ابتدا هاریانویس: مجلس ایالتی لایحه 75٪ سهمیه شغلی در بخش PVT را برای مردم محلی تصویب کرد

توسط: PTI | چندیگر |

به روز شده: 5 نوامبر 2020 ، ساعت 9:05:33 بعد از ظهر





این لایحه روز دوشنبه ، هنگامی که قسمت دوم جلسه موسمی خود را آغاز کرد ، توسط معاون وزیر هاریانا دوشیانت چاوتالا در مجمع مطرح شد. (عکس پرونده)

مجمع هاریانا روز پنجشنبه لایحه ای را تصویب کرد که 75 درصد رزرو در بخش خصوصی را به متقاضیان کار از ایالت اختصاص می دهد ، و وعده انتخاباتی که توسط حزب جاناناک جانتا شریک اتحاد حاکم ارائه شده است.

لایحه استخدام نامزدهای محلی ایالت هاریانا ، 2020 ، سهمیه را برای افراد محلی در مشاغل بخش خصوصی فراهم می کند که ماهیانه کمتر از 50،000 روپیه حقوق دریافت می کنند.

این شامل شرکت های خصوصی ، جوامع ، اعتمادها و شرکت های مشارکتی ، و غیره ، واقع در ایالت است.

فرماندار ایالت قبل از قانونی شدن لایحه باید موافقت کند.

این لایحه در صورت عدم دسترسی افراد واجد شرایط ، به کاندیداهای محلی واجد شرایط آموزش می دهد.

این لایحه روز پنجشنبه ، هنگامی که قسمت دوم جلسه موسمی خود را آغاز کرد ، توسط معاون وزیر ارشد هاریانا ، دوشیانت چاوتالا در مجلس اینجا مطرح شد.

اعطای 75 درصد رزرو در مشاغل بخش خصوصی وعده کلیدی نظرسنجی حزب Jannayak Janta Chautala بود که شریک ائتلاف BJP در ایالت است.

بعد از تصویب این لایحه از سوی مجلس ، چاوتالا گفت وعده داده شده به افراد جوان در حال حاضر تحقق یافته است.

در اوایل سال جاری ، دولت BJP-JJP نتوانسته بود فرماندار Satyadeo Narain Arya را به مصوبه ای در مورد سهمیه شغلی جلب کند.

نارین این دستور را برای بررسی به رئیس جمهور ارسال کرده بود.

دولت ایالت سپس گفته بود كه در جلسه موسمی ویدان سبها لایحه سهمیه شغلی را ارائه می دهد. اما در میان ترس از عفونت ویروس کرونا ، مجلس فقط یک روز در ماه آگوست نشست و اکنون دوباره از سر گرفت.

هنگامی که در مورد اقدام فرماندار س askedال شد ، چاوتالا سپس گفته بود که از آنجا که برخی از مفاد این دستورالعمل “تأثیر اساسی بر قوانین دیگر” دارد ، ممکن است نارین تصمیم گرفته باشد موضوع را به رئیس جمهور ارجاع دهد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.