“بی اساس ، جعلی”: ارتش هند در گزارش هایی مبنی بر استفاده چین از “سلاح های مایکروویو” در لاداخ گزارش داد

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

به روز شده: 18 نوامبر 2020 ، 3:04:18 بعد از ظهر





سربازان در بزرگراه منتهی به لاداخ. (رویترز / پرونده)

ارتش هند روز چهارشنبه گزارش ها در مورد استفاده چین از “سلاح های مایکروویو” در شرق لاداخ ، جایی که سربازان هندی و چینی هستند ، را رد کرد. در یک بن بست مرزی قفل شده است برای شش ماه گذشته

“مقالات رسانه ای در مورد استفاده از سلاح های مایکروویو در شرق لاداخ بی اساس است. خبر جعلی است. »ارتش هند در توییتی گفت.

گزارشی که هر روز در انگلیس منتشر می شود زمان ادعا کرده بود که نیروهای چینی دو تپه استراتژیک اشغال شده توسط سربازان هندی را “به یک اجاق مایکروویو” تبدیل کرده اند ، و آنها را مجبور به عقب نشینی کرده و اجازه می دهد مواضع را بدون تبادل آتش متعارف پس بگیرند.

این گزارش بر اساس ادعاهای جین کانرانگ ، استاد روابط بین الملل در دانشگاه رنمین مستقر در پکن صورت گرفت. وی ادعا کرد که گفته می شود این سلاح ها در اواخر ماه اوت مستقر شده اند. در این زمان بود که نیروهای هندی با اشغال ارتفاعات مسلط چینی ها را شگفت زده کرد در ساحل جنوبی Pangong Tso و در زیر بخش بزرگ Chushul.

در عرض 15 دقیقه از زمان استفاده از سلاح ، افرادی که بالای تپه ها را اشغال کرده بودند همه شروع به استفراغ کردند. آنها نتوانستند بلند شوند ، بنابراین فرار کردند. اینگونه بود که ما زمین را بازپس گرفتیم. “گویا استاد در طی یک سخنرانی گفت.

اصرار هند بر وضع موجود – سربازانی که به مکانهای آوریل خود بازمی گردند – و عدم تمایل چین برای جدایی ، به ویژه در ساحل شمالی پانگونگ ، باعث شده است که دو طرف هزاران نیرو ، تانک ، توپ و دارایی های هوایی را در منطقه مستقر کنند. طبق هند ، LAC از طریق انگشت 8 در ساحل شمالی پانگونگ تسو عبور می کند. در ماه مه ، نیروهای چینی در 8 کیلومتری غرب آمدند ، تا Finger 4.

پس از دور اولیه از کار انداختن در اوایل ژوئیه ، چینی ها از پایه انگشت 4 به انگشت 5 عقب رفتند و نیروهای هندی به انگشت 3 منتقل شدند. .

پس از مذاکرات اخیر فرمانده سطح سپاه در چوشول در 6 نوامبر ، چین پیشنهاد داده است که نیروهای خود را به فینگر 8 برگرداند و نیروهای دو طرف را به مکان های اصلی خود در ساحل جنوبی دریاچه برگرداند. این پیشنهاد همچنین شامل عقب بردن تانکها و توپخانه ها به مناطق عمیق هر دو طرف برای کاهش احتمال وقوع هر حادثه در یک منطقه است.

سلاح های مایکروویو چیست؟

سلاح های مایکروویو سلاح های الکترومغناطیسی هستند و به این ترتیب نامیده می شوند زیرا مانند کوره اثر مشابهی دارند. این سلاح با حرارت دادن مولکول های آب زیر پوست ، به همان شیوه دستگاه آشپزخانه ، تا دمای دردناک کار می کند و مردم را مجبور به خارج شدن از منطقه می کند. این سلاح که برای کنترل جمعیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد می تواند تا 0.6 مایل دورتر هدف قرار گیرد.

به گزارش دیلی میل ، چین برای اولین بار سلاح مایکروویو خود را با نام Poly WB-1 در یک نمایشگاه هوایی در سال 2014 به نمایش گذاشت. علاوه بر چین ، ایالات متحده همچنین سلاح هایی به سبک مایکروویو تولید کرده است که Active Denial System نامیده می شود.

ظاهراً در افغانستان مستقر شده بود اما بدون اینکه هرگز علیه اهداف انسانی استفاده شود ، پس گرفته شد. پنتاگون این سیستم را به عنوان “اولین سیستم ضد نفره غیر کشنده ، با انرژی جهت دار و ضد نفر با دامنه وسیع تر از سلاح های غیر کشنده فعلی میدان دار” تعیین کرده است.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd