قیمت بیش از حد نمی تواند بیش از 1.5 برابر نرخ پایه باشد. کف تخفیف

توسط: دفتر اقتصادی ENS | دهلی نو |

به روز شده: 28 نوامبر 2020 ، ساعت 12:42:29 صبح





وزارت حمل و نقل جاده ای و بزرگراه ها (MoRTH) در بیانیه ای گفت که هدف این دستورالعمل ها ایجاد یک چارچوب نظارتی برای تجمع کنندگان است تا اطمینان حاصل شود که آنها در مورد عملیات انجام شده توسط آنها پاسخگو هستند. (عکس اکسپرس توسط راوی کانوجیا / پرونده)

این مرکز در روز جمعه با هدف تنظیم جمع کننده های کابین ، دستورالعمل های جمع آوری وسایل نقلیه موتوری را صادر کرد. اینها با محدود کردن “افزایش قیمت” تا 1.5 برابر نرخ پایه و همچنین قرار دادن کف تخفیف ها تا 50 درصد نرخ پایه ، خدمات حمل و نقل مبتنی بر برنامه را تحت تأثیر قرار می دهند.

دستورالعمل های 26 صفحه ای ، که به عنوان بخشی از قانون وسایل نقلیه موتوری ، 2019 صادر شده است ، تصریح می کند که 25-30 روپیه کرایه پایه در ایالت هایی است که کرایه توسط دولت محلی تعیین نشده است. نرخ پایه از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است و دولت های محلی باید کرایه پایه را برای سایر روش های حمل و نقل جمع شده توسط چنین برنامه هایی ، به عنوان مثال ، دوچرخه ها تعیین کنند.

وزارت حمل و نقل جاده ای و بزرگراه ها (MoRTH) در بیانیه ای گفت که هدف این دستورالعمل ها ایجاد یک چارچوب نظارتی برای تجمع کنندگان است تا اطمینان حاصل شود که آنها در مورد عملیات انجام شده توسط آنها پاسخگو هستند.

در این قانون آمده است: “قانون وسایل نقلیه موتوری ، 1988 توسط قانون اصلاح وسایل نقلیه موتوری ، 2019 اصلاح شده است تا تعریف اصطلاح” تجمعگر “را شامل شود. قبل از اصلاحیه ، قانون تجمیع کنندگان در تعریف قانون در دسترس نبود.

دولت همچنین موظف کرده است که رانندگان این تجمع کنندگان حداقل 80 درصد از درآمد حاصل از سوارکاری را بدست آورند ، و مابقی آن به صندوق جمع کننده اختصاص یابد.

طبق رهنمودها ، مجوز صادر شده توسط دولت ایالتی پیش شرط اجازه فعالیت های تجاری توسط گروه تجمع است. برای اطمینان از انطباق با الزامات مجوز ، این قانون مجازاتهایی را تحت “بخش 93 قانون” تعیین کرده است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار خودرو و سفر ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود