تنظیم شده: فیلم کوتاه آسامی یک خلع سلاح در شانس دوم و امید است

نوشته شده توسط ایشیتا سنگوپتا | دهلی نو |

23 نوامبر 2020 ، 6:20:49 بعد از ظهر





مرتب شده در YouTube پخش می شود. (منبع: KC Digital Films / YouTube)

فضاها روابط را تعریف می کنند. روشی که ما در آنها سکونت می کنیم و آنها را خالی می کنیم ، یک داستان را به خود اختصاص می دهد. اما به طور قابل توجهی ، میزان صمیمیت را از طریق یک بعد فضایی اندازه گیری می کنیم. وقتی دو نفر – که قبلاً با هم بودند – تصمیم به جدایی می گیرند ، یا از اوضاع به عنوان جدا شدن یا جدایی یاد می شود – در هر دو حالت ، پارگی عاطفی حس دررفتگی جسمی را برمی انگیزد. به همین ترتیب ، وقتی با هم هستیم ، میزان همراهی در همان ارز اندازه گیری می شود: اگر آنها از هم جدا بمانند ، از آن به عنوان “مسافت طولانی” نامیده می شود و اگر با هم باشند ، به عنوان “زندگی کردن” برچسب گذاری می شود. فضاها سپس مکانی را که در اتحاد قرار داریم تقریبی می یابند. آنها این کار را می کنند زیرا انعطاف پذیری ذاتی آنها افراد را قادر می سازد تا در نقاط مختلف – با هم ، از هم جدا و از هم جدا شده – وجود داشته باشند و همچنان نام تعلق را حفظ کنند. اما شرایط موجود ، اختلال در تحرک برای بقا ، این انعطاف پذیری را از بین برده است. اکنون فضاها ثابت هستند و به جای راحتی ارادی ، ضرورت های اساسی را نشان می دهند. در فیلم کوتاه آسامی ، مرتب شده، کارگردان Samujjal Kashyap از این سختی به عنوان مقدمه ای استفاده می کند و رابطه ای را به تصویر می کشد که از همبستگی قاطعانه و نزدیکی به انتقال به همنشینی و دلبستگی سود می برد.

حول یک زوج میانسال – Jhurima و Jayanta (لیما داس و Ranjeev Lal Barua در چرخش های اندازه گیری شده استثنایی) ، این کوتاه زندگی روزمره آنها را در طی همه گیری به نمایش می گذارد. درست قبل از حصر ازدواج کرده اند (در اعتراضات CAA) ، آنها در خانه گیر کرده اند. اما این بار ، به نظر می رسد که با هم نه ارزشمند و نه خسته کننده است ، زیرا آنها در بهترین حالت غریبه های آشنا هستند. حتی اگر هجی نشده باشد ، کاملاً مشهود است که این یک ازدواج ترتیب داده شده است. گفتگوهای مربوط به کارهای خانه تعامل آنهاست ، که قبل از آن سکوتهای ناجور پیش می رود و موفق می شود. جیانتا که از کمرویی معلول شده ، راضی است که با اشتیاق به همسرش نگاه کند ، امیدوار است که این امر علاقه او را منتقل کند. او از طرف خود نکاتی را در این باره ارائه می دهد تا او را ناراحت نکند. آنها ، همانطور که مستاجر چودوری مشاهده می کند ، با سخنان خود بخیل هستند.

https://www.youtube.com/watch؟v=WC7c-f_vxG0

سومین عضو خانه ، او (هارث سی هانتا ، که فیلم نامه را نیز نوشته است) به عنوان راوی واقعی و بال جناح Jayanta فعالیت می کند. چودوری که از مشاهده كننده امتناع می ورزد ، مرتباً ژایانتا را می شكند تا یخ را بشكند ، گفتگو را آغاز كند و فضایی را برای همسرش فراهم كند. او همچنین به عنوان مجرای بین مخاطبان و Jayanta خدمت می کند ، و اطلاعاتی را در مورد مخاطب اخیر از طریق مکالمه تلفنی با یکی از آشنایان ارائه می دهد. در طول دوره ، او فاقد فقدان دوست و خویشاوند Jayanta ، علاقه عمیق به همسرش و شوخ طبعی برابر برای بیان همان را فاش می کند.

