ماهاراشترا: با افزایش پرونده های فساد مالی پس از سقوط در هنگام قفل ، اکتبر شاهد جهش 11 درصدی نسبت به سال گذشته است

نوشته شده توسط محمد تاور | بمبئی |

23 نوامبر 2020 ، 4:14:37 صبح





افزایش موارد فساد ، قفل شدن ماهاراشترا ، بحران پوستی ماهاراشترا ، اخبار بمبئی ، اخبار ماهاراشترا ، اخبار اکسپرس هنددر میان کسانی که با دریافت رشوه دستگیر شده اند ، پلیس و اداره درآمد به ترتیب با 197 و 190 پرونده در صدر لیست قرار دارند.

پس از ماه ها مشاهده کسادی پرونده های فساد در ایالت ، دفتر مبارزه با فساد در ماهاراشترا (ACB) پرونده های بیشتری را در اکتبر امسال نسبت به سال قبل ثبت کرده است.

به دلیل مسدود شدن سرتاسر کشور در پی شیوع بیماری همه گیر Covid-19 ، با تعطیل شدن دفاتر ، تعداد پرونده های فساد شدید کاهش یافت. با این وجود در ماه اکتبر ، تعداد موارد ثبت شده نسبت به سال گذشته 11 درصد جهش داشته است.

افسران در ACB افزایش تعداد را روند مثبتی می دانند زیرا گزارش فساد ، برخلاف سایر جرایم ، عمدتا به مراجعه شاكنان به آژانس مبارزه با فساد وابسته است.

مدیر کل (ACB) راجنش ست به ایندیان اکسپرس گفت ، “حتی اگر یک ماه برای شناسایی روندها یک ماه باشد ، اما تعداد بالای آنها در ماه اکتبر نشانه مثبتی است که مردم برای ثبت شکایات در حال آمدن هستند.”

طبق آمار ، در مجموع 61 مورد در اکتبر امسال در مقایسه با 55 مورد در ماه سال گذشته ثبت شده است. کمترین تعداد موارد در ماه آوریل قابل درک است ، زمانی که هفت مورد در مقایسه با 58 در سال گذشته ثبت شد ، 88 درصد کاهش. در ماه مه ، 30 مورد در سال جاری ثبت شده است در مقایسه با 76 مورد در سال گذشته.

در حالی که به سختی کسی در طول ماه های قفل به دفاتر دولتی خارج می شد ، تعداد موارد کم بود. با این حال ، مردم پس از سهولت در محدودیت ها ، شروع به مراجعه به دفاتر کردند که منجر به جهش شد ، “یک افسر گفت.

روز پنجشنبه ، دو نفر از کارمندان دفتر ثبت ازدواج در جنوب بمبئی به جرم رشوه خواندن 3000 روپیه که پس از مذاکره به 2 هزار روپیه کاهش یافت ، دستگیر شدند. رشوه برای صدور سند ازدواج بود. روز دوشنبه ، یک مهندس ثانویه BMC به جرم رشوه 2،000 تومانی دستگیر شد. یک مقام مسئول خواست نامش فاش نشود ، گفت: “مقاماتی که به جرم این رشوه ها گرفتار شده اند ، کارمندان سطح پایینی نیستند.”

به طور کلی ، در مجموع 583 مورد در سال 2020 (تا 19 نوامبر) ثبت شده است ، در حالی که کمترین موارد ثبت شده در یک سال از سال 2014 تاکنون 891 مورد در سال گذشته بوده است. در سال جاری ، در میان هشت دامنه ، بمبئی کمترین 22 مورد را ثبت کرده در حالی که پونا حداکثر 127 مورد را ثبت کرده است. دامنه های تانه و بمبئی بیشترین افت را در موارد نسبت به سال گذشته به ترتیب با 51 و 44 درصد داشته اند.

در میان کسانی که با دریافت رشوه دستگیر شده اند ، پلیس و اداره درآمد به ترتیب با 197 و 190 پرونده در صدر لیست قرار دارند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار بمبئی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.