در اینجا آنچه باید درباره مرحله 3 سرطان ریه و درمان آن بدانید آورده شده است

توسط: میز زندگی | دهلی نو |

25 نوامبر 2020 ، 8:00:40 بعد از ظهر





سرطان ریه ، سرطان ریه چیست ، آنچه در سرطان ریه اتفاق می افتد ، مرحله 3 سرطان ریه ، درمان سرطان ریه ، بهبود سرطان ریه ، اخبار اکسپرس هندعلاوه بر سرفه ، علائم دیگری که باید مراقب آنها باشد ، دشواری در تنفس ، درد در قفسه سینه ، صدای خس خس در هنگام تنفس ، صدای گرفتگی صدا ، کاهش وزن ، درد در استخوان ها است که شب بیشتر می شود و سردرد. (منبع: Pixabay)

درست مانند سایر انواع سرطان ، سرطان ریه نیز به یک بیماری شایع تبدیل شده است که ابتدا باید درک شود و سپس با آن مبارزه شود. سرطان ریه وضعیتی است که در آن سلول های غیر طبیعی به طور غیرقابل کنترل تکثیر می شوند و تومور در ریه ایجاد می کنند. شناخته شده است که از طریق خون و عروق لنفاوی به قسمت های مختلف بدن مانند کبد ، استخوان ها ، مغز و کیسه صفرا و غیره گسترش می یابد و باعث بهبودی کمتر می شود.

اما چه اتفاقی می افتد که سرطان ریه از قبل به مرحله 3 رسیده باشد؟ دکتر ویشال سهگل ، مدیر پزشکی Portea Medical می گوید indianexpress.com تقریباً 40 درصد موارد تازه تشخیص داده شده سرطان ریه تا زمان کشف و رسیدن یک سوم به مرحله 3 متاستاتیک می شود. “یک چالش اساسی در مورد سرطان ریه این است که به طور کلی هیچ علائمی تا رسیدن به مرحله پیشرفته نشان نمی دهد. کارآموزی. میزان زنده ماندن در مبتلایان به سرطان ریه ممکن است متفاوت باشد ، اما موارد مرحله 3 نیز بسته به پیش آگهی و چشم انداز فرد قابل درمان هستند. “

مرحله 3 علائم سرطان ریه

مرحله 3 سرطان ریه به مراحل 3A و 3B تقسیم می شود. مرحله 3A یک بیماری محلی پیشرفته است که در آن بیماری به غدد لنفاوی سمت همان قفسه سینه با تومور اولیه ریه گسترش یافته است. مرحله 3B زمانی است که به طرف مقابل نیز گسترش یافته باشد – به غدد لنفاوی بالای استخوان یقه یا گره های طرف دیگر قفسه سینه. در مرحله 3C نیز وجود دارد که در این حالت ، سرطان به کل قسمت دیواره قفسه سینه یا پوشش داخلی آن و سایر مناطق اطراف قلب گسترش یافته است. پزشک توضیح می دهد ، در مراحل پیشرفته ، بخشی از ریه ملتهب شده یا فرو می ریزد.

“در مراحل اولیه ، یکی از بارزترین علائم سرفه مداوم است. هنگامی که آنها برای مدت طولانی ادامه داشته باشند ، می تواند نشان دهد که سرطان به مرحله 3 رسیده است. برخی از علائم دیگر که باید مراقب آنها باشد ، تنفس ، درد در قفسه سینه ، صدای خس خس در هنگام تنفس ، صدای ناگهانی ، کاهش وزن ، درد در استخوان ها است. که در شب بدتر می شود و سردرد “.

رفتار

دکتر سهگل می گوید که اولین دوره درمان “برداشتن تومور تا حد ممکن با جراحی” است.

به دنبال آن شیمی درمانی و پرتودرمانی انجام می شود. جراحی به تنهایی ممکن است برای مرحله 3B سرطان ریه کافی نباشد. میزان بقا در سرطان ریه پنج سال است ، به کسانی که پنج سال پس از اولین تشخیص زنده هستند ، اشاره دارد. این میزان بسته به مرحله سرطان در زمان تشخیص متفاوت است. نکته اساسی که باید بخاطر بسپارید این است که مرحله 3 قابل درمان است. اگرچه نمی توان پیش بینی کرد که هر فرد چگونه به درمان پاسخ می دهد ، اما سن و سلامت کلی موارد مهم هستند. یک متخصص سرطان می تواند هرگونه نگرانی را برطرف کند و به کشف بهترین گزینه برای درمان کمک کند. “

https://www.youtube.com/watch؟v=fhbwPAabzi4

همچنین ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی ضروری است:

* استعمال سیگار و نوشیدن ، به ویژه اگر عوامل خطر مرتبط با سرطان دارید. این یکی از اولین مراحل پیشگیری از سرطان است.
* به موقع واکسینه شوید.
* آب زیادی بنوشید ، زیرا می تواند سموم را از بدن خارج کرده و غلظت عوامل ایجاد کننده سرطان را رقیق کند.
* یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید که سرشار از میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل باشد. میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به پیشگیری از بسیاری از بیماری های مزمن کمک می کنند.

امروزه ، در تشخیص و درمان بهبود یافته است و هنگامی که فرد تحت عمل جراحی قرار گرفت ، این امکان وجود دارد که با مراقبت های بهداشتی در خانه بتوانند بهبود بهتری پیدا کنند. چندین ارائه دهنده خدمات پشتیبانی از مراقبت و بهداشت و درمان در منزل را برای بیماران مبتلا به بیماری های مهم ارائه می دهند.

این بیشتر در بیماری همه گیر COVID-19 وجود دارد ، جایی که ویزیت های منظم بیمارستان می تواند با توجه به چگونگی خطر ابتلا به عفونت ، برای بیمار چالش برانگیز باشد. مارک های مراقبت های بهداشتی خانگی خدماتی مانند شیمی درمانی ، مراقبت تسکینی و سایر گزینه های مدیریتی را در راحتی منزل خود ارائه می دهند. این نه تنها به بهبود کمک می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که آنها به دلیل ایمنی پایین از هرگونه نگرانی مرتبط با سلامتی دوری می کنند. “دکتر سهگل نتیجه گیری می کند.

برای اخبار بیشتر در مورد سبک زندگی ، ما را دنبال کنید: توییتر: سبک زندگی | فیس بوک: سبک زندگی IE | اینستاگرام: یعنی_ سبک زندگی

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار سبک زندگی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd