پابلو ماترا ، تیم راگبی آرژانتین کاپیتانی خود را از دست داد و به دلیل پست های نژادپرستانه محروم شد

توسط: AP |

1 دسامبر 2020 10:06:42 صبح





پابلو ماترا کاپیتانی خود را از دست داد ، در میان 3 بازیکن محروم شده توسط پوماس (منبع: AP)

پابلو ماترا از کاپیتانی تیم ملی راگبی آرژانتین محروم شده و به همراه دو هم تیمی اش در پست های تاریخی رسانه های اجتماعی که “تبعیض آمیز و بیگانه هراسی” تلقی می شود ، محروم شد.

این محرومیت ها روز سه شنبه پس از جلسه اضطراری اتحادیه راگبی آرژانتین اعلام شد و ممکن است اقدامات انتظامی بیشتری در این زمینه انجام شود.

ماترا زمانی قهرمان ملی شد که تیم آرژانتین را در اولین پیروزی برابر All Blacks نیوزیلند در طول سری Tri-Nations در استرالیا سه هفته پیش هدایت کرد. حالا سلام ، گیدو پتی و قاتل پیشکسوت سانتیاگو سوسینو روز شنبه با شروع تعلیقات در دیدار نهایی سه ملل لس پوماس مقابل استرالیا در سیدنی غایب خواهند بود.

هیئت مدیره اتحادیه آرژانتین بیانیه ای صادر کرد و گفت: “اظهارات تبعیض آمیز و بیگانه هراسی منتشر شده توسط اعضای تیم لوس پوماس در شبکه های اجتماعی را نفی می کند.”

این هیئت مدیره تصمیم گرفت “ابتدا ، کاپیتانی پابلو ماترا را لغو کند و از کارکنان (تیم ملی) خواست که یک کاپیتان جدید را به هیئت مدیره پیشنهاد دهند.

دوم ، حکم محرومیت پابلو ماترا ، گیدو پتی و سانتیاگو سوسینو را از تیم ملی تا زمان حل و فصل اقدامات انضباطی صادر کنید.

“سوم ، یک پرونده انضباطی برای سه بازیکن ذکر شده باز کنید ، که توسط کمیسیون انضباطی اتحادیه راگبی آرژانتین رسیدگی می شود.”

در این بیانیه آمده است که پست های شبکه های اجتماعی بین سالهای 2011 و 2013 ارسال شده است و “نشان دهنده صداقت نیست ، همانطور که هر سه نفر این بار با Los Pumas نشان داده اند.”

اما در آن آمده است “اتحادیه راگبی آرژانتین انواع سخنان نفرت را محکوم می کند و غیر قابل قبول می داند کسانی که آنها را به آنها منتقل کرده اند نماینده کشور ما هستند.”

گفته می شود این پست ها ، بیشتر توییت ها ، مربوط به مردم سیاه پوست و کارگران خانگی بولیوی و پاراگوئه بوده است.

ماترا 27 ساله که اولین مسابقه بین المللی خود را در سال 2013 انجام داد ، حساب کاربری خود را در توییتر بست و از پیام های موجود در اینستاگرام ابراز تاسف کرد.

ماترا گفت: “امروز من باید مسئولیت آنچه 9 سال پیش گفتم را بپذیرم.” “من خیلی شرمنده ام. با عرض پوزش از همه کسانی که از قساوتهایی که من نوشتم آزرده خاطر شدند. در آن لحظه تصور نمی کردم که چه کسی خواهم شد.

“من همچنین از تیم و خانواده ام برای لحظه ای که آنها پشت سر می گذارند متاسفم … و از افرادی که مرا دوست دارند به خاطر حمایتشان متشکرم.”

سوسینو در بیانیه ای افزود: “من می خواهم از کسانی که ممکن است از آنچه در آن زمان گفته ام ناراحت شده ام و آنچه کاملاً رد می کنم عذرخواهی کنم. من هرگز نفهمیدم که چه عواملی می تواند باعث شود ، و به دنبال توجیه آن با نارسایی نیستم که خودم را با آن کار کردم. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار ورزشی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.