در حالیکه دانمارک برای مقابله با سکونت در سراسر کشور آماده می شود ، Covid 15000 راسو را خراب می کند

توسط: رویترز | شیکاگو |

11 نوامبر 2020 ، 2:13:00 بعد از ظهر





یک راسو در مزرعه Henrik Nordgaard Hansen و Ann-Mona Kulsoe Larsen در نزدیکی Naestved ، دانمارک ، 6 نوامبر 2020 مشاهده می شود. Ritzau Scanpix / Mads Claus Rasmussen از طریق رویترز.

مقامات کشاورزی ایالتی گفتند که از ماه آگوست بیش از 15000 راسو در ایالات متحده بر اثر ویروس کرونا مرده اند و مقامات در حالی که پرونده ها را بررسی می کنند حدود ده مزارع را در قرنطینه نگهداری می کنند. مقامات بهداشت جهانی پس از اینكه دانمارك هفته گذشته طرحی را برای از بین بردن 17 میلیون راسو خود را آغاز كرد ، از حیوانات به عنوان یك خطر احتمالی چشم پوشی می كنند و می گویند كه ویروس كرونا ویروس جهش یافته می تواند به انسان منتقل شود و از واكسن های بعدی COVID-19 فرار كند.

ایالت های یوتا ، ویسکانسین و میشیگان ایالات متحده – جایی که ویروس کرونا ویروس را کشته است – گفت که آنها قصد ندارند حیوانات را از بین ببرند و وضعیت در دانمارک را زیر نظر دارند. وزارت کشاورزی ایالات متحده روز سه شنبه به رویترز گفت: “ما معتقدیم که قرنطینه سازی مزارع پرورش گوشت راک علاوه بر اجرای اقدامات ایمن سازی زیستی سختگیرانه ، می تواند در کنترل SARS-CoV-2 در این مکان ها موفق شود.”

USDA گفت كه با مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي آمريكا ، مقامات دولتي و صنايع راسو براي آزمايش و نظارت بر مزارع آلوده در حال همكاري است. ايالات متحده 359،850 راس گوسفند براي توليد نوزادان ، معروف به كيت ، پرورش داده است و در سال گذشته 2.7 ميليون گندم توليد كرده است. سال

ویسکانسین بزرگترین ایالت تولیدکننده راسو است و پس از آن یوتا قرار دارد. USDA اعلام کرد ، راسوهای بیمار در ویسکانسین و یوتا در معرض افرادی قرار گرفتند که احتمالاً مورد تایید COVID-19 بوده است. به گفته این آژانس ، در میشیگان هنوز مشخص نیست که آیا این راسو توسط انسان آلوده شده است.

دین تیلور ، دامپزشک ایالتی گفت ، در یوتا ، اولین ایالت آمریکا که در ماه آگوست عفونت های راسو را تأیید کرد ، حدود 10700 راسو در 9 مزرعه از دنیا رفتند. وی گفت: “در هر 9 مورد ، همه چیز همچنان سفر یک طرفه مردم به راسوها را نشان می دهد.”

تیلور گفت ، آزمایش ویروس کرونا بر روی راسوهایی که می میرند و به طور تصادفی در مزارع آسیب دیده انجام شده است. وی گفت ، مانند افراد ، برخی از راسوها بدون علامت هستند یا به میزان خفیف مبتلا می شوند.

CDC اعلام کرد که از تحقیقات ایالت ها در مورد راسوهای بیمار از جمله آزمایش حیوانات و افراد پشتیبانی می کند. CDC گفت: “این تحقیقات به ما کمک می کند تا در مورد پویایی انتقال بین راسو ، سایر حیوانات در اطراف مزارع و مردم بیشتر بدانیم.” “در حال حاضر ، هیچ مدرکی وجود ندارد که حیوانات نقش مهمی در شیوع SARS-CoV-2 به افراد داشته باشند.”

تصور می شود ویروس کرونا ویروس ابتدا از حیوانات در چین به انسان رسیده است ، احتمالاً از طریق خفاش یا حیوان دیگری در بازار مواد غذایی در ووهان ، گرچه هنوز بسیاری از س outstandingالات برجسته باقی مانده است. ریچارد وببی ، ویروس شناس در بیمارستان تحقیقات کودکان سنت جود در ممفیس ، گفت: نظارت بر سمور یا راسو از نظر علائم ویروس و قرنطینه کردن مزارع آلوده باید در صورت ابتلا به موارد ابتلا ، بیماری را محدود کند. وی گفت: “من كاملاً اطمینان دارم كه مادامی كه آنها نظارت داشته باشند و از قدرت كافی برخوردار باشند ، پس باید بتوانند از شیوع آن جلوگیری كنند.”

مقامات آمریكایی از كشاورزان خواسته اند كه هنگام جلوگیری از آلوده كردن حیوانات ، از ماسك و دستكش محافظ استفاده كنند.

دارلین کنکل ، دامپزشک ایالتی گفت ، در ویسکانسین ، حدود 5،000 راسو در دو مزرعه از بین رفته اند. كونكل گفت ، یك مزرعه در حال كمپوست كردن گوسفند مرده برای دفع لاشه ها بدون انتشار ویروس است. وی گفت که مقامات در حال کار با مزرعه دوم برای تعیین چگونگی دفع این راسو هستند و در این فاصله حیوانات مرده در یک ظرف فلزی نگهداری می شوند.

میشیگان با استناد به قوانین حفظ حریم خصوصی ، از افشای تعداد گوشت گوسفند مرده است. مقامات ایالتی گفتند که آنها با USDA در حال کار هستند تا تعیین کنند که آیا کشاورزان می توانند گندم های راسو آلوده را بفروشند.

از این پلت ها برای تهیه کتهای خزدار و سایر موارد استفاده می شود.به گفته USDA ویروس کرونا ویروس ، سگ ، شیر و ببر را نیز آلوده کرده است. به گفته کارشناسان ، به نظر می رسد که راسو حساس ترین حیوان تاکنون بوده است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.