دادگاه عالی دهلی راه را برای رسیدگی به اتهامات مربوط به تبرئه پرونده های 2G قبل از جلسه جدید باز کرد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

24 نوامبر 2020 1:50:56 صبح





وزیر ارتباطات سابق اتحادیه ، A Raja ، نماینده DMK ، Kanimozhi و دیگران در پرونده پولشویی و فساد در سال 2017 تبرئه شدند.

دادگاه عالی دهلی روز دوشنبه با روشن کردن راه برای رسیدگی به مرخصی CBI برای تجدیدنظر در برابر برائت دادگاه بدوی از کسانی که قبلاً در پرونده کلاهبرداری 2G متهم شده بودند ، تغییراتی را در قانون جلوگیری از فساد در سال 2018 اعمال کرد – که متهم نقل قول کرده بود که درخواست CBI را غیرمستقیم خوانده است – در مورد جرایم ادعایی که تحت قانون ضد فساد در سال 1988 اتفاق افتاده است ، اعمال نشود.

همچنین موضوع عدم تحریم را حل و فصل کرد و گفت که این چالش قابل نگهداری نیست زیرا از محدوده بند 378 (2) قانون آیین دادرسی کیفری (CRPC) خارج است.

دادگستری بریژ ستی ، که در حال رسیدگی به پرونده بود و قرار است در 30 نوامبر بازنشسته شود ، نیز موضوع را از هیئت رئیسه خود آزاد کرد و اظهار داشت که درخواست ها قبل از یک نیمکت جدید ذکر خواهد شد.

با رد دادخواست ها ، دادگاه گفت اصلاحیه 2018 مربوط به بخش 13 (1) (د) 13 “هیچ قصدی برای از بین بردن قانون قبلی را نشان نمی دهد”.

متقاضیان خواستار تخفیف بودند و گفتند که قانون اصلاحیه سو criminal رفتار مجرمانه توسط یک کارمند عمومی با اصلاحیه 2018 حذف شده است.

دادگاه بعداً اعلام كرد كه CBI موظف به افشای یا ضبط كپی هرگونه تصویب ، تحریم یا یادداشتهای ثبت درخواست تجدیدنظر نیست. دادگاه گفت ، ماهیت بخش 378 (2) CrPC ارائه درخواست تجدیدنظر به دیوان عالی کشور است و نه مراحل قبلی مانند روند شکل گیری نظر و رضایت ذهنی از تصمیم دولت برای ارائه درخواست تجدیدنظر ،

دادگاه گفت قرار نیست برای بررسی قضایی تصمیمات داخلی حق اساسی دولت مرکزی برای طرح درخواست تجدیدنظر اقدام کند. این دادخواست گفت که دادخواست درخواست تجدیدنظر خواهی توسط دادستان عمومی عمومی که به طور صحیح مجاز به انجام چنین کاری است ، تقدیم شده است و توسط وکیل دادگستری اضافی در حال انجام است که وی نیز کاملاً مجاز به این کار است.

میز گفت که تنها در صورت درخواست استرداد برای املاک پس از شنیدن استدلال در مرخصی تجدیدنظر ، تصمیم به نفع عدالت خواهد بود. با این حال ، این گزارش اضافه کرد که در صورت تاخیر بی رویه در استفاده از مرخصی تجدیدنظر ، طرفین می توانند برای طرح پرونده های جدید برای انتشار املاک متصل به دادگاه مراجعه کنند.

وزیر ارتباطات سابق اتحادیه ، A Raja ، نماینده DMK ، Kanimozhi و دیگران در پرونده پولشویی و فساد در سال 2017 تبرئه شدند.

به دلیل تعطیلی دادگاه های فیزیکی به دلیل همه گیری همه گیر ، دادخواست های مربوط به برائت در پرونده کلاهبرداری 2G ادعا شده از مارس برای رسیدگی مطرح نشده بود. ED و CBI برای رسیدگی زودهنگام به پرونده بازنشستگی قریب الوقوع دادگستری Brijesh Sethi ، که از اکتبر 2019 یکی از درخواست های تجدید نظر در این پرونده را شنیده بود ، در ماه آگوست به HC مراجعه کردند. در 29 سپتامبر ، دادگستری Sethi اجازه داد درخواست و رسیدگی به صورت روزمره از 5 اکتبر آغاز شد ، اما در اکثر تاریخ ها فقط درخواست ها را می شنید که روز دوشنبه رد شد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.