آیا واکر سرانجام سر جای خود باقی خواهد ماند؟ کلید پاسخ به نقشه راه ببر

نوشته شده توسط Vivek Deshpande | ناگپور |

نوامبر 17 ، 2020 4:50:15 صبح





آیا واکر سرانجام سر جای خود باقی خواهد ماند؟  کلید پاسخ به نقشه راه ببرمقامات به دو منطقه جنگلی اشاره دارند که می تواند مساحت بیشتری را برای جابجایی جمعیت ببر فراهم کند: پناهگاه 74 کیلومتری Katepurna در آکولا و پناهگاه Karanja Sohol 18 کیلومتر مربع در واشیم.

در ماه مارس ، یک ببر یقه رادیویی در هند قبل از ورود مجدد به این ایالت ، با عبور از یک مسیر جنگلی از Yavatmal در Maharashtra از طریق Telangana ، مسیر جهانی جنگل را جلب کرد تا سرانجام در Buldana مستقر شود – فاصله تقریبی 3000 کیلومتر طی 9 ماه.

آنها او را واکر صدا کردند.

امروز ، واکر ، اکنون بیش از سه سال سن ، در مرکز یک چالش حفاظت از محیط زیست است تا دریابد آیا ایجاد راهروهایی از یک “جنگل شبیه جزیره” به دیگری راه حلی برای تأمین جمعیت در حال رشد ببرهای کشور است.

همچنین بخوانید | کانون توجه در واکر ، دنیانگانگا چالشی برای حفاظت از محیط زیست است

در حال حاضر ، مقامات می گویند ، “به نظر می رسد واكر” كاملاً خوب است “، گرازهای وحشی و گاو های آبی را در داخل پناهگاه 205 كیلومتر مربع Dnyanganga كشته است. آنها می گویند ، اما با توجه به زندگی انفرادی آن ، به زودی زمان یافتن همسر فرا می رسد.

پیش از این ، یک کمیته دولتی به سرپرستی سرینیواس ردی ، مدیر میدانی Melghat Tiger Reserve که همچنین بر Dnyanganga نظارت دارد ، توصیه کرده است که یک ببر ماده جابجا شود. اما کارشناسان هشدار می دهند که “چالش بسیار بزرگتر از آن است”.

“دنیانگانگا مانند یک جزیره است. در صورت عدم اتصال به سایر مناطق ببربر مانند ملگات در منطقه Amravati و Muktai Bhavani در منطقه Jalgaon ، تسهیل رشد فرزندان واکر در Dnyanganga چندان منطقی نیست. آنها کجا می روند و چگونه می توان از تعدد ژنتیکی آنها اطمینان حاصل کرد؟ ” نیتین کاکودکار ، رئیس اصلی محافظ جنگل (حیات وحش) ، ماهاراشترا می گوید.

Dnyanganga ، وی تأكید می كند ، باید با ایجاد راهروهایی برای ارتباط با سایر نقاط دیگر ، به یك منطقه منظم برای نگهداری ببر تبدیل شود. کاکودکار می گوید: “ما قبل از اینکه اجازه دهیم قبیله واکر رشد کند ، ابتدا باید اتصال را تسهیل کنیم.”

مقامات به دو منطقه جنگلی اشاره دارند که می تواند مساحت بیشتری را برای جابجایی جمعیت ببر فراهم کند: پناهگاه 74 کیلومتری Katepurna در آکولا و پناهگاه Karanja Sohol 18 کیلومتر مربع در واشیم.

“اما Katepurna یک جنگل فرسوده و خاردار است و Karanja Sohol یک چمنزار است. آنها برای ببرها ایده آل نخواهند بود. من فکر کردم واکر ممکن است در جستجوی یک ماده در مسیر Melghat یا Muktai Bhavani قدم بگذارد ، زیرا در آن منطقه ببر وجود دارد. اما تاکنون به آن سمت نرفته است. امیدوارم این زمستان به آنجا برود ، که قرار است یک فصل تولید مثل باشد. “

مقامات می گویند گام بعدی واکر یک آزمون حیاتی برای ایجاد فضا برای جمعیت در حال رشد است. بر اساس آمار ، از 22226 در سال 2014 ، تعداد ببرهای هند با رشد 33 درصدی به 2967 در سال 2019 رسید

سرشماری ببرهای سراسر هند که توسط موسسه حیات وحش هند (WII) انجام شده است.

“برای یک ببر ، اولویت های اصلی داشتن فضای خاص خود و غذای کافی است. واکر تنها پس از دریافت فضا و غذا پایدار شد. تهیه ماده یک گزینه آسان است – ما می توانیم این کار را انجام دهیم – اما برای حفاظت طولانی مدت ، باید کانال های مناسبی را برای حرکت ببرها در داخل و خارج از دنیانگانگا تضمین کنیم. این یک پیشنهاد خسته کننده و چالش برانگیز است. بنابراین ما باید در مورد اولویت بندی و نحوه اطمینان بسیار مطمئن باشیم. “، بلال حبیب ، دانشمند ارشد WII می گوید.

حبیب دارای واکر رادیوئی در تیپشوار بود ، جایی که ببر به سادگی به TWLS T1C1 یا توله پناهگاه حیات وحش Tipeshwar C1 متولد شد تا Tigress T1 ، قبل از اینکه در ژوئن 2019 ترک شود.

در همین حال ، به Buldana ، خواستار حفظ Dnyanganga به عنوان یک منطقه ببر برای تسهیل گردشگری است. پراتاپرائو جاداو ، نماینده شیو سنا ، یک راهرو مرتفع 10 کیلومتری بین دو روستا را پیشنهاد کرده است تا جای 50 کیلومتری جاده خامگاون – بولدانا را از طریق محراب جایگزین کند. همچنین برنامه هایی برای جابجایی تنها روستای داخل حرم مقدس در نظر گرفته شده است.

کاکودکار می گوید که این تصمیم به دولت است که آیا می تواند یک راهرو بلند مرتفع بسازد یا خیر. دو راه جایگزین برای ترافیک جاده در دسترس است. اما مردم باید متقاعد شوند که مسیر انحرافی را طی کنند که حدود 25 کیلومتر بیشتر است. “

نیتین دسایی ، مدیر بخش مرکزی هند ، انجمن حفاظت از حیات وحش هند ، می گوید که باید کاری انجام شود. وی می گوید: “در غیر این صورت ، سفر حماسی واكر به عنوان پانوشت در داستان موفقیت در زمینه حفاظت از ببر هند ختم می شود.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.