به هر هشدار توجه کنید هند اکسپرس

توسط: تحریریه |

به روز شده: 17 نوامبر 2020 ، ساعت 12:05:41 صبح





نه ترامپمداخلات این مرکز شامل پزشکان هواپیما و کارکنان پیراپزشکی نیروهای مسلح ، 300 تخت ICU اضافی و تجهیزات پزشکی اضافی است.

روز یکشنبه ، مرکز مجبور شد برای دومین بار در کمتر از شش ماه مداخله کند تا به این مرکز رسیدگی کند افزایش نگران کننده موارد COVID در دهلی. این پایتخت نزدیک به یک هفته است که با بیش از 7000 مورد روزانه و 90 مورد مرگ درگیر است. در واقع اوضاع از اواسط ماه اکتبر که بار کار در این شهر از مرز 4000 نفر عبور کرد ، به نوبه خود بدتر می شود. با این وجود دولت دهلی سعی کرد به مردم اطمینان دهد که امور تحت کنترل است. این ادعا کرد که افزایش تعداد موارد در نتیجه افزایش ظرفیت آزمایش است و میزان مرگ و میر در مورد (CFR) زیاد نیست. همچنین گفته شده که بیمارستانهای این شهر از تجهیزات مناسبی برای مقابله با شرایط اضطراری برخوردار هستند. اما افزایش اخیر ادعاهای دولت را حفظ کرده است. دو هفته پیش ، این روزنامه گزارش داد كه بیمارستان های ویژه COVID تخت خواب خود را كم می كنند. دهلی اکنون فقط 164 تخت ICU خالی دارد. دولت دهلی این سنبله را به افرادی که در طول فصل نگهبانی از نگهبانان خود پایین می آورند نسبت داده و همچنین آلودگی این شهر را مقصر دانسته است. در حالی که برخی از واقعیت ها در مورد این ادعاها وجود دارد ، دولت دهلی نمی تواند از اتهام رضایت خاطر کنار گذاشته شود ، به خصوص اینکه به نظر می رسد هشدارهای صادر شده توسط چندین آژانس را به اندازه کافی توجه نکرده است.

در ماه اکتبر ، گزارشی از طرف مرکز ملی کنترل بیماری (NCDC) به دولت دهلی ارائه شد و حاکی از آن بود که دهلی باید در روز برای زمستان برای 15000 مورد آماده شود. گزارشی که به راهنمایی یک گروه متخصص به سرپرستی VK Paul عضو NITI Aayog تهیه شده از دولت دهلی خواسته است تا مقدماتی را برای بستری شدن حدود یک پنجم این بیماران با علائم متوسط ​​و شدید فراهم کند. در اوایل ماه اکتبر ، NCDC همچنین اشاره کرد که CFR دهلی به مراتب بالاتر از میانگین ملی است. در حالی که دولت دهلی گاهاً پیام های احتیاطی را برای مردم ارسال می كرد ، اما با همه این اوصاف ، آنها نتوانستند شرایط جدی را بیان كنند. شهری از ساکنان همه گیر خسته در فصل جشن به اطلاعات ویژه و محرک های مراقبت های بهداشتی احتیاج داشت. به نظر می رسد که دولت دهلی به این وظیفه فوریت لازم را نداده است.

مداخلات این مرکز شامل پزشکان هواپیما و کارکنان پیراپزشکی نیروهای مسلح ، 300 تخت ICU اضافی و تجهیزات پزشکی اضافی است. همچنین برنامه هایی برای افزایش دو برابر ظرفیت آزمایش سواب پایتخت در نظر گرفته شده است – این می تواند از کمبود طولانی مدت اقدامات ضد COVID دهلی جلوگیری کند. اما دولت دهلی نیز می تواند از موارد اضطراری اخیر عبرت بگیرد – زندگی با ویروس جدید کرونا نیاز به توجه دقیق به هر هشدار در هوا دارد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار نظرات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.