جوشوا وونگ ، فعال هنگ کنگی ، به جرم اجتماعات غیرقانونی ، مقصر شناخته شد

توسط: رویترز |

23 نوامبر 2020 ، ساعت 10:44:50 صبح





فعالان هنگ کنگی ، از سمت چپ ، جوشوا وونگ ، ایوان لام و آگنس چو به دادگاهی در هنگ کنگ می رسند (AP)

جوشوا وونگ ، فعال حامی دموکراسی در هنگ کنگ ، روز دوشنبه به اتهام سازماندهی و شرکت در یک مجلس غیرمجاز در نزدیکی مقر پلیس در اعتراضات ضد دولتی سال گذشته ، گناه خود را پذیرفت.

ونگ ، که فقط 17 سال داشت که چهره اعتراضات دموکراسی جنبش چتر به رهبری دانشجویان در سال 2014 قرار گرفت ، در صورت محکومیت به حداکثر 5 سال زندان محکوم می شود.

قبل از ورود به سالن دادگاه ، وونگ گفت در صورت پیگیری بازداشت فوری تعجب نخواهد کرد.

وونگ گفت: “شاید مقامات آرزو می كنند كه من یك دوره پس از دیگری در زندان بمانم.”

اما من متقاعد شده ام که نه بازداشت زندان ، نه ممنوعیت انتخابات و نه هیچ قدرت خودسر دیگری مانع فعالیت ما نمی شود. آنچه اکنون انجام می دهیم توضیح ارزش آزادی برای جهانیان است. “

وونگ چهره برجسته ای در اعتراضات سال گذشته در حمایت از دموکراسی خواهی و ضد چین نبود ، اما ادامه فعالیت وی خشم پکن را برانگیخته است ، جایی که آن را “دست سیاه” نیروهای خارجی می داند.

او در ماه ژوئن ، گروه دموکراتیک طرفدار دموکراسی خود را منحل کرد ، درست چند ساعت پس از تصویب قانون امنیت ملی پارلمان چین برای هنگ کنگ ، مجازات هر آنچه که پکن به عنوان براندازی ، جدایی ، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی در نظر گرفت ، تا حبس ابد

همکار فعال دیرینه او اگنس چو قبلاً به اتهامات مربوط به همان اعتراض ژوئن 2019 ، گناهكار شده است ، در حالی كه انتظار می رفت ایوان لام ، یكی دیگر از همكاران سابق دموسیستو نیز به جرم خود اعتراف كند.

وونگ همچنین به اتهام شرکت در یک مجمع غیرمجاز در اکتبر 2019 و در 4 ژوئن سال 2020 در مورد مراسم هواداری از بزرگداشت سرکوب معترضین در میدان تیان آن من و اطراف آن در سال 1989 ، متهم شده است.

در اوایل سال جاری ، وونگ به همراه یازده سیاستمدار و فعال دیگر طرفدار دموکراسی از شرکت در انتخابات منتخب قانونگذار این شهر رد صلاحیت شد.

وونگ سال گذشته به دلیل تحقیر دادگاه پنج هفته در زندان بود ، قبل از اینکه در تاریخ 16 ژوئن که اعتراضات کاملاً گسترده بود آزاد شود.

دستگیری های مکرر وونگ و سایر فعالان باعث انتقاد دولت های غربی شده است که می گویند چین به تعهد خود در قبال اجازه دادن به استقلال هنگ کنگی در هنگ کنگ عمل نمی کند.

چین این اتهام را رد می کند و می گوید هنگ کنگ کار داخلی آن است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.