“من رئیس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود ، خواه شما به من رای دهید یا نه”: بایدن پس از شکست دادن ترامپ

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

7 نوامبر 2020 ، 11:09:56 بعد از ظهر





رئیس جمهور منتخب جو بایدن

جو بایدن شنبه ، در اولین اظهارات خود پس از شکست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور جمهوریخواه فعلی ایالات متحده ، برای رسیدن به چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده ، گفت: “اعتماد” مردم آمریکا به او “افتخار” است و او “رئیس جمهور” خواهد بود برای همه آمریکایی ها – خواه به من رای داده باشید یا نه. “

پیروزی بایدن پس از آن صورت گرفت که سازمان های مهم خبری از جمله آسوشیتدپرس ، CNN و NBC نشان دادند که وی برنده پنسیلوانیا و نوادا است و بیش از 270 رأی کالج انتخاباتی مورد نیاز برای تأمین ریاست جمهوری را کسب کرده است. طبق شمارش AP ، بایدن در حال حاضر 283 رأی انتخاباتی در برابر 214 رأی ترامپ دارد.

“در برابر موانع بی سابقه ، تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها رأی دادند. بار دیگر ثابت کرد که دموکراسی در قلب آمریکا می تپد. “بایدن در بیانیه ای گفت.

طبق برنامه AP ، که پیش از این آریزونا را برای دموکرات فراخوانده بود ، بایدن 284 رأی کالج انتخاباتی را به دست آورد. برای کسب ریاست جمهوری 270 رأی انتخاباتی لازم است. بایدن با کسب بیش از 270 رأی انتخاباتی در جورجیا و نوادا نیز پیشرو بوده است. علاوه بر این ، طرح AP شامل ایالت آریزونا است که به بایدن 11 رأی انتخاباتی اضافی می دهد.

قرار است همسر نامزد بایدن ، سناتور كالیفرنیا ، كامالا هریس ، معاون بعدی رئیس جمهور ، اولین زن و اولین فرد رنگین كاری باشد كه این دفتر را به عهده دارد.

“این انتخابات تقریباً بیشتر از جو بایدن یا من است. این مربوط به روح آمریکا و تمایل ما برای مبارزه برای آن است. کارهای زیادی در پیش داریم. بیایید شروع کنیم ، ”هریس در توییت خود نوشت.

در همین حال ، ترامپ ، که برای انتخاب مجدد رقابت می کرد ، نتیجه را رد کرد و در بیانیه ای گفت که انتخابات “خیلی دور است” و او “آرام نخواهد گرفت تا زمانی که مردم آمریکا شمارش آرا honest صادقانه را که شایسته آنها است و دموکراسی مطالبه می کند ».

انتخابات سال 2020 سومین تلاش بایدن برای پیروزی در پست ریاست جمهوری 77 ساله بود. وی پیش از این در سال 1987 و 2008 وارد نامزدی دموکرات ها شد ، در نتیجه گزینه دوم منجر به انتصاب رئیس جمهور باراک اوباما به عنوان رقیب دو دوره خود شد. بایدن همچنین یک سناتور شش دوره ای از دلاور بوده است که وی را برای اولین بار در سال 1972 انتخاب کرد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.