فروشگاه Google Play بزرگترین توزیع کننده بدافزار در تلفن های اندرویدی است: NortonLifeLock

توسط: Tech Desk | دهلی نو |

12 نوامبر 2020 ، ساعت 9:52:59 بعد از ظهر





گوگل ، فروشگاه Google Play ، Android ، NortonLifeLock ، موسسه نرم افزار IMDEA ، گزارش نصب های مخربدر طول این مطالعه آنها دریافتند که فروشگاه های برنامه شخص ثالث تنها مسئول 10.4 درصد از نصب برنامه های مخرب هستند ، در حالی که ، فروشگاه Play مسئول 67.5 درصد از نصب برنامه های مخرب است. (عکس اکسپرس: Karanveer Singh Arora)

طبق گزارش جدید NortonLifeLock و موسسه نرم افزار IMDEA در مادرید ، فروشگاه Google Play فروشگاه اصلی توزیع بدافزار در تلفن های اندرویدی است. براساس این گزارش ، 67.2 درصد از نصب برنامه های مخرب از فروشگاه Google Play انجام شده است.

محققان اظهار داشتند که دلیل وجود چنین مرکز گسترده توزیع بدافزار این است که فروشگاه Google Play حجم زیادی از بارگیری ها را در مقایسه با سایر منابع موجود در تلفن های اندرویدی دارد. آنها همچنین اظهار داشتند که دفاع برای اکثر آنها مفید است ، با این حال ، برای چند دزدکی حرکت کردن ، گذشته است.

این مطالعه بر روی 12 میلیون دستگاه اندرویدی با داده های 7.9 میلیون در یک دوره چهار ماهه انجام شده است. در این مطالعه بارگیری برنامه ها از فروشگاه Play ، بازارهای جایگزین ، مرورگرهای وب ، از برنامه های تجاری PPI (پرداخت به ازای هر بار نصب) ، پیام فوری و هفت منبع دیگر مقایسه شده است.

در طول این مطالعه آنها دریافتند که فروشگاه های برنامه شخص ثالث تنها مسئول 10.4 درصد از نصب برنامه های مخرب هستند ، در حالی که ، فروشگاه Play مسئول 67.5 درصد از نصب برنامه های مخرب است. با این حال ، نسبت تشخیص بردار (VDR) برای فروشگاه Google Play در مقایسه با سایر منابع نصب برنامه فقط 0.6 درصد همچنان کمترین است.

بازارهای جایگزین غیررسمی در مجموع 5.7 درصد بارگیری با بیش از 10 درصد نصب ناخواسته داشته اند. نصب پشتیبان 2 درصد است و از این تعداد 4.8 درصد ناخواسته بوده اند. نصب های نصب کننده بسته 0.7 درصد است که 10.5 درصد آن ناخواسته است.

محققان همچنین اظهار داشتند که بین 10 تا 24 درصد از کاربران اندروید حداقل با یک برنامه ناخواسته در تلفن های خود روبرو می شوند.

Express Tech اکنون در تلگرام است. اینجا را کلیک کنید تا به کانال ما بپیوندید (Expresstechie @) و از آخرین اخبار فناوری مطلع شوید.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار فناوری ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd