اوتاراكند: در آتش سوزی های نابهنگام جنگل ، شعله های آتش کمتر در طول فصل منظم مورد استفاده قرار بگیرید

نوشته شده توسط لالمانی ورما | دهرادون |

دسامبر 6 ، 2020 2:23:38 صبح





آتش سوزی جنگل ها در چهار ماه آغاز شده در فوریه رخ می دهد. (عکس اکسپرس)

داده های دولت نشان می دهد که بین اکتبر و دسامبر ، اوتاراخند آتش سوزی بیش از چهار ماه از فوریه که در این آتش سوزی ها اتفاق می افتد ، در جنگل ثبت شده است. در حقیقت ، تعداد حوادث در طول فصل آتش سوزی جنگل ها – که عمده آن همزمان با قفل شدن بود – کمترین میزان در 20 سال گذشته بود.

طبق سوابق وزارت جنگل ، از اول اکتبر تا اول دسامبر 185 آتش سوزی رخ داده است که 245 هکتار جنگل را تحت تأثیر قرار داده است. مقامات جنگل های ایالتی این حوادث را نابهنگام خواندند.

در اوتاراخند ، آتش سوزی جنگل ها هر ساله از اواسط فوریه آغاز می شود – شروع بهار هنگامی که درختان برگ های خشک می ریزند و خاک به دلیل افزایش دما رطوبت خود را از دست می دهد. این فصل آتش سوزی در جنگل معمولاً تا اواسط ژوئن ادامه دارد. به دلیل کمبود باران در این مدت ، سطح رطوبت زمین کم باقی مانده و سطح خشک می شود. در مناطق تپه ای ، به دلیل تجمع کمتر آب باران ، سطح سریعتر از دشت خشک می شود.

وقتی موسمی رطوبت را در جو و همچنین خاک حفظ می کند ، وضعیت بین اوایل ژوئیه و اواخر سپتامبر بهبود می یابد.

“اما بعد از 20 سپتامبر هیچ بارانی در این ایالت ثبت نشد. فقط در ماه نوامبر برای چند روز باران کم بود. به دنبال طلسم طولانی مدت 45 تا 60 روزه ، برگ های درختان در اوایل امسال خشک شدند. هنگامی که حرکت انسان ها در جنگل برای جمع آوری چوب برای خود و علوفه برای دام شروع شد ، و آنها زباله ها و همچنین آتش سوزی را در مزارع روشن کردند. این باعث آتش سوزی در جنگل ها شد. “

در فصل آتش سوزی جنگل ها ، 135 مورد رخ داده است که 172 هکتار از جنگل ها را تحت تأثیر قرار داده است.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود