هند امروزی به عنوان یک داستان موفقیت شمرده می شود: اوباما در خاطرات خود

توسط: PTI |

17 نوامبر 2020 ، ساعت 9:14:50 صبح





باراک اوباما ، کتاب باراک اوباما ، باراک اوباما رامایانا و مهاباراتا ، اوباما در مورد هند در کتاب خود ، اخبار جهان ، بیان هندرئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که هند مدرن را می توان از بسیاری جهات به عنوان یک داستان موفقیت حساب کرد ، علی رغم اختلافات شدید در احزاب سیاسی ، جنبش های مختلف تجزیه طلب مسلح و رسوایی های فساد مالی.

چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده در آخرین کتاب خود می گوید که گذار به اقتصاد مبتنی بر بازار در دهه 1990 استعدادهای فوق العاده کارآفرینی هندی ها را از بین برد و منجر به رشد سریع نرخ رشد ، یک بخش پر رونق فناوری و یک طبقه متوسط ​​در حال گسترش است.

اوباما در کتاب خود “یک سرزمین موعود” در مورد سفر خود از مبارزات انتخاباتی 2008 تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود با حمله جسورانه ابوت آباد (پاکستان) که اسامه بن لادن رئیس القاعده را کشته است ، می نویسد.

“یک سرزمین موعود” اولین جلد از دو جلد برنامه ریزی شده است. قسمت اول روز سه شنبه در سراسر جهان وارد کتابفروشی ها شد.

اوباما می نویسد: “از بسیاری جهات ، هند مدرن به عنوان یک موفقیت در نظر گرفته شده است ، که از تغییر مکرر دولت ، اختلافات شدید در احزاب سیاسی ، جنبش های مختلف تجزیه طلب مسلح و انواع رسوایی های فساد جان سالم به در برد.”

بخوانید | اوباما در خاطرات خود گفت: “(دکتر سینگ) ضعیف به نظر می رسید … من تعجب کردم که وقتی او دفتر را ترک می کند چه اتفاقی می افتد”

نخست وزیر (پیشین) نخست وزیر تحول اقتصادی هند ، نخست وزیر (سابق) مانموهان سینگ نمادی مناسب از این پیشرفت به نظر می رسید: عضوی از اقلیت دینی کوچک ، اغلب تحت آزار و اذیت سیک که به بالاترین مقام در سرزمین رسیده بود ، و خود اوباما که دو بار به عنوان رئیس جمهور هند و 2010 و 2015 به هند سفر کرده بود ، اظهار داشت که تکنوکراتی که نه با توسل به احساسات آنها بلکه با ایجاد سطح زندگی بالاتر و حفظ شهرت به دست آمده برای فساد نکردن ، اعتماد مردم را جلب کرده است.

اوباما با اشاره به سفر خود در هند در نوامبر 2010 گفت که او و منموهان سینگ یک رابطه گرم و پربار داشته اند.

اگرچه او می توانست در سیاست خارجی محتاط باشد ، و مایل نیست خیلی جلوتر از بوروکراسی هند که از نظر تاریخی مشکوک به اهداف ایالات متحده بود ، بیرون بیاید ، اما زمان مشترک ما تصور اولیه من از او را به عنوان فردی با خرد و نجابت غیرمعمول تأیید کرد. و در طی سفر من به پایتخت دهلی نو ، توافقاتی را برای تقویت همکاری ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم ، بهداشت جهانی ، امنیت هسته ای و تجارت به دست آوردیم “، اوباما می نویسد.

وی گفت: “آنچه من نمی توانستم بگویم این بود كه آیا قدرت گرفتن سینگ نشان دهنده آینده دموكراسی هند است یا صرفاً انحراف است.”

اوباما می نویسد که سینگ در آن زمان نگران اقتصاد هند ، تروریسم فرامرزی و افزایش احساسات ضد مسلمان بود.

سینگ در طی مکالمه ای بدون دستیاران و یادداشت گذاران به وی گفت: ”آقای رئیس جمهور ، در زمانهای نامشخص ، دعوت از همبستگی مذهبی و قومی می تواند مست کننده باشد. و استفاده از آن برای سیاستمداران در هند یا هرجای دیگر کار چندان سختی نیست. “

بخوانید | باراک اوباما: راهول گاندی دارای “کیفیت عصبی ، شکل نگرفته” ، منموهان سینگ “صداقت بی پروا” است

“من سرم را تکان دادم و یادآوری گفتگویی را که در هنگام بازدید از پراگ با واسلاو هاول (رئیس جمهور سابق چکسلواکی) داشتم و هشدار او درباره افزایش موج ضد لیبرالیسم در اروپا را به یاد آوردم. اگر جهانی شدن و یک بحران اقتصادی تاریخی به این روندها در کشورهای نسبتاً ثروتمند دامن می زد – اگر من حتی در ایالات متحده با حزب چای آن را می دیدم – چگونه هند می تواند مصون باشد؟ ” او گفت.

اوباما می نویسد ، در سراسر کشور ، میلیون ها نفر در بدبختی به دام افتادند ، در روستاهای آفتاب گیر و یا زاغه های هزارتویی گرفتار شدند ، حتی اگر تیتان های صنعت هند از سبک زندگی برخوردار بودند که رجاها و مغولان قدیمی به آن حسادت می ورزیدند.

ابراز خصومت نسبت به پاکستان هنوز سریعترین راه برای وحدت ملی بود ، بسیاری از هندیان از این که کشورشان برنامه تسلیحات هسته ای متناسب با برنامه پاکستان تهیه کرده است ، بسیار افتخار می کنند ، زیرا این واقعیت که یک محاسبه اشتباه توسط هر دو طرف می تواند منطقه نابودی ، “او می گوید.

اوباما نوشت: اوج گیری منموهان سینگ به عنوان نخست وزیر ، که بعضاً به عنوان شاخصی از پیشرفت کشور برای غلبه بر اختلافات فرقه ای شناخته می شود ، تا حدودی فریبنده بود.

او در اصل به دلیل محبوبیت خود نخست وزیر نشده بود.

در واقع ، او موقعیت خود را مدیون سونیا گاندی – بیوه ایتالیایی الاصل نخست وزیر سابق راجیو گاندی و رئیس حزب کنگره بود ، که پس از رهبری ائتلاف حزب خود به پیروزی و نه به جای سینگ مسح شده بیش از یک ناظر سیاسی معتقد بود که او سینگ را دقیقاً انتخاب کرده است زیرا او به عنوان یک سیک مسن و بدون هیچ پایگاه سیاسی ملی ، تهدیدی برای پسر چهل ساله خود ، راهول ، که وی برای تصاحب حزب کنگره آرایش می کرد ، نبود. او گفت.

در کتاب خود ، اوباما ، با اشاره به ملاقات خود با سونیا و راهول گاندی در میز شام ، گفت که رئیس جمهور کنگره بیش از آنچه او صحبت می کرد گوش می داد ، مراقب بود که هنگام بروز سیاست ها به سینگ موکول شود و اغلب مکالمه را به سمت پسرش هدایت می کرد .

“با این حال برای من روشن شد که قدرت او به یک هوش زیرک و زور منتسب است. در مورد راهول ، او هوشمند و جدی به نظر می رسید ، ظاهرش شبیه مادرش است. او افکار خود را در مورد آینده سیاست مترقی ارائه می داد ، و گاهی اوقات مکث می کرد تا در مورد جزئیات مبارزات انتخاباتی من در سال 2008 تحقیق کند. “

اوباما گفت: “اما یک کیفیت عصبی و شکل نگرفته در مورد او وجود داشت ، گویی که او دانش آموزی است که دوره های آموزشی را انجام داده و مشتاق تحت تأثیر قرار دادن معلم است ، اما در اعماق وجود خود فاقد استعداد و اشتیاق برای تسلط بر موضوع است.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.