بیانیه MEA با اشاره به “دموکراسی در داخل” ، گفتگوی گرم را تأکید می کند. هر دو طرف Covid ، تغییرات آب و هوایی ، هند و اقیانوس آرام را پرچم گذاری می کنند

نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو |

19 نوامبر 2020 ، ساعت 12:00:56





جو بید Kamala هریس انتخابات ما ، PM مودی جو Biden ، ما رئیس جمهور منتخب ، ما انتخابات 2020 ، ما انتخابات ریاست جمهوریدر حالی که همکاری در هندو-اقیانوس آرام و بیماری همه گیر Covid-19 دو زمینه تداوم بین دولت ترامپ و ریاست جمهوری آینده بایدن است ، اما تغییرات اقلیمی مورد علاقه قدیمی حزب دموکرات است.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، سه شنبه شب در طی گفتگوی تلفنی خود با نارندرا مودی نخست وزیر ، در مورد “تقویت دموکراسی در داخل و خارج” صحبت کرد ، گفته هایی که به طور ضمنی به اوضاع فعلی هند و در چندین بخش دیگر اشاره می شود از جهان.

در حالی که در بازخوانی تیم انتقال بایدن-هریس از این تماس تلفنی گفته شد که بایدن مسائل “تقویت دموکراسی در داخل و خارج از کشور” را مطرح کرده است ، در بیانیه دولت هند آمده است که “مودی انتخاب رئیس جمهور بایدن را به خاطر انتخاب وی تبریک گفت و آن را به عنوان گواه قدرت و مقاومت سنتهای دموکراتیک در ایالات متحده است “.

نظر | بایدن و دیپلماسی جدید: هند باید دوباره استراتژی خود را برای تغییر واقعیت های جهانی مرتب کند

ذکر “سنت های دموکراتیک” آمریکا اشاره ای آشکار به روند انتخابات در ایالات متحده است که در آن رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنان بر پیروزی خود اصرار دارد و تا کنون حاضر به پذیرش آن نشده است.

تفاوت تأکید – در جایی که رئیس جمهور منتخب به دموکراسی در خارج از کشور و نه فقط در ایالات متحده اشاره می کند ، در حالی که وزارت امور خارجه (MEA) آن قسمت از مکالمه را ذکر نمی کند – در متن اهمیت پیدا می کند در مورد “ارزشهای مشترک دموکراتیک: انتخابات عادلانه و آزاد ، برابری مطابق قانون ، و آزادی بیان و مذهب” در مورد مبارزات انتخاباتی بایدن بیان شده است.

در سند مبارزات انتخاباتی بایدن آمده است: “این اصول اصلی در طول تاریخ هر یک از ملت های ما پایدار بوده و در آینده نیز منبع قدرت ما خواهند بود.”

یكی از هندوستان سابق در دولت اوباما و بایدن ، كه با ستاد انتخاباتی بایدن و هم اكنون با تیم انتقال همکاری می كرد ، به ایندیان اکسپرس گفت ، “تمرکز تبلیغات بایدن کاملاً مشخص بوده است: دموکراسی ها باید با مثال زندگی کنند. “

در جریان مبارزات انتخاباتی ، بایدن از اجرای ثبت ملی شهروندان (NRC) در آسام و تصویب قانون شهروندی (اصلاحیه) و معاون انتخاب شده كاملا هریس (زمانی كه برای انتخابات نامزدی دموکراتیک برای ریاست جمهوری) گفته بود که “ما در حال تماشا هستیم” ، و “بخشی از ارزشهای ما به عنوان یک ملت این است که ما در مورد نقض حقوق بشر صحبت کنیم و در صورت لزوم مداخله خواهیم کرد”.

با این حال ، بلوک جنوبی احساس می کند که جهان طی دو دهه گذشته تغییر کرده است ، و دولت ایالات متحده نیز تحت ترامپ “تکامل یافته است” – و واشنگتن متوجه می شود که دهلی نو دوست ندارد به او سخنرانی کنند یا با او صحبت کنند.

منابع دولت هند همچنین خاطر نشان كردند كه دولت بایدن ، كه در ژانویه 2021 زمام امور را به دست خواهد گرفت ، هند و موقعیت ژئوپلتیكی را پیدا خواهد كرد كه با ژانویه 2017 ، زمانی كه دولت اوباما و بایدن كار خود را ترك كرد ، بسیار متفاوت است. واشنگتن با داشتن چین متجاوز و صعودی ، به دهلی نو در گوشه خود احتیاج دارد.

توجه بایدن بر “دموکراسی در خارج از کشور” شامل چین نیز می شود.

در این زمینه ، دهلی نو از اینكه چین “از این مسئله مطمئن نیست” راحت است – و نخست وزیر مودی و بایدن رئیس جمهور منتخب در مورد همکاری در هند و اقیانوس آرام صحبت كردند. مسائل مربوط به بیماری همه گیر Covid-19 ، واکسن ها و بهبود اقتصاد جهانی – که همگی دارای اصطلاحات قدرتمندی در چین هستند – همچنین در مکالمه تلفنی بین دو رهبر برجسته شده است.

در بیانیه صادر شده توسط تیم انتقال بایدن-هریس آمده است: “رئیس جمهور منتخب خاطرنشان كرد كه مشتاقانه منتظر است كه با نخست وزیر در مورد چالش های جهانی مشترک ، از جمله مهار Covid-19 و دفاع در برابر بحران های بهداشتی آینده ، مقابله با تهدید تغییرات آب و هوایی ، شروع بهبود اقتصادی جهانی ، تقویت دموکراسی در داخل و خارج از کشور و حفظ یک منطقه امن و مرفه هند و اقیانوس آرام. “

در بیانیه MEA آمده است: “رهبران توافق کردند که برای پیشرفت بیشتر مشارکت جهانی استراتژیک جهانی هند و ایالات متحده ، که بر اساس ارزشهای مشترک و منافع مشترک ساخته شده است ، همکاری نزدیک داشته باشند. رهبران همچنین درباره اولویت های خود ، از جمله مهار همه گیر Covid-19 ، ارتقا access دسترسی به واکسن های مقرون به صرفه ، مقابله با تغییرات آب و هوا و همکاری در منطقه هندو-اقیانوس آرام صحبت کردند. “

در بیانیه بایدن-هریس ، معاون نخست وزیر Kamala Harris به عنوان “معاون اول رئیس جمهور از نژاد جنوب آسیا” تنظیم شده است – در آن آمده است ، “رئیس جمهور منتخب از نخست وزیر برای تبریکات خود تشکر کرد و ابراز تمایل خود برای تقویت و گسترش ایالات متحده و هند مشارکت استراتژیک در کنار معاون اول رئیس جمهور از نژاد آسیای جنوبی. “

این می تواند بیانگر این باشد که بایدن هریس را به عنوان شخص اصلی آسیای جنوبی معرفی می کند ، و این بدان معنی است که تمرکز بر روی “حقوق بشر” می تواند بخشی از نمونه کارهای وی باشد.

در بیانیه MEA آمده است: “نخست وزیر همچنین صمیمانه تبریکات و آرزوهای خود را به معاون سناتور منتخب رئیس جمهور ، کمالا هریس ، ابراز داشت.”

تغییر اقلیم که در طول سالهای ترامپ اولویت نبود ، دوباره در دستور کار قرار گرفته است. دولت اوباما اولویت زیادی را به تغییرات آب و هوایی قائل شده بود و ایالات متحده در جریان مذاکرات تغییر آب و هوا در کپنهاگ (2009) و پاریس (2015) با هند تماس گرفته بود.

منبع دولت هند گفت که بایدن ، در دستور کار تیم انتقال خود ، چهار اولویت اصلی برای دولت آینده را ذکر کرده است: Covid-19 ، بهبود اقتصادی ، برابری نژادی و تغییرات آب و هوایی. این منبع به هندوستان اکسپرس گفت: “این مناطق اصلی ترین تمرکز در ماههای اولیه دولت خواهد بود و این مناطق تمرکز بخشی از گفتگو بین دو رهبر نیز بود.”

در طول مکالمه تلفنی ، مودی به دو ملاقات قبلی خود با بایدن در سال های 2014 و 2016 اشاره کرد. دیپلمات ها گفتند که این “گفتگوی بسیار گرم” است.

MEA گفت ، “نخست وزیر نخست وزیر خود به گرمی تعاملات قبلی خود با جوزف آر بایدن را یادآوری کرد ، از جمله در سفرهای رسمی خود به ایالات متحده در سال 2014 و در سال 2016. بایدن ریاست جلسه مشترک کنگره ایالات متحده را داشت که توسط نخست وزیر سخنرانی کرد در سفر 2016 خود. “

تماس روز سه شنبه مودی بایدن 10 روز پس از مشخص شدن بایدن برای رسیدن به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به رقم جادویی 270 رأی هیئت انتخاباتی رسیده است. مودی در تاریخ 7 نوامبر توئیت کرده بود که بار دیگر تعهد دهلی نو به مشارکت استراتژیک هند و آمریکا را تکرار کرده و “اولویت ها و نگرانی های مشترک” آنها را مورد بحث قرار داده است.

در حالی که همکاری در هندو-اقیانوس آرام و بیماری همه گیر Covid-19 دو زمینه تداوم بین دولت ترامپ و ریاست جمهوری آینده بایدن است ، اما تغییرات اقلیمی مورد علاقه قدیمی حزب دموکرات است.

قبل از مودی ، بایدن با رهبران متحدان بزرگ آمریكا از جمله نخست وزیر كانادا جاستین ترودو ، نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون ، رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مكرون ، نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل ، نخست وزیر استرالیا ، اسكات موریسون نخست وزیر ، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا ، رئیس كره جنوبی صحبت كرده بود. مون جه این ، و رهبران ایتالیا و ایرلند و پاپ.

روز سه شنبه ، او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور Reuven Rivlin ، رئیس جمهور آفریقای جنوبی سیریل رامافوسا ، و رئیس جمهور شیلی سباستین پینرا ، علاوه بر مودی.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.