اسانس دارویی – صنایع کیمیاگر آریاناسانس

در حال حاضر به دلیل نیاز کشور به گیاهان دارویی و مواد موثره اسانس آن جهت تولید داروهای گیاهی، بازار هدف داخلی تعریف شده است، اما محصول تولیدی دارای ظرفیت بسیار بالایی در دنیا میباشد و با توجه به اینکه برای یک کیلو اسانس در حدود 200 کیلو گیاه لازم است، لذا کالای بسیار ارزشمندی محسوب میشود.

با توجه به همین نکته ای که در بالا گفته شد شرکت های بین المللی تولید کننده محصولات مراقبت از پوست اقدام به تولید محصولات ارزان تر ولی با همان کیفیت کرده اند . اسانس درخت چای را معمولاً در پاک کننده ها و تمیزکننده های صورت و دست، انواع صابون ها و محصولات مراقبت از پوست مشاهده می کنیم. اسانسهایی که در مراقبت پوست کرهای به کار میرود معمولا سبک و رقیق هستند و حاوی مواد مرطوب کننده و ضدپیری قوی و فشردهای هستند که با ادامه استفاده، اثر خود را به جا میگذارند و پوست را صاف و نرم و درخشان میکنند.

برای زدن اسانس روی پوست نیز لازم نیست از پنبه یا چیزهای شبیه به آن استفاده کنید، اسانس را روی پوست بمالید و با ضربات ملایم به خورد پوست بدهید. به طور معمول از اسانس های مرکبات، گیاهان مانند نعناع و میوه های سبک مانند توت استفاده می شود. طعم های اسانس بسیار متنوع است و از جمله معروف ترین آن ها اسانس میوه است و می توان به انواع اسانس خوراکی مانند اسانس خوراکی سیب، اسانس خوراکی پرتقال و اسانس خوراکی نعناع و لیمو که از پر طرفدارترین اسانس میوه هستند اشاره کرد. زمانی که صحبت از لکه لباس، آلودگی ها و کثیفی ها به میان می آید، منظور، مواد شیمیایی مضر و ترکیبات مختلف هستند که در مقیاس بسیار اندک در بافت پارچه ها یا لا به لای سطوح مختلف نفوذ می کنند و موجب ظاهر نامطلوب در آن قسمت خواهند شد.

ذرات موجود در روغنهای ضروری از تقطیر یا استخراج قسمت های مختلف گیاهان از جمله گل ها، برگ ها، پوست، ریشه ها، رزین ها و پوست ها می آیند. از 90 گونه گیاه دارویی مورد استفاده در کشور، 53 گونه آن در استان آذربایجان شرقی موجود بوده و بر اساس اطلاعات موجود 40 تا 50 گونه آن زیر کشت قرار میگیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با خرید اسانس فلفل سیاه وب سایت خود باشید.