طوفان بوروی برای فرود در سریلانکا در تاریخ 2 دسامبر

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

1 دسامبر 2020 ساعت 11:44:17 بعد از ظهر





سیکلون بوروی ، مسیر سیکلون بوروی ، ردیابی زنده سیکلون بوروی ، به روزرسانی سیکلون بوروی ، سیکلون بوروی سری لانکا ، سیکلون بوروی آخرین اخبار ، معنی سیکلون بوروی ، ردیابی زنده سیکلون بوروی ، سیکلون بوروی توییتر ، سیکلون بوروی نیوز ، بوروی تامیل نیل سیکلون ، کرالا سیکلون ، کانیاکوماری ، پامبان ، آب و هوای کرالا ، آب و هوای تامیل نادو ، سیکلون سری لانکا ، اکسپرس هندمردی در تاریخ 26 نوامبر از کنار موج های شدید ناشی از سیکلون نیوار در ساحل مارینا در چنای عبور می کند. بوروی دومین طوفانی است که در طی یک هفته در منطقه جنوب غربی خلیج بنگال تشکیل می شود. (عکس: PTI)

اداره هواشناسی هند گفت ، افسردگی عمیق در خلیج جنوب غربی بنگال روز سه شنبه به طوفان طوفانی بوروی (Burevi) شدت گرفت و احتمالاً شدت بیشتری خواهد یافت و در تاریخ 2 دسامبر از سواحل سریلانکا عبور خواهد کرد.

IMD در یک بولتن گفت ، پس از فرود در سریلانکا ، نزدیک به Trincomalee ، به احتمال زیاد صبح روز 3 دسامبر به خلیج مانار و منطقه مجاور Comorin –– در اطراف Kanyakumari در تامیل نادو– ظهور خواهد کرد.

با اعلان ویژه بخش، “این طوفان در 400 کیلومتری شرق-جنوب شرقی Trincomalee در سریلانکا و 800 کیلومتری شرق-جنوب شرقی Kanyakumari در تامیل نادو واقع شده است. طی 12 ساعت آینده شدت خواهد گرفت ، در شب یا چهارشنبه در نزدیکی ترینکومالی عبور می کند. “

طوفان که شدت خود را حفظ کرده و تا 4 دسامبر سرعت باد 75 تا 85 کیلومتر در ساعت را حفظ می کند و تا 95 کیلومتر در ساعت می وزد ، صبح روز پنجشنبه در حوالی خلیج منار ظهور خواهد کرد.

انتظار می رود طوفان طی سه روز آینده بارندگی گسترده ای را در سراسر سریلانکا ایجاد کند و احتمال بارندگی شدید شدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد.

بوروی دومین طوفانی است که در طی یک هفته در منطقه جنوب غربی خلیج بنگال تشکیل می شود و سومین سیکلونی است که در منطقه اقیانوس هند شمالی – شامل خلیج بنگال و دریای عرب تشکیل می شود.

در 23 نوامبر ، طوفان گاتی در دریای عرب شکل گرفت و به سواحل سومالی برخورد کرده بود. اندکی بعد ، سیکلون شدید Nivar در خلیج بنگال شکل گرفت و در 25 نوامبر به Karaikanal در Puducherry برخورد کرد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هوا ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.