رتناگیری: در حال آمدن ، دانشگاهی مختص علوم اقیانوس

نوشته شده توسط ابه گورادیا | بمبئی |

5 نوامبر 2020 ، 6:01:21 صبح





محققان نمونه مرجان ها را از Great Barrier Reef در سال 2017 جمع آوری کردند. گرم شدن دریاها باعث از بین رفتن مرجان ها در قسمتهای وسیع صخره شده است. (دیوید موریس اسمیت / NYT)

وزارت آموزش عالی و فنی ایالتی روز چهارشنبه گفت که قصد دارد دانشگاه اختصاصی علوم اقیانوسی را در منطقه راتناگیری کنکان راه اندازی کند.

از طریق تأسیس دانشگاه علوم کاربردی اقیانوس ماهاراشترا (MOASU) ، این بخش با هدف استفاده از خط ساحلی 720 کیلومتری ایالت و ایجاد اشتغال برای جوانان محلی برای خدمات در بخش های شیلات ، حمل و نقل و جهانگردی انجام می شود. برای پیشنهاد توصیه های مربوط به راه اندازی دانشگاه ، کمیته ای چهار نفره تشکیل شده است.

ریاست آن را دکتر سارنگ کالکارنی ، مربی ارشد موسسه غواصی و ورزشهای فعال هند ، MTDC (شرکت توسعه گردشگری ماهاراشترا) ، دکتر نارسینگ تاکور ، عضو هیئت علمی موسسه ملی اقیانوس شناسی CSIR ، دکتر BB Chougale ، استاد دانشکده داروسازی پون بر عهده خواهد داشت. ، و Dhanraj Mane ، مدیر آموزش عالی.

این کمیته موظف است گزارش خود را ظرف سه ماه به دپارتمان ارائه دهد و همچنین از وی خواسته شده است که مقدار بودجه و زمین مورد نیاز برای ساخت دانشگاه را پیشنهاد دهد.

همچنین از کمیته خواسته شده است تا ضمن ارائه مشورت در مورد معیارهای واجد شرایط بودن معلمان ، در مورد آموزش اشتغال گرا و موضوعاتی که باید تدریس شود ، تأمل کند.

در یک مصوبه دولتی (GR) که توسط این بخش منتشر شد ، آمده است که مطالعات سطح دریا ، مطالعات شیلات ، مطالعات زندگی دریایی ، جهانگردی و مطالعات زیست محیطی حوزه های تمرکز برای دانشگاه خواهد بود.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار آموزش ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.