متحدان ترامپ از جمله متولیان مکرر اطلاعات نادرست انتخابات هستند

توسط: نیویورک تایمز |

به روز شده: 20 نوامبر 2020 ، ساعت 10:19:40 بعد از ظهر





دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در حوادث شب انتخابات در اتاق شرقی کاخ سفید در واشنگتن ، صبح زود چهارشنبه ، نوامبر صحبت می کند. 4 ، 2020. (عکس: داگ میلز / نیویورک تایمز)

نوشته شده توسط لیندا کیو

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و متحدانش به طور مداوم ادعاهای دروغ و غیرمستند راجع به رأی دادن ، هنگامی که حمله ای چند جانبه به مشروعیت انتخابات سال 2020 انجام می دهند ، را تکرار می کنند.

تجزیه و تحلیل قبل از انتخابات از مشارکت انتخابات یکپارچگی نشان داد که پست های 20 حساب توییتر ، از جمله 13 تأیید شده و شخص ترامپ ، یک پنجم کل سهام اطلاعات غلط مربوط به رای گیری را در پایگاه داده خود تشکیل می دهد.

از 13 حساب تایید شده ، به جز سه حساب ، همه اینها حداقل یک ادعا در مورد اطلاعات نادرست انتخابات را در این هفته توئیت کرده اند.

ترامپ یکی از مکررترین مصالح ساختمانی بود.

همچنین بخوانید | تهدیدها و تنش ها با حمله ترامپ و متحدان به روند انتخابات افزایش می یابد

این هفته ، او به دروغ دیترویت را به گزارش دادن آرا votes بیشتر از مردم متهم کرده است (این کار را نکرد). به اشتباه اعلام كرد كه میشیگان “از تأیید نتایج انتخابات خودداری كرد” (قرار نیست تا دوشنبه این كار را انجام دهد). پس از آنکه کمیسیون نوادا از تأیید نتایج یک مسابقه محلی خودداری کرد (این امر تاثیری در انتخابات ریاست جمهوری نداشت) ادعای “پیروزی بزرگ” کرد. و تصویری به اشتراک گذاشتند که نشان می دهد رئیس جمهور منتخب جو بایدن یک روز پس از انتخابات در ساعت 3:42 صبح “بیش از 143،000 رأی” در ویسکانسین دریافت کرده است ، “وقتی آنها فهمیدند که او ضرر بدی دارد” (میلواکی ، یک دموکرات سنگر ، به شمارش آرا در آن شب ادامه داد).

این چهار پست کاذب به تنهایی بیش از 370،000 بازتوییت در توییتر و همچنین 247،000 اشتراک در فیس بوک را جمع آوری کرده است.

از متحدان ترامپ که ادعاهای دروغین را نیز تشدید کرده اند می توان به چارلی کرک ، یک فعال محافظه کار اشاره کرد که ادعاهای گمراه کننده درباره “آرا found پیدا شده” را تبلیغ می کند. تام فیتون ، رئیس جودیس واچ ، شبح “اشکالات” رایانه ای را جابجا می کند. چاک کالستو و عمر ناوارو ، که هر دو ناموفق در انتخابات کنگره شرکت کرده اند ، ادعاهای بی اساس را درباره انتخابات تقلبی که توسط سیدنی پاول ، وکیل انتخابات ترامپ ، که به ارتباطات مشکوک با ونزوئلا متکی بود ، مطرح کردند.

اریک پسر ترامپ ، بنی جانسون از سازمان غیرانتفاعی محافظه کار Turning Point USA و جیم هولت از وبلاگ طرفدار Trump Gateway Pundit نیز همه توییت نادرست ترامپ در مورد شمارش آرا W ویسکانسین را به اشتراک گذاشتند.

اعضای تیم حقوقی انتخابات ترامپ نیز نقش داشته اند. سه نفر از این وکلا – رودی جولیانی ، پاول و جنا الیس – روز پنجشنبه یک کنفرانس خبری برگزار کردند که در آن آنها بسیاری از دروغ های نادرست و نظریه های بی اساس را تکرار کردند. به طور خاص جولیانی و پاول ادعاهای گمانه زنی و دروغین درباره Dominion Voting Systems و Smartmatic ، دو شرکت نرم افزاری انتخابات را تبلیغ کرده اند.

لژیون رسانه های محافظه کار ، فعالان و قانون گذاران نیز ادعاهایی را از رئیس جمهور و دستیاران وی منتشر کرده اند.

کرک ، جولیانی ، پاول ، نماینده. لوئی گوهرت از تگزاس ، نویسنده محافظه کار دینش د سوزا و زمرد رابینسون ، خبرنگار کاخ سفید در نیوزمکس ، همگی این ادعای غلط را که جدول بندی آرا در فرانکفورت آلمان و بارسلون اسپانیا است ، تکرار کردند.

به همین ترتیب ، شخصیت های راست گرا مانند شان هانیتی از فاکس نیوز و شانل ریون از شبکه خبری One America News به گسترش ادعاهای دروغین درباره Dominion کمک کرده اند و میلیون ها بار مورد بازدید قرار گرفته اند ، حداقل به دلیل تبلیغات ترامپ در فیس بوک و توییتر.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.