توضیح داد: چرا فرانسه ممکن است به زودی قانونی منع تبعیض بر اساس لهجه ها را تصویب کند

توسط: میز توضیح داده شده | واسکو |

28 نوامبر 2020 ، 2:30:22 بعد از ظهر





گزارش شده است که ژان کاستکس ، نخست وزیر فرانسه با تبعیض نژاد جنوب غربی خود مواجه شده است. (AP)

مجلس ملی فرانسه اولین قدم ها را در جهت تصویب قانونی برداشته است که تبعیض علیه افراد با لهجه های برجسته منطقه ای را در سراسر کشور منع می کند.

روز پنجشنبه ، لایحه جدید منع تبعیض مبتنی بر لهجه یا “لا گلوتوفوبی” با 98 رأی مخالف در برابر سه رأی به تصویب رسید و بحث و جدال در مجلس نمایندگان پارلمان فرانسه را برانگیخت. در صورت تصویب ، قانون جدید تبعیض زبانی را به همراه جنسیت گرایی ، نژادپرستی و سایر انواع تعصب غیرقانونی غیرقانونی جرم تلقی خواهد کرد.

چندین نماینده مجلس با به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود ، اظهار داشتند که تبعیض علیه افراد با لهجه های شدید منطقه ای در جامعه بویژه در محل کار بیداد می کند و آن را “نوعی نژادپرستی” توصیف کردند.

گزارش شده است که حتی نخست وزیر ژان کاستکس نیز به دلیل گره سفید جنوب غربی خود با تبعیض روبرو شده است. در زمان انتصاب وی ، برخی از بخشهای رسانه های محلی با “کمی راگبی” تماس گرفتند – با اشاره به این واقعیت که اکثر مفسران راگبی فرانسه نیز به منطقه جنوب غربی تعلق دارند.

چه چیزی منجر به تهیه لایحه شد؟

در سال 2018 ، Laetitia Avia ، عضو حزب حاکم رئیس جمهور امانوئل ماکرون ، اعلام کرد که وی لایحه ای را پیشنهاد می کند که استهزا لهجه های منطقه ای را غیرقانونی اعلام کند. وی این کار را پس از مبادله جنجالی بین رهبر چپ تندرو ژان لوک ملانشون و گزارشگر یک کانال تلویزیونی منطقه ای فرانسه باعث خشم گسترده شد.

هنگامی که روزنامه نگار زن از تولوز در جنوب غربی فرانسه از ملانشون در مورد تحقیقات ضد فساد در مورد حزب سیاسی خود س askedال کرد ، رهبر از لهجه او تقلید کرد و به او گفت که “مزخرف می گوید”. در ویدئویی ، که از آن زمان به شدت در شبکه های اجتماعی و شبکه های خبری به اشتراک گذاشته شده است ، شنیده می شود که می گوید: “آیا کسی سوالی به زبان فرانسوی کم و بیش قابل درک داشته است؟”

این سیاستمدار هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین محكوم شد و گروهی از مكرون در La Republique en Marche به رهبری Avia قانون جدید را پیشنهاد كرد. این همچنین زمانی بود که اصطلاح “گلوتوفوبیا” یا “لا گلوتوفوبیا” توسط یک زبان شناس فرانسوی ابداع شد تا شکل خاصی از تبعیض را براساس لحن یا لحن مرتبط با لهجه توصیف کند. ? Express Explained اکنون در تلگرام است

استدلالهای موافق و مخالف این لایحه چه بود؟

در یک جلسه متحرک پارلمانی ، چندین نماینده در مورد اینکه چرا آنها معتقدند این لایحه گامی در مسیر درست است ، اظهار داشتند. در حالی که یک نماینده مجلس چگونگی تمسخر وی را برای لهجه تلفظ شده آفریقای شمالی بازگو می کرد ، دیگری اظهار داشت که روزنامه نگاران با لهجه اغلب به “ستون های راگبی یا گزارش های هواشناسی” منتقل می شوند.

کریستف یوزت ، نماینده مجلس ، یکی از حامیان مالی اصلی این لایحه ، اظهار داشت: “در زمانی که اقلیت های” مشهود “از نگرانی قانونی مقامات عمومی بهره مند می شوند ، اقلیت های” شنیدنی “بزرگانی هستند که در قرارداد اجتماعی مبتنی بر برابری فراموش شده اند.

بیشتر از توضیح داده شده| گزارش جنایات جنگی Brereton ، و دلیل اینکه ممکن است نیروهای نیروهای ویژه استرالیا اخراج شوند

بسیاری از رهبران ، از جمله اوست ، عمداً با لهجه های محلی خود صحبت کردند. اوست تصریح کرد هدف این لایحه مبارزه با تبعیض است و این شامل ممنوعیت شوخ طبعی یا هر نوع شوخی نیست.

در میان سه نفری که به این قانون رای منفی دادند ، نامزد سابق ریاست جمهوری و رئیس حزب لیبرتس و Territoires ، ژان لاسال بود. “من صدقه نمی خواهم. من نمی خواهم از من محافظت شود من همان هستم که هستم ، “او با لهجه قابل تشخیص جنوب غربی خود گفت.

مجازات نقض قانون پیشنهادی چیست؟

فردی که به دلیل لهجه های منطقه ای به دلیل تبعیض مجرم شناخته شود ، می تواند حداکثر سه سال زندان و جریمه نقدی حداکثر 45000 یورو (39.8 INR لک) داشته باشد.

از توضیحات غافل نشوید| قانونی که اسکاتلند را به اولین کشوری تبدیل می کند که محصولات بهداشتی را رایگان می کند

آیا تبعیض مبتنی بر لهجه یک مشکل واقعی در فرانسه است؟

تبعیض لهجه ای به هیچ وجه پدیده اخیر فرانسه نیست. متخصصان رسانه و سیاستمداران که از سرزمین اصلی فرانسه نیستند ، اغلب با زبانی که در پاریس و منطقه ایل دو فرانس صحبت می شود مطابقت دارند.

در جلسه پارلمان اوایل این هفته ، اوست اشاره کرد که از 30 میلیون فرانسوی که با لهجه پاریسی صحبت نمی کنند ، 17 میلیون نفر گفته اند که بخاطر آن مسخره شده اند ، در حالی که 11 میلیون نفر دیگر ادعا می کنند هنگام مصاحبه با تبعیض روبرو شده اند ایندیپندنت گزارش داد که یک شغل یا به دنبال ارتقا سطح است.

طبق گفته Ouest-France ، نظرسنجی انجام شده در ژانویه سال 2020 نشان داد که حدود 16 درصد از مردم فرانسه ادعا می کنند هنگام استخدام به دلیل لهجه خود مورد تبعیض قرار گرفته اند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.