نظرسنجی های مدنی حیدرآباد بزرگ: چه چیزی برای TRS و BJP در معرض خطر است؟

نوشته شده توسط Sreenivas Janyala ، ویرایش شده توسط میز توضیحات | حیدرآباد |

به روز رسانی: نوامبر 21، 2020 07:16:38





پیش از انتخابات GHMC ، کارگران یک وسیله تبلیغاتی برای BJP آماده می کنند ، در حیدرآباد. (عکس PTI)

انتخابات شرکت بزرگ شهرداری حیدرآباد wدر اول دسامبر برگزار می شود. نظرسنجی های مدنی برای حاکمیت Telangana Rashtriya Samiti (TRS) ، حزب بهاراتیا جاناتا و کنگره بسیار مهم است.

در کل شرکت 150 بخش وجود دارد و پست شهردار این بار برای یک زن اختصاص داده شده است.

چه چیزی برای TRS در معرض خطر است؟

در حالی که TRS انتخابات مجمع برگزار شده در دسامبر 2018 را جارو کرد ، در انتخابات پارلمانی که در آوریل 2019 برگزار شد ، حزب حاکم چهار کرسی مهم Lok Sabha را به BJP از دست داد ، و یک سنگر دیگر به نام Malkajgiri به کنگره ، که دو کرسی دیگر نیز به دست آورد . در 10 نوامبر ، در انتخابات میان دوره ای مجمع دوباکا ، حزب حاکم ، که در سال 2018 با اختلاف زیادی کرسی را به دست آورد ، به BJP باخت. TRS که از باخت در دوباکا دلهره نداشت ، انتخابات GHMC را که قرار بود در ژانویه برگزار شود ، پیش برد ، به این امید که رقبای خود را از این امر غافل کند.

در همین حال ، این حزب پس از سیل باران های شدید در 13 تا 14 اکتبر در بخشهای زیادی از مناطق تحت GHMC ، به دلیل مدیریت اوضاع با انتقادات زیادی روبرو شده است. مردم مدیریت شهرداری و دولت را مقصر می دانند که دیر واکنش نشان داده اند ، و وقتی این کار را کردند ، گفته شد که این امر غیررسمی و ناکافی است. چندین مستعمره مسکونی به مدت چند روز بدون آب و مجهز از منابع ضروری و آب آشامیدنی در معرض آب قرار گرفتند زیرا مسئولان نتوانستند پمپ های کافی برای بیرون آوردن آب را پیدا کنند.

در سال 2016 ، TRS انتخابات GHMC را با کسب 88 کرسی از 150 کرسی فرا گرفته بود و شورایاران شهرداری آن با خشم شهروندان گرفتار در آبهای سیل مواجه شدند. در 19 اکتبر ، دولت کمک مالی نقدی 10،000 روپیه ای به خانواده های آسیب دیده به عنوان کمک فوری اعلام کرد. اما توزیع وجه نقد هرج و مرج بود و شرکت ها و رهبران TRS متهم شدند که گویا هدیه ای از طرف حزب بوده است ، غرامت را تقسیم کرده اند. پس از اینکه احزاب مخالف دولت را به بی نظمی در توزیع پول نقد ، از جمله دادن غرامت به هواداران TRS و اشخاصی که تحت تأثیر آنها نبودند ، متهم کردند ، دولت تصمیم گرفت اعتبار را در حساب های بانکی ذینفعانی که باید خود را در مراکز Mee Seva ثبت نام کنند ، اعتبار دهد. این به دلیل اشکالات فنی در مراکز و هرج و مرج کارگران بیش از حد آشفته بود و این هرج و مرج شد. با اعلام انتخابات در تاریخ 17 نوامبر ، قانون مدل رفتاری لازم الاجرا شد و دولت را مجبور کرد تا توزیع غرامت را متوقف کند و هزاران نفر را عصبانی و ناامید کند.? Express Explained اکنون در تلگرام است

BJP در ایالت جنوبی چه فرصتی می بیند؟

برای BJP که اکنون دو نماینده MLA و چهار نماینده دارد ، انتخابات مدنی فرصتی برای افزایش حضور خود در حیدرآباد و کسب جایگاه بیشتر در مناطق داخلی Telangana است. رهبران حزب همچنین می خواهند ثابت کنند که این کنگره نیست بلکه BJP است که اکنون رقیب اصلی TRS است.

به غیر از کارناتاکا ، BJP در چهار ایالت جنوبی آندرا پرادش ، تلانگانا ، تامیل نادو و کرالا ، که احزاب منطقه ای کنترل سختی دارند ، حضور زیادی ندارد. با کسب چهار کرسی لوک سبها و دو کرسی مجمع ، BJP شاهد افتتاحیه ای در Telangana است. به همین دلیل این حزب منصوب رئیس Bihapender Yadav ، مسئول انتخابات بهار ، که به حزب کمک کرد 72 کرسی را در آنجا بدست آورد ، به حیدرآباد برای تهیه نقشه انتخاب GHMC است. رهبران BJP بسیار خوش بین هستند که این حزب جایگزین کنگره به عنوان رقیب اصلی TRS شده است و قرار است در آینده نزدیک مدعی اصلی شود. این حزب قصد دارد اتحاد TRS-AIMIM را در سراسر ایالت با قرار دادن خود به عنوان یك گزینه معتبر و توسعه گرا به هم بزند و انتخابات GHMC فرصتی برای آزمایش این استراتژی و قدرت فراهم می آورد.

رهبران حزب خاطرنشان كردند كه پیروزی در انتخابات میان دوره ای دوبكا چیز خوبی نبود و شهروندان ناراضی به دنبال گزینه ای غیر از كنگره بودند.

بخوانید | نظرسنجی های GHMC: شهروندان وعده های غیرقابل قبول احزاب را یادآوری می کنند

چگونه جی پی سهم رای خود را در تلنگانا بین دو نظر سنجی مجمع افزایش یافته است

در انتخابات 2014 ، BJP پنج کرسی مجمع در تلانگانا را به دست آورده بود. با این حال ، در انتخابات مجمع دسامبر 2018 ، TRS چهار کرسی را به دست آورد و تنها T Raja Singh کرسی خود را حفظ کرد. با این حال ، در طی چهار ماه ، BJP با کسب سه کرسی لوک سبها و حفظ سکوندرآباد عقب نشینی کرد. این حزب سهم رای خود را از 7.1 درصد در مجمع به انتخابات به 19.45 در انتخابات لوک سبها افزایش داد. رهبران حزب دلیل افزایش سهم آرا its خود را عدم رضایت از TRS و افزایش محبوبیت نخست وزیر نارندرا مودی می دانند.

این حزب همچنین یک مبارزات تهاجمی از خانه به خانه را برای برجسته کردن طرح های مرکزی در پیش گرفته است. اتحاد TRS با AIMIM ، که اطمینان از آرا اقلیت ها را در خود داشت ، همچنین بخشی از رای دهندگان هندو را که به BJP روی آورده بودند ، بیگانه کرده است.

از دست دادن bypoll Dubbaka برای TRS و متن آن در نظر سنجی GHMC

از دست دادن در صندلی مونتاژ Dubbaka TRS حاکم را مجبور به پیشبرد نظرسنجی های GHMC کرد. این حزب می خواهد تا نیمه دوم روحیه عمومی خود را در دوره دوم خود بسنجد و بسته به نتایج GHMC ، اصلاح دوره را انجام می دهد. در انتخابات مجمع دسامبر 2018 ، سلیپتا رامالینگا ردی از TRS با 89999 رأی کرسی دوباکا را به دست آورد در حالی که رقبای وی در کنگره و BJP به ترتیب 26،799 و 22،595 رأی کسب کردند. ردی 54.36 درصد آرا را به خود اختصاص داد. وی در تاریخ 6 آگوست سال جاری درگذشت. TRS همسرش Sujatha Reddy را برای انتخابات میان دوره ای معرفی کرد. با این حال ، BJP که R Ragunandan Rao را که دو بار باخته بود ، نامزد کرد ، یک کارزار تهاجمی انجام داد ، وعده توسعه و اجرای بهتر طرح ها را داد. رائو با کسب نظر 63،352 رأی پیروز شد و سهم آرا his خود را از 13.75 درصد در دسامبر 2018 به 38.47 درصد افزایش داد. اگرچه وی تنها با اختلاف 1079 رأی پیروز شد ، اما این تغییر در سهم آرا that است که TRS را مجبور به فراخوانی انتخابات زودهنگام GHMC برای ارزیابی عملکرد دولت و همچنین محبوبیت آن کرده است.

از توضیحات را از دست ندهید | ناامیدی کنگره در دولت ماهاراشترا

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای همه آخرین اخبار توضیح داده شده، دانلود Indian Express نرم افزار.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود