نپال ، چین برای اعلام ارتفاع اصلاح شده کوه اورست به زودی

توسط: PTI | کاتماندو |

به روز شده: 26 نوامبر 2020 ، ساعت 9:30:07 بعد از ظهر





تیم چینی در میان تلاش برای اندازه گیری مجدد اوج ، اورست را برگزار می کنداورست: در این عکس که توسط خبرگزاری شینهوا منتشر شده است ، اعضای یک تیم نقشه برداری چینی برای قله کوه اورست ، که در اصطلاح محلی به آن کوه معروف است ، می روند. قوملانگما ، چهارشنبه ، 27 مه ، 2020.

بر اساس گزارش رسانه ها در روز پنجشنبه ، نپال و چین به طور مشترک ارتفاع اصلاح شده کوه اورست ، بلندترین قله جهان را اعلام خواهند کرد ، احتمالا در سفر آینده وزیر دفاع چین به ملت هیمالیا.

دولت نپال قصد داشت ارتفاع دقیق کوه را در میان بحث ها اندازه گیری کند که ممکن است به دلایل مختلف از جمله زمین لرزه ویرانگر 2015 تغییر ارتفاع داشته باشد.

طبق اندازه گیری انجام شده در سال 1954 توسط Survey of India ، ارتفاع Mt. روزنامه The Rising Nepal گزارش داد که اورست 8848 متر فاصله دارد.

در سال 1975 ، نقشه برداران چینی Mt. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی شینهوا چین ، اورست به ارتفاع 8،848.13 متر از سطح دریا قرار دارد.

یک بررسی در سال 2005 نشان داد که ارتفاع سنگ قله در 8444،43 متر و لایه برف یخی آن در عمق 3.5 متری آن قرار دارد. در گزارشی در ماه مه سال جاری ، یک متر ماده ناشناخته ، احتمالاً مخلوطی از یخ و شن ، بین سر سنگ و کلاهک برف وجود داشت.

روزنامه کاتماندو پست گزارش داد ، جلسه شورای وزیران نپال که روز چهارشنبه برگزار شد ، به وزارت مدیریت زمین ، تعاون و کاهش فقر اجازه داد که ارتفاع جدید کوه اورست را اعلام کند.

از آنجا که کار اندازه گیری در مرحله نهایی است ، دولت در حال آماده سازی اعلام ارتفاع جدید کوه است. اورست ، “پادما كوماری آریال ، وزیر مدیریت زمین ، تعاون و مبارزه با فقر ، پس از جلسه هیئت دولت گفت.

وی گفت: “این اولین بار است که دولت ارتفاع بلندترین قله جهان را با استفاده از منابع و تجهیزات خود اندازه گیری می کند.”

به نقل از منابع ، روزنامه MyRepublica گفت که نپال و چین در حال برنامه ریزی برای اعلام ارتفاع جدید کوه هستند. اورست در سفر ژنرال وزیر دفاع چین وی فنگه روز یکشنبه.

با این حال ، روزنامه کاتماندو پست گزارش داد که مشخص نیست که آیا ارتفاع جدید کوه. اورست در سفر یک روزه وی به کاتماندو در تاریخ 29 نوامبر اعلام خواهد شد.

پیش از این ، مقامات نپال و چین به توافق رسیده بودند تا ارتفاع رسمی کوه را اعلام کنند. اورست که در دو کشور واقع شده است.

در حالی که نپال از سال 2017 اندازه گیری ارتفاع کوه را آغاز کرد ، چین سال گذشته پس از سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به نپال این کار را انجام داد. دو کشور قبلاً وظیفه اندازه گیری ارتفاع کوه را انجام داده اند. گزارش ها می گوید اورست.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.