بایدن فرگوسن ، دیز را رهبری شورای اقتصادی خود می داند

توسط: بلومبرگ |

نوامبر 26 ، 2020 7:40:02 صبح





راجر فرگوسن عکاس: مایکل ناگل / بلومبرگ

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، راجر فرگوسن ، معاون سابق صندوق ذخیره فدرال و برایان دیز ، مدیر اجرایی در BlackRock Inc. ، را به عنوان مشاور اقتصادی برتر کاخ سفید در نظر می گیرد.

در صورت انتخاب ، فرگوسن ، اکنون مدیر اجرایی TIAA ، به اولین آفریقایی-آمریکایی در نقش مدیر شورای اقتصاد ملی تبدیل خواهد شد ، موقعیت نخست برای هدایت رئیس جمهور در جهت سیاستگذاری.

دیز ، که برای نظارت بر استراتژی های سرمایه گذاری پایدار خود در سال 2017 توسط BlackRock استخدام شد ، مشاور ارشد رئیس جمهور باراک اوباما در زمینه آب و هوا ، حفاظت و انرژی بود.

منتقدان بایدن چهارشنبه شب از اظهار نظر خودداری کردند. افرادی که در مورد این دو کاندیدا بحث کردند این کار را به شرط ناشناس ماندن انجام دادند زیرا تصمیمی اتخاذ نشده است.

پست اقتصادی در حال حاضر در دولت ترامپ توسط لری کودلو انجام می شود. CNBC پیش از این گزارش داده بود که فرگوسن تحت بررسی است. پیش از این پولیتیکو از کاندید شدن دیز گزارش داده بود.

گروههای پیشرو ممکن است به دلیل عدم تنوع نژادی در تیم اقتصادی بایدن و ارتباط وی با وال استریت ، نسبت به انتخاب دیز انتقاد کنند. دیز و جانت یلن هم گزینه او برای وزیر خزانه داری وایت هستند. اما طرفداران وی به حمایت وی از پایداری در بخش خصوصی اشاره می کنند.

فرگوسن 69 ساله از سال 1999 تا 2006 نایب رئیس شورای حکام فدرال رزرو بود ، اولین فرد سیاه پوستی که این پست را به عهده داشت. بعد از سپتامبر 11 حمله تروریستی ، سپس رئیس بانک فدرال آلن گرینسپن در خارج از کشور حضور داشت و فرگوسن را برای اجرای آنچه در اصل برنامه جنگ بانک مرکزی برای بحران های بازار بود ، منصوب کرد.

وی حدود 12 سال را به عنوان مدیر ارشد TIAA گذرانده و از شرکت بیمه اتکایی Swiss Re AG به آنجا رسیده است و در آنجا خدمات مالی را به عهده دارد. او TIAA را از طریق بحران مالی 2008 هدایت کرد.

این سازمان از سپتامبر 1.2 تریلیون دلار نظارت داشت. 30 ، از جمله پس انداز بازنشستگی بسیاری از آمریکایی ها. این رقم در حدود 435 میلیارد دلار بود که فرگوسن برای اداره آن در سال 2008 انتخاب شد. TIAA هفته گذشته اعلام کرد که فرگوسن در پایان ماه مارس بازنشسته خواهد شد.

وی یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت Alphabet Inc ، والدین Google و General Mills Inc است.

فرگوسن ، اهل منطقه كلمبیا ، فرزند یك معلم مدرسه دولتی و نقشه بردار ارتش آمریكا است.

وی گفته است که اندرو بریمر ، اولین فرماندار سیاه پوست بانک مرکزی ، از زندگی حرفه ای او الهام گرفت. بریمر توسط رئیس جمهور لیندون بی جانسون در سال 1966 ، زمانی که فرگوسن نوجوانی بود ، نامزد شد.

طبق بیوگرافی کاخ سفید ، دیز در کارزار انتخاباتی اوباما در سال 2008 کار کرد و در سال 2009 به دولت او پیوست. وی بخشی از کارگروهی بود که متعهد بازسازی صنعت خودرو بود و بعداً معاون دفتر مدیریت و بودجه شد.

بایدن حتی در حالی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرش ماه نوامبر خودداری می کند ، کابینه خود را جمع می کند. 3 انتخابات. روز سه شنبه ، رئیس جمهور منتخب نامزدهای چندین پست امنیت ملی از جمله وزیر امور خارجه را اعلام کرد. هفته آینده ، وی قصد دارد اعضای تیم اقتصادی خود ، از جمله یلن ، رئیس سابق صندوق فدرال ، را به عنوان نامزد خود برای وزیر خزانه داری معرفی کند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.