آزمایش RT-PCR برای کسانی که از گوا ، گجرات ، راجستان و دهلی می آیند: آگهی های مسافرتی ، مسافران ریلی بدون زحمت

نوشته شده توسط Abha Goradia، Sanjana Bhalerao | بمبئی |

26 نوامبر 2020 ، 5:02:58 صبح





آزمایش های RT-PCR بمبئی ، موارد پوستی بمبئی ، آزمایش ویروس کرونا ویروس بمبئی ، اخبار بمبئی ، اخبار ماهاراشترا ، اخبار اکسپرس هندیک پایانه اتوبوس در حال بررسی برای علائم کووید در روز چهارشنبه است. (عکس: دیپاک جوشی)

در روز اول اجرای آزمایش اجباری RT-PCR برای کسانی که از گوا ، گجرات ، راجستان و دهلی وارد این ایالت می شوند ، چندین بروشور و مسافر راه آهن که به ماهاراشترا می رسند ، با مشکل روبرو شده اند. عدم آگاهی در مورد رهنمودهای اخیر دولت ایالتی و زمان کافی برای آزمایش مسافران ، دردسر بزرگی ایجاد کرد.

حتی از آنجا که آگهی های تبلیغاتی این امکان را داشتند که با هزینه شخصی خود از امکانات RT-PCR در فرودگاه بمبئی بهره مند شوند ، مسافران آماده نبودند تا زمان خاتمه نتایج در فرودگاه منتظر بمانند. در همین حال ، 10 مسافر راه آهن آزمایش ویروس کرونا را مثبت اعلام کردند.

خواهر راجندرا گوجرال ساکن سیون که با پرواز ایر ایندیا که ساعت 12.40 بعد از ظهر به زمین نشست از دهلی وارد این شهر شد ، توانست ساعت 5.30 بعد از ظهر فرودگاه را ترک کند. “من پنج ساعت منتظر خواهرم بودم. در داخل ، درگیری بین مسافران و مسئولان فرودگاه بر سر آزمایش اجباری آغاز شد ، پس از آن مسافران بدون گزارش اجازه خروج داشتند. ایر ایندیا در مورد قوانین جدید دولت ایالت به مسافران هشدار نداد. آنها باید قبل از شروع پرواز از دهلی آزمایش شده باشند. “

سخنگوی سخنان وی در مورد امکانات موجود در فرودگاه گفت: “CSMIA قبلاً ساختار خوبی برای آزمایش RT-PCR در اختیار داشت. این فرودگاه می تواند تا 3000 تا 5000 مسافر را در هر روز آزمایش کند که می تواند بیشتر شود. “

نتایج آزمون در فرودگاه تقریباً در هشت ساعت توسط شریک مورد تأیید دولت ارائه می شود و قیمت آن از 1400 روپیه شروع می شود. مقامات فرودگاه در مورد اجرای بخشنامه های جدید در روز چهارشنبه توضیحی ندادند.

مسافری که روز چهارشنبه با 12 دوست از گوا وارد بمبئی شد ، گفت که نامه های موقت از کالج پزشکی دولتی گوا دریافت کرده اند مبنی بر اینکه هیچ علائمی ندارند و سطح اکسیژن آنها کافی است. وی ، به شرط ناشناس ماندن ، به روزنامه ایندیان اکسپرس گفت: “ما اهل سورات هستیم و هنگام انتشار این بخشنامه ها در گوا بودیم. کالج پزشکی دولت گوا فقط یک کارمند داشت تا آزمایشات را انجام دهد و نتایج حداقل 72 ساعت طول می کشد. از آنجا که ما برای گرفتن بمبئی پرواز داشتیم ، آنها این نامه ها را به ما دادند. “

برخی از مسافرانی که وارد این شهر شدند اظهار داشتند که در مورد تاریخ اجرای دستورالعمل های جدید سردرگمی وجود دارد. یک مسافر گفت: “مشخص نبود که این دستورالعمل ها از نیمه شب 24 یا 25 نوامبر به اجرا در می آیند. علاوه بر این ، کسانی که قبلاً بلیط خود را رزرو کرده بودند ، احتمالاً از نظر وضعیت مبدا آزمایش نشده اند.”

برای کسانی که از طریق راه آهن می آیند ، یک کارمند پشتیبانی اضافی متشکل از پنج تا شش نگهبان در همه ایستگاه های راه آهن مستقر شده اند تا مسافران را از چهار ایالت کنترل کنند ، صف ها را حفظ کنند و آنها را برای آزمایش راهنمایی کنند ، جدا از نیروی پلیس راه آهن ، آجیت تواده معاون افسر امنیتی BMC.

صدها نفر که از دهلی-NCR ، راجستان ، گجرات و گوا می رسیدند منتظر نمایش Covid-19 در دادار ، مرکز بمبئی ، بندرا ترمینوس و ایستگاه های راه آهن خارج از ایستگاه بودند.

BMC 9،779 مسافر را از طریق شش ایستگاه راه آهن در شهر غربالگری کرد. مسافران علامت دار با استفاده از کیت آنتی ژن سریع مورد آزمایش قرار گرفتند. از این تعداد 10 مورد مثبت ویروس بودند.

طبق بخشنامه دولت ایالتی ، مسافرانی که از دهلی-NCR ، راجستان ، گجرات و گوا می آیند ، بدون گزارش آزمایش منفی RT-PCR Covid ، غربال می شوند و کسانی که علائم بیماری را دارند با استفاده از کیت های آنتی ژن سریع آزمایش می شوند.

از کل مسافران غربال شده ، 3400 نفر به مرکز بمبئی و 2،047 نفر به بندرا ترمینوس رسیدند. از 10 مورد مثبت ، پنج مورد در بندرا ترمینوس غربالگری شدند. مقامات مدنی گفتند که همه بیماران مثبت ساکنان بمبئی هستند و در منزل منزوی هستند. سوابق کلیه موارد علامتی توسط دفاتر بخش مربوطه نگهداری می شود.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار بمبئی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.