علی رغم ترس کوید ، دولت رشد جدیدی را ترسیم می کند: ماماتا بانرجی

توسط: سرویس خبر اکسپرس | کلکته |

4 دسامبر 2020 10:15:41 صبح





ماماتا بانرجی. (PTI)

وزیر ارشد ماماتا بانرجی روز پنجشنبه گفت با وجود بیماری همه گیر Covid-19 ، بنگال غربی در حال پیشروی است و عملکرد بهتری نسبت به چندین ایالت دیگر دارد.

وی در یک سخنرانی در Infocom-2020 مجازی ، یک رویداد فناوری تجارت که توسط یک گروه خصوصی برگزار شد ، بر رشد فراگیر تأکید کرد. “ما باید منتظر واکسن (برای Covid-19) بمانیم. در مورد چگونگی زنده ماندن باید برنامه طولانی مدت وجود داشته باشد. نیاز به تمرکز بر اولویت های صحیح و رشد فراگیر به جای قطب بندی است. “

وزیر ارشد گفت بنگال به همه احترام می گذارد و شعر معروف رابیندرانات تاگور را نقل می کند “جایی که ذهن بدون ترس است و سرش را بالا نگه می دارد …”.

وی ادعا کرد که این کشور در رشد SGDP (تولید ناخالص داخلی دولت) ، خودگردانی ، مناقصه الکترونیکی ، MSME ، بخش غیر سازمان یافته ، تولید فولاد ، ریشه کن کردن فقر و سهولت انجام تجارت شماره یک است. وی ادعا کرد که این ایالت دارای بزرگترین ساختار خودگردانی و حدود 1500 شرکت فناوری اطلاعات است.

تقریباً 2.10 هزار متخصص حرفه ای فناوری اطلاعات در این ایالت مشغول به کار هستند و مرکز پیشنهادی دره سیلیکون در شهر جدید ، که 3 هزار کرور سرمایه برای آن سرمایه گذاری می کند ، برای 9000 نفر دیگر شغل ایجاد می کند. گسترش شرکت های IT مانند Wipro و TCS به تعداد مشاغل افزوده در حالی که 3000 متخصص فرصت استخدام در ITC Infotech را پیدا می کنند که پروژه آنها در شهر جدید تقریباً کامل است. Wipro 500 کرور روپیه بیشتر در این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد. Cognizant نیروی کار خود را افزایش می دهد. “

Reliance زمین را به دست گرفته است ، در حالی که TCS با آمدن سرمایه گذاری های جدید ، پردیس جدیدی را تأسیس می کند. تاکنون 20 پیشنهاد جدید در آنجا پاک شده است “، وی افزود.

وی افزود: 100 هکتار مساحت اولیه کامل است ، 100 هکتار دیگر برای هاب اختصاص داده شده است.

وی گفت ، TCS كه در حال حاضر 44000 كارمند استخدام می كند ، استخدام خود را به 61000 نفر خواهد رساند كه این امر باعث بزرگترین كار در كشور خواهد شد.

وزیر ارشد گفت: دفتر پشتی HSBC 3000 نفر استخدام می کند و پارک های IT روستایی 80 درصد اشغال دارند.

وی گفت ، Infosys همچنین مرکز طراحی خود را که برای آن زمین در شهر جدید گرفته است راه اندازی می کند.

“استعداد ما نیازی نیست که به خارج از کشور برود و در سراسر جهان به جستجوی کار بپردازد. این ایالت دارای 65 پارک صنعتی ، 520 خوشه و یک آکادمی انیمیشن است. “

وزیر ارشد گفت: مرکز fintech ، همچنین در منطقه شهر جدید ، توسط بانک هایی مانند بانک دولتی هند و سایر موسسات مالی اشغال می شود.

به گفته وی ، شاخص های رشد عمده مانند SGDP ، هزینه های طرح ، هزینه های سرمایه ای و زیرساخت های اجتماعی و فیزیکی از مه 2011 با روی کار آمدن کنگره ترینامول پیشرفت چشمگیری نشان داده است.

با ورودی های PTI

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کلکته ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.