“جهاد عشق” باید ابتدا به صورت قانونی تعریف شود: شیو سنا

توسط: PTI | بمبئی |

24 نوامبر 2020 ، 8:04:20 بعد از ظهر





شیو سنا روز سه شنبه گفت که “جهاد عشق” باید ابتدا به صورت قانونی تعریف شود و رهبران BJP باید از این “توهم” بیرون بیایند که می توانند با چنگ زدن به موضوع ، دولت ماهاراشترا را به دردسر بیندازند.

بدون نام بردن از نام ، سرمقاله ای در سخنگوی سنا ‘Saamana’ گفت وزیر امور خارجه BJP در اوایل سال جاری در مجلس گفت که مفهوم “جهاد عشق” جایی در قانون ندارد و تاکنون هیچ موردی توسط مرکز گزارش نشده است نمایندگی ها در این ارتباط.

همچنین بخوانید | تحقیق SIT در مورد “جهاد عشق” زاویه توطئه ، خارج از بودجه را رد می کند

سرمقاله گفت: “از این رو ، در ابتدا باید تعریف قانونی” جهاد عشق “تصمیم گیری شود.”

با اشاره به دولت کوتاه مدت BJP-NCP که یک سال پیش در ماهاراشترا تشکیل شد ، در حالی که دواندرا فدنویس و آجیت پاوار به ترتیب به عنوان رئیس وزیر و Dy CM سوگند یاد کردند ، در مراسمی که سحر در راج بهوان برگزار شد ، سرمقاله آن را “عشق جهاد ‘.

آن دولت ظرف 80 ساعت پس از تشکیل آن فروپاشید. بعداً ، شیو سنا ، NCP و کنگره گرد هم آمدند و دولت Maha Vikas Aghadi (MVA) را تشکیل دادند.

برخی از ایالت های تحت حاکمیت BJP برنامه هایی را برای جلوگیری از به اصطلاح “جهاد عشق” اعلام کرده اند ، اصطلاحی که فعالان هندوتوا برای توصیف توطئه ادعایی برای مسلمان کردن زنان هندو با ازدواج با آنها ابداع کرده اند.

هفته گذشته فدنویس گفته بود که حوادث “جهاد عاشقی” در کشور در حال وقوع است و بنابراین قوانینی برای جلوگیری از این عمل توجیه شده است.

سرمقاله گفت: “رهبران BJP باید از این توهم بیرون بیایند که می توانند با مهار کردن در مسئله” جهاد عشق “، دولت ماهاراشترا را به دردسر بیندازند.”

هندوتوا باید در تمام سطوح محافظت شود و “نه فقط در مورد ازدواج و انتخابات” ، و همچنین برای ایجاد قانون مدنی یکنواخت آماده شد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.