ماهاراشترا: MPCB به دلیل انتظار در مورد دستورالعمل های NGT در مورد پیشنهاد ممنوعیت آزمایش ترقه ، را به تعویق می اندازد

نوشته شده توسط Anuradha Mascarenhas | پونا |

به روز شده: 6 نوامبر 2020 ، 10:58:12 بعد از ظهر





آلودگی هوای ماهاراشترا ، ممنوعیت ترقه ، اعلامیه NGT ، هیئت کنترل آلودگی ماهاراشترا ، دادگاه ملی سبز ، اخبار بمبئی ، اخبار ماهاراشترا ، هندی اکسپرسچندین ایالت ، از جمله کارناتاکا و دهلی ، پس از اعلامیه NGT قبلاً ممنوعیت استفاده از ترقه را صادر کرده اند. (نمایندگی)

هیئت کنترل آلودگی ماهاراشترا (MPCB) ، که ترقه ها را برای رعایت استاندارد سر و صدا و کیفیت هوا در آستانه دیوالی بررسی می کند ، پیش از انجام این کار در سال جاری منتظر دستورالعمل های جدید از دادگاه ملی سبز (NGT) است ، همانطور که دادگاه اخیر اعلام کرده است قبلاً خواستار ممنوعیت ترقه سوز بین 7 و 20 نوامبر شد.

چندین ایالت ، از جمله کارناتاکا و دهلی ، پس از اعلامیه NGT قبلاً ممنوعیت استفاده از ترقه را صادر کرده اند.

مدیر مشترک MPCB ، VM Mothgare ، به ایندیان اکسپرس گفت: “انتظار می رود یک دستور در 9 نوامبر برگزار شود و تا آن زمان ، ما تمرین سالانه آزمایش ترقه برای مطابقت با استاندارد صدا و کیفیت هوا را به تعویق انداخته ایم.”

به تازگی ، راجش توپ ، وزیر بهداشت ایالت ، همچنین در تلاش برای جلوگیری از موج دوم عفونت های کووید -19 ، به ممنوعیت احتمالی ترقه در طی دیوالی اشاره کرد.

در جلسه هیئت دولت که روز پنجشنبه برگزار شد ، دکتر سوبهاش سالونخه ، مسئول فنی گروه ویژه Covid-19 در بخش پونا ، به همراه سایر کارشناسان گفت که ماهاراشترا باید در مورد ممنوعیت ترقه سوز موضع بگیرد.

دکتر سالونخه گفت: “دهلی ، راجستان و برخی از ایالت های دیگر قبلاً ترقه شکن را ممنوع کرده اند. این دیوالی و ماهاراشترا نیز باید همان قدم را بردارند.” وی افزود: اگرچه سطح ماهیت هوا در ماهاراشترا نسبت به شمال هند نسبتاً بهتر است ، اما هنوز عواملی مانند هوای سرد و آلاینده های هوا منتشر شده توسط ترقه ها می توانند باعث بروز بیماری های تنفسی شوند.

وی افزود: “آلودگی ناشی از ترقه ، می تواند شدت بیماری همه گیر Covid-19 را تشدید كند.”

طبق MPCB ، انتظار می رود نیمکت NGT در تاریخ 9 نوامبر حکمی در مورد اقدامات درمانی در برابر آلودگی ناشی از ترقه به تصویب برساند. به همین دلیل هیئت مدیره تصمیم به تعویق انداختن آزمایش آزمایش ترقه برای انطباق با استانداردهای صدا و کیفیت هوا گرفته است. دکتر موتگره

پزشکان بارها هشدار داده اند که بیماران Covid-19 به دلیل تأثیر عفونت بر روی ریه ها ، با مشکلات تنفسی روبرو هستند. آنها گفتند که پونا بیشترین تعداد بیماران Covid-19 را در ماه سپتامبر در کشور گزارش کرده است و آلودگی ناشی از ترقه می تواند با کسانی که از این بیماری بهبود می یابند خراب شود.

یک پزشک با بیان اینکه ساکنان جوامع تعاونی باید تصمیمی آگاهانه در مورد تحریم ترقه بگیرند ، گفت: “ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که این دود سمی بر بیماران در خانه یا قرنطینه تأثیر نمی گذارد.”

دکتر Vivek Nangia متخصص ریه گفت که کیفیت پایین هوا باعث ایجاد التهاب در ریه ها می شود و افراد را در برابر بیماری های تنفسی آسیب پذیرتر می کند. “ما در این دوره در موارد ناراحتی های تنفسی و قلبی ، چه در OPD و چه در موارد اضطراری ، افزایش 15-20 درصدی را شاهد هستیم. مشکلات آلرژیک همراه مانند سردرد ، سوزش چشم ، گلو درد و سایر موارد به ویژه در کودکان مشاهده می شود.

وی گفت: “این همچنین زمانی است که به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی تعداد موارد آنفلوانزا و ذات الریه در حال افزایش است.”

کارشناسان سیستم تحقیقات کیفیت و پیش بینی هوا (SAFAR) همچنین خاطرنشان کردند که درجه حرارت پایین و افزایش آلودگی هوا باعث می شود که ذرات معلق برای مدت طولانی تری در هوا معلق بمانند و افراد را در معرض بیماری های تنفسی قرار دهد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار پونا ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.