این فیلم 22 دقیقه ای یک تصویر خلع سلاح از یک فرد درونگرا 45 ساله است که با یادگیری طناب ها برای آشنایی با شریک زندگی خود در غیاب حریم خصوصی ، دستور زبان یک عاشقانه دبیرستانی را تداعی می کند. این یادآوری ارزشمندی است برای قدرت شانس بدون پناه بردن به راحتی گواهی. با پخش در یوتیوب ، این کوتاه در 16 اکتبر کاهش یافت و ظرف چند روز ، معادل دیجیتالی موفقیت در گیشه را جمع کرد: بازدیدها. از امروز ، بیش از سه بازدید جالب و بخش نظر دارد که منعکس کننده مشاهده دقیق و تشریح شادی آور صحنه ها است. برای بسیاری ، این دومین برس آنها با فیلم های آسامی پس از جذاب و جذاب فیس بوک Bhaskar Hazarika است آمیس (که لیما داس نیز در آن بازی کرد) سال گذشته.

کاشیاپ ، یک مستند ساز برنده جایزه و آشنا به تحسین های ملموس ، با چنین قدردانی گسترده و نامحسوس غرق و هیجان زده شده است. وی گفت ، “من نمی خواستم از جشنواره ها اعتبار سنجی کنم ، می خواستم آن را به مردم هدیه دهم.” indianexpress.com. استفاده از کلمه “هدیه” دقیق است ، زیرا توسط وی و سی هانتا برای حفظ کنترل کامل خلاقیت تأمین مالی شده است. رها کردن آن در YouTube و نه در هر سیستم عامل جریانی نیز می تواند به عنوان یک نتیجه از همان طرح دور زدن هر کنترل خارجی ارزیابی شود ، اگرچه Kashyap اشباع محتوا در سیستم عامل های OTT را دلیل می آورد. نوشته شده توسط Siddhanta (دانش آموزی در سنت ژاویر ، بمبئی) مرتب شده در سپتامبر در مدت دو روز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در ژوئن تمرین کرد ، همه در قفل بودند. این ایده با در نظر داشتن داس و باروآ تصور شده بود و هر دو بازیگر ، سهام کاشیاپ ، از همان ابتدا مشتاق و مشتاق بودند (در واقع ، سیدانتا و کشیاپ از طریق باروآ ملاقات کردند).

حتی اگر در واقعیتی قرار بگیریم که همه ما سهامدار آن هستیم ، از لحاظ اقتصادی از تلفات شخصی گذشته و شخصیت های فردی برای شکل دادن به یک داستان زندگی دوستانه استفاده می شود. همه اینها در یک لحظه خوش آب و هوای خواندن نامه جمع می شود که با هدف پیگیری آشنایی آغاز می شود و با اشتراک تاریخ به پایان می رسد. به نوعی ، کارگردانی کاشیاپ نمونه قانع کننده ای از فرصت های دوم است ، پرونده ای فشرده برای شروع مجدد. این نشان دهنده جذابیت شانس است در زمانی که عدم اطمینان مترادف با مرگ و میر شده است.

اما درخواست تجدید نظر از مرتب شده وقتی از دریچه زمانی که در آن قرار دارد دیده می شود و می تواند با دقت بیشتری از آن دریغ کند. به طور کامل در محیط داخلی ، گره های کوتاه چشم انداز فضاهایی را نشان می دهد که پس از ماه ها قفل کردن ، تسلیم ناپذیر و بالینی به نظر می رسند – ایمنی و راکد بودن در همان مبادله. این قابلیت انعطاف پذیری ذاتی آنها را حتی در صورت عدم انعطاف پذیری برجسته می کند ، به افراد اجازه می دهد در نقاط مختلف رابطه وجود داشته باشند و انتظار نزدیک شدن آنها را حفظ می کند. در سالی که با وقایع بی رحمانه ای روبرو شده است ، بیشتر بی فایده بودن پایان دادن را با تأکید بر امکاناتی که ممکن است داشته باشد ، ترسیم می کند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار سبک زندگی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd