دادگاه کرالا حضانت گمرکی سیواسانکار را در پرونده قاچاق طلا اعطا کرد

توسط: PTI | کوچی |

25 نوامبر 2020 3:35:45 بعد از ظهر





M Sivasankar پس از پیدا شدن در شبکه نزدیک یکی از بازیکنان اصلی راکت قاچاق ، Swapna Suresh ، که قبلاً به عنوان دبیر اجرایی در دفتر سرکنسولگری امارات کار کرده بود ، به عنوان دبیر اصلی Cerala CM برکنار شد.

دادگاهی در اینجا چهارشنبه به گمرک پنج روز حضانت افسر معلق IAS M سیواسانکار را اعطا کرد ، در ارتباط با پرونده قاچاق طلای کرالا توسط آن دستگیر شد. رئیس ارشد قضایی (جرایم اقتصادی) ، ارناكولام ، با توجه به استدلال آن در مورد نقش ادعایی وی در پرونده پر سر و صدا از طریق کانال دیپلماتیک ، به گمرک گمرک (پیشگیری) پنج روز حضانت دیوان را اعطا کرد.

در گزارش بازپرسی که روز سه شنبه در دادگاه ثبت شد ، گمرک ادعا کرده بود که متهم اصلی پرونده قاچاق طلا ، Swapna Suresh ، فاش کرده است که سیواسانکار در جریان بوده و همچنین از فعالیت های قاچاق نیز حمایت کرده است.

گمرک گفت که سورش این ادعا را هنگام بازجویی در زندان Attakkulangara Vanitha در Thiruvananthapuram ، در 18 نوامبر مطرح کرد. Sivasankar به طور رسمی توسط گمرک روز سه شنبه در زندان محل اقامت خود بازداشت شد. پیش از این ، به دادگاه ویژه ای برای پرونده های PMLA اجازه گمرکی برای حکم سیواسانکار داده شده بود.

همچنین بخوانید | پرونده قاچاق طلای کرالا: ED برای جستجوی اطلاعات در مورد نحوه ضبط کلیپ صوتی در زندان

وی هفته گذشته پس از بازجویی حضوری توسط اداره اجرای احکام ، برای بازرسی از پول در پرونده قاچاق طلا ، به بازداشت قضایی فرستاده شد. گمرک گفته است که در ارتباط با توقیف 30 کیلوگرم طلای قاچاق غیرقانونی وارد شده به عنوان چمدان دیپلماتیک کنسولگری امارات متحده عربی در تیرووانانتاپورام در تاریخ 5 ژوئیه ، حدود 15 نفر را دستگیر کرده است ، از جمله متهم اصلی Swapna Suresh ، Sarith PS و Sandeep Nair.

این آژانس ادعا کرده است که اکنون مشخص شده است که سیواسانکار ، که به عنوان پنجمین متهم پرونده ثبت شده توسط ED احضار شده است ، نیز درگیر این موضوع است.

آژانس تحقیقات ملی (NIA) ، ED و گمرک تحقیقات جداگانه ای راکت را در دست دارند که با ضبط طلا در 5 ژوئیه نابود شد.

افسر IAS پس از برقراری ارتباط با سورش ، کارمند سابق کنسولگری ، به حالت تعلیق درآمد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.