فراتر از CAT: راهنمای نهایی در مورد نحوه ورود به مدرسه B

دهلی نو |

5 دسامبر 2020 5:34:42 بعد از ظهر





راه های زیادی برای ورود به مدرسه B وجود دارد که بهترین راه برای شماست (Express Photo by Sahil Walia / نمایندگی)

– نوشته شده توسط Kedar Joshi

MBA یکی از دوره های پرطرفدار دانشجویان هندی است. دانشجویی که به دنبال کار در دنیای شرکت ها است ، موسسات زیادی دارد و دروازه های ورودی بسیاری برای انتخاب دارد. مدارس B همچنین درک می کنند که مشتاقان به دنبال یک کار شغلی هستند و در هنگام انتخاب بر همان جنبه ها تمرکز می کنند. آنها به دنبال نامزدهای شغلی گرا هستند که از نگرش و استعداد مناسبی برخوردار باشند. استعداد مشتاقان از طریق کنکور ارزیابی می شود. نگرش از طریق GD و مصاحبه شخصی (PI) ارزیابی می شود. مدارس B همچنین به دنبال مهارت های ارتباطی خوب هستند. بسیاری از مدارس خوب b نیز داوطلبانی را که دارای تجربه کار هستند ترجیح می دهند تا تجربه متنوعی را در کلاس ایجاد کنند.

آزمون های متداول کنکور شامل CMAT (آزمون پذیرش مدیریت مشترک) ، MAT (آزمون استعداد مدیریت) ، آزمون استعداد خاویر (XAT) و آزمون استعداد مشترک (CAT) است. اغلب ، متقاضیان تعجب می کنند که کدام یک گزینه بهتری برای انتخاب است. این امتحانات مانند درک زبان ، تجزیه و تحلیل داده ها و کفایت ، هوش و استدلال انتقادی و دانش عمومی یا محیط (هندی / جهانی فقط در MAT و XAT) را پوشش می دهد. به دلیل COVID-19 ، همه این آزمون ها فقط در حالت آنلاین انجام می شود.

بخوانید | چرا ثبت نام CAT 2020 از سال 2016 پایین ترین است؟

CAT یکی از رایج ترین آزمون های ورودی برای پذیرش در مدارس B است. در CAT ، روش صحیح همراه با کمی آموزش ، صدک مناسب را برای شما تضمین می کند. شناخته شده است که XAT کمی بیشتر از CAT خواستار است ، در حالی که MAT نسبتاً ساده تر از هر دو است. با این حال ، نمرات همه این امتحانات به عنوان نمره های صدک اعلام می شود. بسته به تعداد نامزدها در CAT ، XAT و MAT تفسیر صدک متفاوت است.

اکنون بیش از 100 کالج برای انتخاب داوطلبان از نمره CAT استفاده می کنند. نمره CAT قوی گذرنامه مدارس برتر B هند ، از جمله م institutionsسسات برتر – IIM است. XAT برای پذیرش در XLRI Jamhedpur و 150 عضو دیگر XAMI اداره می شود. اگر نمی توانید در مدارس بازرگانی پذیرنده CAT ، XAT و MAT ظاهر شوید ، متقاضیان می توانند برای امتحانات ورودی سطح دولتی مانند MH-CET یا KMAT 2020 شرکت کنند.

بخوانید | تلاش IIM برای ایجاد تنوع منجر به ایجاد تعداد بیشتری از زنان غیر مهندس در دانشگاه می شود

م attitudeلفه نگرش عمدتاً شامل جهت گیری موفقیت (باز بودن در برابر چالش ها) ، انعطاف پذیری (آماده بودن برای فرصت های جدید) و جامعیت (توانایی درک جنبه های مختلف رویداد) است. مصاحبه کنندگان با تحقیق در مورد مشتاقان در مورد دستاوردهای گذشته خود ، جهت گیری موفقیت را ارزیابی خواهند کرد. مشتاقان باید در مورد این وقایع شفاف و روشن باشند. آنها باید مصاحبه کنندگان را با آوردن حقایق و چالشهای پیش رو متقاعد کنند. مشتاقان باید به سختی از بلوف زدن پرهیز کنند یا اینکه دستاوردهای ناچیز را به عنوان بزرگترین دستاوردها تجربه کنند. انعطاف پذیری در مصاحبه به همین روش ارزیابی می شود.

تخصص مهم است اما اکنون یک فاکتور بهداشتی برای پیشرفت شغلی است. مشتاقان باید در رویکرد خود جامع باشند. آنها باید درک درستی از تمام جنبه های یک رویداد داشته باشند و بتوانند هنگام تصمیم گیری این موارد را در خود بگنجانند. بحث گروه در واقع ارزیابی جامعیت است. مشتاقان باید سعی کنند جنبه های مختلف این رویداد را در بحث خود قرار دهند. آنها نه تنها باید واقعیت ها را بیان کنند بلکه باید واقعه ای را که منعکس کننده درک مشتاق است ، تجزیه و تحلیل کنند. این مهارت به جای تمرکز بر عناوین خبری ، با خواندن مداوم سرمقاله های خبری ایجاد می شود.

بخوانید | در اینجا نحوه IITs ، IIM ها در نظر دارند که برای دانشجویان خود در اقتصاد مبتلا به Covid شغل پیدا کنند

مهارت های ارتباطی کتبی در طول کنکور ارزیابی می شود اما برخی از مدارس یک آزمون اضافی را نیز انجام می دهند. ارتباط کلامی (گوش دادن و صحبت کردن) در طی GD و PI ارزیابی می شود. از همه مهمتر متقاضیان نباید مهارت های ارتباطی را با مهارت دستوری اشتباه بگیرند. ارزیابی مهارت های ارتباطی مبتنی بر زمینه است و بهترین راه برای تحت تأثیر قرار دادن ارزیابی کنندگان ، آگاهی از امور جاری است.

– نویسنده پذیرش رئیس ، TAPMI Manipal است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار آموزش و پرورش ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.