میکل آنژ بود؟ چرا یک قطعه از هنر خیابانی قرن شانزدهم در فلورانس هیجان تازه ای را برانگیخته است

نوشته شده توسط واندانا کالرا ، ویرایش شده توسط میز توضیح داده شده | دهلی نو |

به روز شده: 16 نوامبر 2020 ، ساعت 10:34:09 بعد از ظهر





نسخه ای از دیوید میکل آنژ در ورودی Palazzo Vecchio دیده می شود در حالی که ایتالیا محدودیت های بیماری ویروس کرونا (COVID-19) را در توسکانی و چهار منطقه دیگر افزایش می دهد تا موج دوم همه گیری را مهار کند ، در فلورانس ، ایتالیا ، 11 نوامبر 2020. (عکس: رویترز)

یافته های اخیر آدریانو مارینازو ، مورخ هنر مستقر در آمریکا ، حاکی از آن است که نقاشی های دیواری یک مرد مو فرفری در نزدیکی درب ورودی Palazzo Vecchio ، تالار شهر تاریخی در فلورانس ، توسط هنرمند دوره رنسانس ، میکل آنژ ، ساخته شده است. اهمیت یافته های وی چیست و افراد بدبین چه می گویند؟

تحلیل مارینازو

در ماه سپتامبر ، مارینازو ، متصدی و مورخ در موزه هنر Muscarelle در کالج ویلیام و مری در ویرجینیا ، مقاله ای را در مجله ایتالیایی “Art e Dossier” منتشر کرد ، و در آن اشاره کرد که نقاشی در آرشیو لوور میکل آنژ شباهت دارد به تصویر عمودی حک شده در Palazzo Vecchio ، نشان می دهد که تصویر دوم نیز ممکن است اثری از استاد باشد.

مارینازو پیشنهاد کرده است که نقاشی روی دیوار نقاشی Palazzo Vecchio احتمالاً در سال 1504 ساخته شده است ، زمانی که میکل آنژ برای نصب مجسمه معروف مرمر خود از دیوید در فلورانس بود.

نقاشی در لوور مربوط به همان دوره است. همچنین با یک یادداشت کوتاه در نزدیکی حاشیه توسط میکل آنژ همراه است که می گوید: “Chi dire mai chella fosse di mia mano؟ (چه کسی می گوید که دست من بوده است؟) ” to برای دنبال کردن Express Explained در تلگرام کلیک کنید

مارینازو معتقد است که شاید منظور این هنرمند این پرتره در خیابان بوده است. کیوریتور در حال کار بر روی یک کتاب و نمایشگاه مربوط به سقف کلیسای سیستین بود که توسط میکل آنژ نقاشی شده بود ، وقتی که آن را تحلیل کرد.

مرد در حال کنده کاری

در حالی که برخی معتقدند این پرتره مربوط به مردی است كه قرار بود اعدام شود ، مارینازو پیشنهاد كرده است كه این تصویر می تواند پرتره نقاش دوره رنسانس ، فرانچسكو گراناچی باشد. یکی از دوستان میکل آنژ ، گراناچی نیز در کمیته ای حضور داشت – همراه با همه جانبه لئوناردو داوینچی و نقاش ساندرو بوتیچلی – که جایگزینی دیوید را تأیید کرد. میکل آنژ (1475-1564) در آن زمان در اواخر 20 سالگی بود و قبلاً شهرت قابل توجهی ایجاد کرده بود.

لور و بدبینی

راهنمایان گردشگری در فلورانس در واقع آثار هنری خیابانی را با عنوان “L’Importuno di Michelangelo” سالها به میکل آنژ نسبت داده اند. اما بدبینان معتقدند که این احتمالاً متعلق به هنرمند مشهور نیست ، زیرا آن چیزی نیست که آنها سبک او را تشخیص می دهند.
در سالهای اخیر شاهد کشف سایر آثار منتسب به میکل آنژ نیز بوده ایم. در سال 2014 ، مارینازو ادعا کرد که اولین طرح میکل آنژ را از کلیسای نمازخانه سیستین پیدا کرده است ، زمانی که وی در حال مطالعه طرح های استاد در مقالات بایگانی در بایگانی بوناروتی در فلورانس بود.

سال گذشته ، نقاشی با قلم ، احتمالاً توسط میکل آنژ در حالی که فقط 12 سال داشت خلق شده بود ، در یک مجموعه خصوصی انگلیسی دوباره کشف شد. شناخته شده بود که این هنرمند دوره رنسانس آثار اولیه خود را سوزانده است ، اما این اثر بر روی کاغذ ، با عنوان “مرد نشسته” احتمالاً فرار نکرد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.