سونیا 3 صفحه برای هدایت موقعیت حزب تشکیل می دهد ، آنها را با دستان قدیمی بسته می کند – و “مخالفان”

نوشته شده توسط Manoj CG | دهلی نو |

21 نوامبر 2020 ، 2:08:58 صبح





(از سمت چپ) غلام نبی آزاد ، ششی ثارور ، آناند شارما و وراپا میلی ، همه اعضای “گروه 23 نفره” بودند که در این پنل ها جای گرفتند.

رئیس جمهور کنگره ، سونیا گاندی روز جمعه سه کمیته متشکل از رهبران عالی حزب تشکیل داد تا به او کمک کنند موضع حزب را در مورد مسائل اقتصادی ، امور خارجه و امنیت ملی تنظیم کند. با مانع یکی دو مورد ، میزگردها مملو از محافظ قدیمی است ، از جمله نخست وزیر پیشین منموهان سینگ ، رهبر مخالفان در راجا صبا غلام نبی آزاد و بسیاری از وزرای سابق اتحادیه.

از میان این اعضای آزاد ، وزرای اسبق اتحادیه ، آناند شارما ، ام وراپا مویلی و ششی ثارور هستند که امضای نامه بی سابقه ای بودند که گروه 23 نفره ای از رهبران در ماه اوت به گاندی نوشتند و خواستار تغییرات گسترده در حزب بودند. ترکیب پانل ها نشانگر تکیه مستمر گاندی به رهبران باسابقه و باتجربه در هنگام بحث در مورد سیاست های جدی است.

به طور قابل توجهی تنظیم این هیئت ها چند روز پس از آن صورت گرفت که رهبران ارشد حزب با صداهای مختلف در مورد خارج ماندن هند از توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) صحبت کردند. حتی در مورد موضوع احیای ماده 370 ، نظر در حزب تقسیم شده بود.

گاندی با گنجاندن چهار رهبر ارشد ، كه در این نامه س seriousالات جدی در مورد كاركرد حزب مطرح كرده بودند ، یك بار دیگر اعلام كرد كه هیچ بدخواهی علیه آنها ندارد. همچنین به عنوان تلاشی برای اطمینان از عدم جمع شدن هیاهوهای موجود در حزب که پس از عملکرد ضعیف کنگره در انتخابات بیهار و انتخابات میان دوره ای مجمع دوباره بوجود آمد ، تلقی می شود.

اما رهبرانی که نامه را به گاندی نوشتند ، ذوق این اقدام را ندارند. یکی از رهبران ارشد که در این هیئت ها حضور داشته است به ایندیان اکسپرس گفت: “من ذوق زده نیستم بلکه سرگرم شده ام … موضوعاتی که ما مطرح کرده بودیم بدون رسیدگی باقی مانده اند و حزب در حال حرکت است.”

هنگامی که با وی تماس گرفتند ، رهبر دیگری گفت: “به جای پرداختن به مسائل سازمانی ، از ما خواسته می شود تا مسائل سیاست را بررسی کنیم … حزب در حال حاضر مجالس و تخصص داخلی را دارد تا به رئیس کنگره در مورد هر گونه پیشرفت و مشارکت نخست وزیر سابق کمک کند وزیر در این تمرین مشغول کوچک شمردن منصبی است که در اختیار داشت. “

نخست وزیر سابق سینگ در هر سه هیئت گنجانده شده است. علاوه بر وی ، اعضای کمیته امور اقتصادی عبارتند از وزیر دارایی سابق P Chidambaram ، رهبر سابق کنگره در Lok Sabha Mallikarjun Kharge ، وزیر سابق مادیا پرادش Digvijaya Singh. وزیر سابق اتحادیه ، جیرام رامش ، دعوت کننده گروه خواهد بود.

شارما ، تارور ، وزیر امور خارجه سابق سلمان خورشید و نماینده جوان لوک سبها از ادیشا ساپتاگیری اولاکا به عضویت هیئت امور خارجه در آمده اند. خورشید میزبان هیئت خواهد بود. شارما رئیس دپارتمان امور خارجه حزب است.

آزاد ، مویلی ، ونسان پالا ، نماینده سابق لوک سبا و نماینده مردم در لوک سبها و رئیس سابق Puducherry V Vaithilingam به عنوان اعضای هیئت امنیت ملی انتخاب شدند.

موارد قابل توجه در هیئت ها ، وزیر دفاع سابق AK آنتونی و رهبر باسابقه کنگره احمد پاتل است. هر دو عضو کمیته ای هستند که توسط رئیس کنگره برای کمک به او راه اندازی شده است.

سونیا ، راهول با پرواز به پایین گوا

رئیس کنگره سونیا گاندی و پسرش رهول روز جمعه در یک دیدار شخصی به گوا پرواز کردند. در حالی که مهمانی رسما درباره برنامه های سفر و مدت اقامت آنها در گوا کوتاه صحبت می کرد ، منابع گفتند که سونیا برای چند روز در این ایالت خواهد بود ، زیرا پزشکان به او توصیه کرده اند که از آلودگی شدید دهلی به دلیل عفونت مزمن قفسه سینه او. رهبران گفتند تا زمانی که کیفیت هوا در دهلی بهبود یابد ، سونیا در گوا خواهد بود. ENS

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود