نامزدهای PAGD مجاز به بوم پردازی نیستند ، محدود به “مکان های امن”: فاروق به پانل نظرسنجی J&K می نویسد

نوشته شده توسط بشارت مسعود | سرینگر |

به روز شده: 21 نوامبر 2020 ، 8:57:09 بعد از ظهر





فاروق عبدالله ، نظرسنجی های j & k ddc ، نظرسنجی های ddc ، انتخابات ddc ، انتخابات جامو و کشمیر ddc ، اتحاد gupkar ، bjp ، جامو و کشمیر اخبارعکس پرونده: مفتی محبوبه ، فاروق عبدالله و عمر عبدالله در یک جلسه همه جانبه در 15 اکتبر (پرونده / ANI)

فاروق عبدالله ، وزیر سابق جامو و کشمیر و رئیس اتحادیه مردمی تازه اعلام شده برای اعلامیه گوپکار (PAGD) نامه ای به کمیساریای انتخابات J&K KK شارما را شلیک کرد ، که از نامزدهای اتحاد در زمینه رقابت های آینده محروم است. نظرسنجی برای شورای توسعه منطقه (DDC) به نام امنیت

این نامه در میان ادعاهای اتحاد خلق مبنی بر اینکه پلیس با قرار دادن نامزدهای خود در مراکز “امن” به نام امنیت ، مانع از فعالیت های انتخاباتی می شود ، ارسال شده است.

“من این حق را دارم که در مورد انتخابات آینده DDC برای شما نامه بنویسم. یک ویژگی عجیب و منحصر به فرد برجسته شده است. عبدالله در نامه نوشت: نامزدهای معرفی شده توسط PAGD بلافاصله به نام امنیت به “مکانهای امن” منتقل می شوند و به “مکانهای امن” محدود می شوند. ” “آنها مجاز به بوم نیستند ، آنها کاملاً با کسانی که قرار است از آنها رای بگیرند ارتباط ندارند.”

عبدالله در نامه خود دولت را به “مداخله” در روند دموکراتیک متهم کرده است.

عبدالله به ترتیب در اشاره آشکاری به نامزدهای BJP و PAGD گفت: “وضعیت کنونی امور در حوزه امنیت به طور آشکارا معطوف به تأمین امنیت افراد معدود و محدود کردن دیگران است. “این بیشتر از تلاش برای دخالت در روند دموکراتیک بیش از هر گونه نگرانی واقعی برای رفاه حال شرکت کنندگان است. امنیت نمی تواند و نباید به عنوان ابزاری یا بهانه ای برای دخالت در روندهای دموکراتیک مورد استفاده قرار گیرد. “

همچنین بخوانید | پتو امنیتی برای نظرسنجی های DDC در J&K: نامزدها و کمپین در قفل

عبدالله ، در نامه خود ، همچنین اظهار داشت که وظیفه دولت است که امنیت نامزدهای رقابت کننده در نظرسنجی های DDC را تأمین کند.

عبدالله گفت: “امنیت یک چالش است و برای دولت وقت است که با چالشی به شکلی منصفانه و شفاف مقابله کند” ، عبدالله افزود: “تأمین امنیت برای افراد معدود و تحت اللفظی ماندن بقیه یک مداخله فاحش است. در دموکراسی

عبدالله با بیان اینکه سفر دموکراسی در J&K غرق در خون است ، “مداخله” دولت در نظرسنجی ها را “هتک حرمت آن فداکاری ها” نامیده است.

“آیا می توانم اضافه کنم که تکامل دموکراسی در J و K در مقایسه با سایر بخشهای کشور متمایز است. این سفر یک سفر خونین است که در خون هزاران کارگر سیاسی خیس شده است که به خاطر دموکراسی جان خود را گذاشته اند. عبدالله نوشته است ، این هتک حرمت از آن فداکاری ها است وقتی که از درگیری هایی که جان آنها را به جان خریده است ، به عنوان یک تمسخر برای شخصی سازی دموکراسی استفاده می شود.

“دموکراسی در J و K. هنوز در وضعیت شکنندگی است. دولت ها می آیند و می روند. هیچ دولتی حق ندارد پایه های نهادی دموکراسی در J و K را که از جان فشانی هزاران کارگر سیاسی تغذیه شده است ، تغییر دهد. “

عبدالله گفت که در گذشته در قدرت بودند ، آنها از چالش های امنیتی در J&K آگاه هستند. “احزاب ما در گذشته قدرت را در دست داشته اند و این فرصت را داشته اند که دولت را اداره کنند و اداره کنند. ما از چالش های پیش آمده در حوزه امنیت در مکانی که خشونت در آن وجود دارد آگاه هستیم. ” وی افزود: “این چالش ها چیز جدیدی نیستند اما در سه دهه گذشته با دردناك ادامه داشته اند. اما دولت ساختارهایی در اختیار داشت که امنیت همه شرکت کنندگان را بدون توجه به ایدئولوژی مورد حمایت و یا احزابی که نمایندگی داشتند ، تضمین می کرد. “

در همین حال ، معاون رئیس PAGD و رئیس حزب PDP مهبوبا مفتی نیز موضوع را مطرح كرد و خواستار مداخله فرماندار J & K فرماندار Manoj Sinha شد.

“GOI در مشارکت احزاب غیر BJP در نظرسنجی های DDC خرابکاری می کند. بشیر احمد حزب PDP علی رغم داشتن امنیت کافی به بهانه امنیت در پالگام بازداشت شده است. امروز آخرین روز برای ثبت نام نامزدها است و با DC Anantnag برای آزادی او صحبت کرده ایم. “مفتی در توییت خود نوشت.

در مرحله اول انتخابات DDC قرار است در 28 نوامبر برگزار شود ، 167 نامزد از 10 منطقه دره درگیری دارند. در مرحله دوم ، 227 نامزد مقالات نامزدی خود را (با بررسی دقیق) ثبت کرده اند و نامزدهای مرحله سوم هنوز در دست دریافت هستند.

تصمیم احزاب جریان اصلی در رقابت با نظرسنجی های DDC احتمالاً پس از تقریباً 15 ماه پس از لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر و تنزل رتبه این ایالت در دو سرزمین اتحادیه در آگوست گذشته ، فضای سیاسی را باز می کند.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود