بی خوابی ، زوال عقل ، اضطراب شایع ترین در میان افراد آلوده به Covid-19: مطالعه لانست

نوشته شده توسط Tabassum Barnagarwala | بمبئی |

15 نوامبر 2020 5:51:15 صبح





این مطالعه نشان داد که بی خوابی ، زوال عقل و اختلال اضطراب بیشتر در بین افراد آلوده به ویروس کرونا دیده می شود. (منبع: Pixabay)

تقریباً از هر 100 بیمار ، یک پنجم یا 18 نفر ، در طی 14 تا 90 روز پس از عفونت ، با تشخیص روانپزشکی مواجه می شوند. این یکی از یافته های کلیدی یک تحقیق دانشگاه آکسفورد است که در لانست روی 62354 فرد مبتلا منتشر شده است. در حقیقت ، مواردی از مشکلات روانی مرتبط با کووید نسبت به سایر عفونت های دستگاه تنفسی ، آنفولانزا ، شکستگی یا عفونت های پوستی بیشتر بود.

این مطالعه نشان داد که بی خوابی ، زوال عقل و اختلال اضطراب بیشتر در بین افراد آلوده به این بیماری دیده می شود. اگر فردی بالای 65 سال داشته باشد ، زوال عقل بیشتر آسیب می بیند.

این مطالعه نشان می دهد: “در میان اختلالات اضطرابی ، اختلال سازگاری ، اختلال اضطراب عمومی و تا حدی بیشتر ، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال وحشت بیشترین موارد را دارند.”

این مطالعه همچنین بررسی کرد که آیا مشکلات بهداشت روانی موجود فرد را در معرض خطر بیشتری برای عفونت قرار می دهد یا خیر. پاسخ زنگ بله است. در این مطالعه آمده است: “داشتن تشخیص اختلال روانپزشکی در سال قبل از شیوع با 65٪ افزایش خطر Covid-19 همراه بود.”

گروه های دیگر نیز در حال مطالعه پست روانپزشکی بوده اند.

گروه CoroNerve مستقر در انگلستان اکنون در حال جمع آوری داده ها از طریق گزارشات پزشکان برای ترسیم اختلالات عصبی و اعصاب و روان در موارد برای تهیه یک پایگاه داده بزرگتر است.

مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) در ماه اکتبر می گوید کالبد شکافی از بیماران فوت شده شواهدی از التهاب در مغز را نشان می دهد. مطالعات تصویربرداری عصبی نوعی اختلال عصبی به نام لکوآنسفالوپاتی و خونریزی میکرو را در بیماران بحرانی تشخیص داده است.

مطالعه ای از چین پس از موج اول نشان داد که 9 درصد از 99 بیمار مورد مطالعه دچار سردرگمی هستند. چند ماه بعد ، JAMA Neurology مطالعه دیگری روی 214 بیمار در چین منتشر کرد. حداقل 78 بیمار دارای تظاهرات عصبی بودند. برخی از مطالعات همچنین به استفاده محتاطانه از استروئیدها اشاره کرده اند که به عنوان یک شمشیر دو لبه عمل می کنند و می توانند باعث مشکلات عصبی-پزشکی در بیماران شوند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود