مرکز به دنبال ماندن بمبئی HC در دستور “غیرقانونی” انتقال زمین Kanjurmarg به MMRDA است

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بمبئی |

5 دسامبر 2020 ساعت 9:56:26 صبح





ماهاراشترا ، ظرف نمک کنجومارگ ، اختلاف زمین ، ایالت ، مرکز ، زمینوکیل دادگستری اضافی (ASG) ، آنیل سینگ ، به نمایندگی از دولت اتحادیه ، روز جمعه به شورای عالی امنیت ملی گفت که نمکدان ها همیشه با مرکز بودند و همین امر نیز توسط MMRDA و دولت ماهاراشترا به رسمیت شناخته شده است. (Dilip Kadga)

با حفظ این دستور که در اول اکتبر ، جمع آوری منطقه حومه بمبئی برای انتقال زمین نمک 102 هکتاری کانجورمارگ برای ماشین مترو ریخته شده به اداره توسعه منطقه کلان شهر بمبئی (MMRDA) “غیرقانونی” بود ، دولت اتحادیه روز جمعه از دادگاه عالی بمبئی خواستار ماندن در دادگاه شد در مورد اجرای دستور تا رسیدگی بیشتر به پرونده و همچنین جلوگیری از مقامات برای انجام هرگونه کار ساختمانی در زمین تا آن زمان.

یک هیئت رئیسه دادگستری دیپانکار داتا و دادگستری GS Kulkarni در حال شنیدن ادعای ادعای مرکز بود که از طریق معاون کمیسیون نمک خود ارائه شد ، همچنین حکم وزیر درآمد ماهاراشترا در نوامبر 2018 را به چالش کشید که اعلام کرد در حالی که دولت صاحب ظروف نمکی در بمبئی که برخی از آنها خصوصی بودند.

ماه گذشته ، وزیر ارشد اوداوو Thackeray ، هنگام اعلام خبر از بین بردن پروژه ریختن اتومبیل Metro در کلنی Aarey در بمبئی ، گفته بود که این پروژه به یک زمین متعلق به دولت در Kanjurmarg منتقل خواهد شد.

این ایالت از طریق جمع کننده حومه بمبئی دستور انتقال زمین نمک کنجورمارگ را در اول اکتبر و تحویل تصرف آن به MMRDA در 6 اکتبر تصویب کرده بود. به همین دلیل ، MMRDA در 8 اکتبر برای کار به زمین Delhi Metro Rail Corporation Limited منتقل کرد برای شروع.

ادعای مرکز گفته است که دستور وزیر درآمد 1 نوامبر 2018 “توسط معاون عدم استفاده از ذهن مورد اصابت قرار گرفت و از نظر ظاهری اشتباه ، غیرقانونی است”. وکیل دادگستری اضافی (ASG) ، آنیل سینگ ، به نمایندگی از دولت اتحادیه ، روز جمعه به شورای عالی امنیت ملی گفت که نمکدان ها همیشه با مرکز بودند و همین امر نیز توسط MMRDA و دولت ماهاراشترا به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود كه زمین كنجورمارگ به یك طرف خصوصی با اجاره داده شد كه در سال 2004 فسخ شد. این نشان می دهد که زمین متعلق به مرکز است و در اختیار کمیشنر نمک است. “

وقتی دادگستری كولكارنی س ifال كرد كه آیا ادعای مركز این است كه جمع كننده “با فرض” متعلق بودن زمین به ایالت ، دستور انتقال را تصویب كرده است ، سینگ پاسخ مثبت داد.

این مرکز به مطالب ارسالی خود و به دنبال آن پاسخ ایالت در جلسه بعدی جلسه در روز سه شنبه ادامه خواهد داد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار بمبئی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود