“قدرت هند را به ضعف تبدیل کرد”: راهول گاندی به نخست وزیر مودی به دلیل گزارش RBI در مورد رکود اقتصادی حمله کرد

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

12 نوامبر 2020 ، ساعت 12:52:49 بعد از ظهر





رهول گاندی ، رکود اقتصادی ، رکود اقتصادی در هند ، هند در رکود اقتصادی ، رهول گاندی رکود اقتصادی هند ، گزارش RBI در مورد رکود اقتصادی هندرهبر ارشد کنگره راهول گاندی (عکس اکسپرس توسط آمیت مهرا / پرونده)

رهبر کنگره راهول گاندی روز پنجشنبه نخست وزیر نارندرا مودی را با توجه به گزارش RBI هدف قرار داد و ادعا کرد که این کشور برای اولین بار در تاریخ به دلیل سیاست های نخست وزیر نارندرا مودی وارد رکود شده است.

“هند برای اولین بار در تاریخ وارد رکود اقتصادی شده است. اقدامات آقای مودی قدرت هند را به نقطه ضعف خود تبدیل کرده است. ”او در توییتر گفت به نقل از گزارش توسط ایندیان اکسپرس.

حزب Aam Aadmi به رهبری Arvind Kejriwal نیز این مرکز را هدف قرار داد و به نیرماالا Sitharama وزیر دارایی برای “دستیابی به این موفقیت” تبریک گفت.

بر اساس اعلام بانک ذخیره هند ، اقتصاد هند برای اولین بار در تاریخ در اواخر نیمه اول سال های 2020-21 احتمالاً دچار رکود اقتصادی شد. پس از کاهش بی سابقه 23.9 درصدی تولید ناخالص داخلی در آوریل-ژوئن که توسط اداره آمار ملی در 31 آگوست تخمین زده شده است ، بانک مرکزی “پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) برای سه ماهه جولای تا سپتامبر برای انقباض 8.6 درصد

RBI ، با این حال ، گفت که اقتصاد شش ماه گذشته از انقباض خارج می شود و در سه ماهه اکتبر-دسامبر 21-2020 به رشد مثبت بازگشت. این گزارش می گوید ، داده های دریافتی برای ماه اکتبر 2020 چشم اندازها را بهتر کرده و اعتماد مصرف کننده و کسب و کار را برانگیخته است.

RBI در گزارش “وضعیت اقتصاد” گفت ، برآورد NSO برای سه ماهه دوم پیش بینی شده در پایان نوامبر سال 2020 به طور رسمی میزان پیشرفت رخ داده در سه ماهه گذشته را نشان می دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd