوگر خوب و دوستش ، وی را با تروریست خواندن در حضور سایر دوستانشان ، مورد تمسخر قرار داده اند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار چندیگره ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود