نکاتی ساده برای محافظت از پوست در هنگام استفاده از ماسک

توسط: میز زندگی | دهلی نو |

27 نوامبر 2020 ، 2:10:18 بعد از ظهر





نکات مراقبت از پوست ، آکنه به دلیل ماسک ، ماسکین ، indianexpress.com ، بثورات روی پوست ، indianexpress ،برخی از نکات ساده در زمینه مراقبت از پوست در صورت بروز مشکلات پوستی مربوط به ماسک می توانند مفید واقع شوند. (منبع: گتی ایماژ / Thinkstock)

نمی توان از پوشیدن ماسک خودداری کرد زیرا این یکی از بالقوه ترین اقدامات برای کاهش سرعت ویروس کرونا است ، اما استفاده از آن می تواند روی پوست شما خشن باشد ، به خصوص اگر نوع حساس آن باشد. ماسک زدن برای مدت زمان طولانی تر می تواند از تحریک پوستی ، کوفتگی یا حتی شکستگی استفاده کند. دکتر شرادها دشپنده ، مشاور جراح پلاستیک و ترمیمی ، بیمارستان Wockhardt ، گفت: در اینجا چند ترفند اساسی برای مراقبت از پوست هنگام استفاده از ماسک آورده شده است.

استفاده مداوم از ماسک ها باعث جمع شدن روغن و عرق می شود ، نفس شما را به دام می اندازد و یک محیط گرم و مرطوب ایجاد می کند که منجر به آکنه (از بین رفتن) ، بثورات پوستی ، تحریک پوست ، کوفتگی یا عفونت های پوستی.

رعایت این نکات می تواند مفید واقع شود تا از بروز چنین مسائلی در ارتباط با پوست جلوگیری کنید.

* قبل از استفاده از ماسک صورت ، از پاک کننده ملایم استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است ، از استفاده از مرطوب کننده سبک فراموش نکنید. به پمادهای بیش از حد چرب نه بگویید و از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک نباید محکم باشد زیرا پوست شما قادر به نفس کشیدن نیست.

* شستن صورت با شستشوی صورت ملایم مبتنی بر اسید سالیسیلیک و جلوگیری از صابون های قلیایی خشن توصیه می شود. مطمئن شوید که پس از برداشتن ماسک دستان خود را با آب و صابون بشویید.

شستشوی صورت ، شستن صورت با آب سرد ، آنچه آب سرد با صورت انجام می دهد ، آب سرد برای مراقبت از پوست ، اکسپرس هند ، اخبار سریع هند فرار از شستن صورت وجود ندارد. پس از اتمام کار ، صورت خود را با یک پارچه ملایم آغشته کنید ، و با حوله دستی آن را مالش ندهید. (منبع: Getty / Thinkstock)

* درخواست دادن مرطوب کننده سبک مبتنی بر ژل در رابط ماسک و پوست برای جلوگیری از ایجاد علامت و لکه بینی.

* از استفاده از کانسیلر ، جمع و جور و سایر محصولات آرایشی در مناطق پوشیده از ماسک خودداری کنید. اگر مجبور هستید ، به آرایش و مواد لبنی بر پایه مواد معدنی پایبند باشید.

* از ماسک های یک لایه یکبار مصرف یا ماسک های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید که به طور منظم قابل شستشو هستند. از مواد مصنوعی مانند نایلون ، ریون و پلی استر خودداری کنید.

* دنبال کنید شبانه روزی مراقبت از پوست. صورت خود را شبانه تمیز کنید و از محصولات مراقبت از پوست خود مانند سرم ویتامین C و رتینول در شب برای اثر بهینه استفاده کنید. ماسک پارچه ای خود را روزانه بشویید.

* اگر قسمت هایی از پوست شما خام یا پاره شده است ، پس از پایان استفاده از ماسک روز خود ، باید به این مناطق پماد بزنید. اما ، در مورد پمادی که باید استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید. از هیچ کالای بدون نسخه (OTC) که می تواند مشکلات شما را بدتر کند ، استفاده نکنید.

همچنین بخوانید | درمان های طبیعی برای خلاص شدن از شر کیسه های زیر چشم و سیاهی حلقه

* اگر تمایل دارید که ماسک های صورت ، جوش ، بثورات پوستی یا درماتیت را تجربه کنید ، توصیه می شود از استفاده از پاک کننده های خشن ، لایه بردارها و خشک کردن محصولات پوستی حاوی الکل و رتینول خودداری کنید. این محصولات پوست را خشک می کنند و ماسک صورت شما می مالد و باعث آسیب بیشتر پوست می شود.

* حداقل سه لیتر از آن را بنوشید روزانه آب دهید و از شبهای دیر وقت خودداری کنید. برای لذت بردن از پوستی تمیز و بدون لک ، این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید.

برای اخبار بیشتر در مورد سبک زندگی ، ما را دنبال کنید: توییتر: سبک زندگی | فیس بوک: سبک زندگی IE | اینستاگرام: یعنی_ سبک زندگی

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار سبک زندگی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd